jarkkoo kirjoitti:Ei sulla sitä osanumeroa satu tuolle bemarin erottimelle olemaan? Löysin noita useammankin erilaisen mutta jos tiedät oikeasti toimivan purkin niin se kiinnostaa. Lantikan versio aiheesta ei oikein vakuuttanut 10tkm testin perusteella joten parempi hakusessa.
Sellainen tuon öljynerottimen suhteen juolahti itsellä kanssa mieleen, että kun se purkki ei tule koneen kylkeen lämpöiseen paikkaan kiinni niin mahtaakohan olla jäätymisvaara talvella? Jonkun verranhan tuolle menee kuitenkin vettäkin seassa nimittäin.
Jopahan toki, se on 11151406789
Oisko mahtanu olla brittien ebaysta... Osa lähti kuitenkin Liettuasta liikkeelle. Tuo osanumero on siihen biimerikoneen sylintereihin 5-8 tarkoitettu erotin, josta poistoletkun liitäntäpaikka erkanee joteskin sopivassa kulmassa, kun siihen vaan asentaa jonkinlaisen laskuputken. Luulen että sylinterien 1-4 erotin ei ole niin passeli, mutta se on tietty myös eri osanumerolla, joten sekaantumisen vaaraa ei ole.
Viime talvena muovipullovirityksessä ei tapahtunut haitallista jäätymistä. Laskuputken yhde oli noin sentin verran purkin pohjan yläpuolella, ja lyhytetappisessa ajossa purkin pohjalle kertyi toisinaan öljyn sijasta vettä. Sehän tietysti jäätyi koneen viilennyttyä, mutta kyllä se taas ajossa suli... Eihän se koneen poski siitä etäällä ole, joten kyllä lämpöä riittää. Kun kone on kunnolla lämpöinen, niin kuvittelisin ettei vesi edes tiivisty purkkiin vaan menee höyrynä edelleen ilmanottoon. Tätä voi tietysti edesauttaa kunnollisella viimasuojalla, scoopin sulkemisella sekä säntillisellä esilämmityksellä.