-teme- kirjoitti:No sepä oli tämä boxer diesel pitkäikäinen
-teme- kirjoitti:Harmi vaan kun tämä dieseli jää pois kun nyt nekin asiakkaat jotka on ostanu pari diesel subarua niin nyt eivät enää sitä kolmatta pysty ostamaan. Jos nelikko dieselin haluaavat niin joutuuvat kävelemään baijerilaisten tai vaggilaisten kaupoille....
...ja viinaa tankkiin3AHG kirjoitti:Dieselit hautaan ja bensaa tankkiin
Qulle kirjoitti:Joo todellakin joku pikkuturbo paljon parempi suuntaus kuin diisselit jotka kohta muutenkin kielletään
Sandman1 kirjoitti:No ei ole eurooppaan kutoskonetta tullu pariin sukupolveen... kiitos ekohippien
yason kirjoitti:Politiikka ja normit vaan muuttuvat niin nopeasti ja mielivaltaisesti, että teknologialla ei ole niinkään sanomista asiaan, kuten tuossakin kuvassa näkyy. Uusi mittaustapa suosii isoja moottoreita ja hybridejä, manuaalivaihteistoja vaikka nykyisillä automaateilla kulutus on usein manuaaleja parempi ja häviäjiä ovat nuo pikkuturbot. Start&Stop kyllä sietääkin mennä, se on varsinainen turhuuksien turhuus.
Tomcat kirjoitti:Sandman1 kirjoitti:No ei ole eurooppaan kutoskonetta tullu pariin sukupolveen... kiitos ekohippien
No mut onhan tuollainen iso vapari nyt ihan muinaisjäännös varsinkin Euroopan markkinoilla. Vie paljon polttoainetta ja päästöt järkyttävät.
Tällä hetkellä Subarun ehdottomasti heikoimmat lenkit ( mielestäni ) on moottori vaihtoehdoissa/vaihteistoissa.
Toiset ylistää CVT:tä ja toiset inhoaa. Moottoreista taitaa järkevin olla Levorgin 1.6 bensa turbo.
Itselleni kävisi vaikka Fore tai OB Hybridi 2.0L bensa Turbolla ja 50-100hp sähkömotilla ja modernilla automaatilla, ( ei DSG eikä CVT ).
Vahvasti kyllä näyttää että Pappaforen jälkeen käyttiksen merkki vaihtuu.
nemola kirjoitti:IMO hybridit ovat kyllä lainsäätäjän sallimaa k*setusta luvattujen vs. käytännön päästöjen osalta. Vaikkapa Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 680hv 69g/km CO2, jepjep...
Mauri H kirjoitti: stereot kuin suoraan halpahallin hyllystä
Jokohan se lähtee hinta nouseen...-teme- kirjoitti:No sepä oli tämä boxer diesel pitkäikäinen [emoji38] [emoji38]
Varsinkin jos on vielä ehjä [emoji23][emoji23][emoji23]Matway kirjoitti:Jokohan se lähtee hinta nouseen...-teme- kirjoitti:No sepä oli tämä boxer diesel pitkäikäinen [emoji38] [emoji38]
Keräilyharvinaisuus... [emoji23][emoji28]
Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Lähes neitseellinen, mitä nyt toinen kone menossa... Muuten vakio...[emoji23]mechanix kirjoitti:Varsinkin jos on vielä ehjä [emoji23][emoji23][emoji23]Matway kirjoitti:Jokohan se lähtee hinta nouseen...-teme- kirjoitti:No sepä oli tämä boxer diesel pitkäikäinen [emoji38] [emoji38]
Keräilyharvinaisuus... [emoji23][emoji28]
Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
mechanix kirjoitti:Matway kirjoitti:Jokohan se lähtee hinta nouseen...-teme- kirjoitti:No sepä oli tämä boxer diesel pitkäikäinen
Keräilyharvinaisuus...
Tomcat kirjoitti:Mauri H kirjoitti: stereot kuin suoraan halpahallin hyllystä
Naulan kantaan! Ton paskempaa audiojärjestelmää saa kyllä hakea!! On ollu varmaan 15-20vuotta noi Subarun radioviritykset jotain ihan hirveetä shaibaa...
Kun Rouvalle hankittiin tuo pikku Bemari jossa Harman Kardon audiojärjestelmä, niin täytyy kyllä sanoa että on ihan vit*n hyvät kaikilta osaalueilta. Radio, BT, AUX, ym kuuluu niin kuin pitää ja äänentoisto on erittäin hyvä.
Ei voi kun ihmetellä että miten tämäkin asia on Subarulle ollu näin vaikea toteuttaa! Hävetkää!!
Haiduk kirjoitti:En yhtää ihmettelisi jos koko merkki kuolee Suomessa seuraavan 5v aikana. Kattokaa nyt tota uutta XV:tä. 1.6 CVT 0-100 karvan alle 14 sec. Ei herranjestas sentää
Tomcat kirjoitti:Jenkeissä se niiden hybridi kiihty niin huonosti ettei mittarata riittänyt 0-60mph mittaukseen!
FLYSUB kirjoitti:Oon niin samoilla linjoilla. Kyllä on niin jalkaan ampumista olla tarjoamatta dieseliä. Juurihan ilmoitettiin, että suorasuihkutteiset bensakoneet saastuttaa vielä pahemmin kuin dieselit ja kulutus paljon kovempi, siis todellisuudessa. Kyllä nyt 10-20 vuotta vielä dieselilläkin ajetaan. Siihen mahtuu monta moottorisukupolvea. Älyvapaata on myös jättää pois manuaalivaihteiset mallit, kunnon nelivedolla. VTD on hylätty. En itse ostaa enää yhtäkään etupainotteista nelivetoa. Sit merkkivaihtuu Mersuun tai bemariin. Cvt nyt vaan on oikeasti ihan sanonko suoraan. p***a. Käykää ajamassa 9 vaihteinen Mersu tai vastaava bemari. On kuin formulalla ajaisi. Cvt ei kestä kovia vääntöjä, siksi turbot häviää. Viri potentiaalia on nolla, koska vaihteisto ei kestä lisävääntöä. Toista kunnon muilla merkeillä tavallisilla vaihteistoilla päästään 1000NM väännön kestoihin. Uusi forester 1.6 Dit, sekä 2.0dit manuaalilla ja 7-9 vaihteisella perinteisellä automaatilla jossa VTD perä, niin lähtisin kauppaan heti. Ei taida subaruvalmistajaa kauppa kiinnostaa?
Aina sitä on kuitenkin liian vähänMauri H kirjoitti:Toisen tarpeeksi alavääntöä on toisen "ei juurikaan alavääntöä"
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa