HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Outback

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Kertsi666
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Touko 2018, 10:55

Subaru Outback

ViestiKirjoittaja Kertsi666 » 20 Touko 2018, 11:04

Terve kaikille!
Pitkä perinne katkesi viime viikolla kun ensimmäistä kertaa pihalla ei ole yhtään VAG-konsernin tuotetta.
Tuli laitettua Outback vuosimallia 2008 2.0 diesel manuaalilla.

Kuulin kyllä, että jotain alakertavikoja olisi dieseleissä. Tarviiko tässä alkaa pelkäämään tätä investointia, koneella on se 196tkm ajettu. Huoltokirjan mukaan ainoat toimenpiteet on öljynvaihdot, tuulilasi vaihdettu sekä pyöränlaakeri.


Auton mallin tyyppi
SUBARU 150 Hv
Valmistettu vuodesta
Valmistettu vuodesta: 2003-09 ➜ 2010-06
Teho hv
150
Volyymi cm3
1998
Sylintereitä
4
Polttoaine
Diesel
Runkoon tyyppi
StW
Moottorikoodi
EE20Z
Neliveto
Neliveto
TecDoc ID
30719


Ajoneuvo
Subaru LEGACY Farmari (AC) 4ov 1998cm3
Ajoneuvotyyppi
Henkilöauto
Alustanumero
JF1BPDLYE8G098449
Moottorin koodit
EE20
Valimistajan koodi
SH
Ryhmäkoodi
Fi0914
Rekisteripäivä
2008/02/22
Import
Runkoon tyyppi
4D Kombi
Vaihdelaatikko
Manuaali
Polttoaine
Diesel
Moottorin teho
150 Hv 110 kW
Renkaat
215/60R16

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Subaru Outback

ViestiKirjoittaja out » 20 Touko 2018, 12:39

Niin. Diisseli Subarut tuli - 08 myyntiin ja koneita alkoi heti kohta paukkua. Joskus 5/2010 jälkeen valmistetut koneet vasta on kestäviä. Eli jos/kun kone on alkuperäinen niin onhan se riskimoottori. Ne on hajoillu viä 200-300tkm ajettunakin samaan alakerta murheeseen. Foorumilta kyllä löytyy paljonkin keskustelua asiasta kun vaa jaksaa kelata...

Kertsi666
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Touko 2018, 10:55

Re: Subaru Outback

ViestiKirjoittaja Kertsi666 » 20 Touko 2018, 13:34

Olipas rivakka vastaus! Toivotaan parasta siis koneen suhteen. Nopea googlaus antoi ymmärtää että kone ei olisi kestänyt näinkään pitkään.

Subaruhan on täysin uusi tuttavuus minulle, luotettavan kuvan antantut minulle jostain syystä ja ajettavuus miellytti. Onko subaruissa yleensä mitään lastentauteja mitä voi odottaa?

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Subaru Outback

ViestiKirjoittaja out » 20 Touko 2018, 13:47

Tossa vehkäässä meni multa ja menny muillakin :kytkin, etupyörän laakerit, kallistuksen vakaajan kumit eteen,egr(kannattaa ainaki tulpata), ilmamassamäärä anturi tms(helppo ite putsata). Siinä ny ainakin oli jotain. Ite ajoin koneella uudesta 140tkm ilman ongelmia.

Kertsi666
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Touko 2018, 10:55

Re: Subaru Outback

ViestiKirjoittaja Kertsi666 » 20 Touko 2018, 13:52

Melkoisen vaivaton auto sitten ilmeisesti. Kauan mietin 2.5 bensa + automaattilaatikolla sekä tämän välillä.

Peruutuskameraa suunnittelin laittavani sekä 2dinillisen soittimen. Ilmeisesti tapahtuu siten että ilmastointipaneeli pitää ostaa erikseen uusi tähän mikäli haluaa uuden soittimen?

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Subaru Outback

ViestiKirjoittaja Tapiok » 21 Touko 2018, 08:31

Eniten on subarussa ollut remppaa tähänastisista autoista. Kaikki pyöränlaakerit, pallonivel, taka-alatukivarsien puslat, takakallistuksenvakaajan kumet, moniurahihnan taittopyöra ja hihnankiristin+pyörä, alustasta kuuluu edelleen kolinaa eli jotain sieltäkin on vielä taas menossa. Hiukkassuodatinkin alkaa vetelemään viimeisiään. Ristuksen kallis auto ylläpitää.

Tuohon voi verrokiksi heittää Focuksen vm 2002, jolla ajoin 300 tkm 14 vuoden aikana, esim. alustaan ei vaihdettu kuin yksi raidetangon pallonivel, normaalien jarruhuoltojen lisäksi.
Subaru XV 2.0d MY12

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Subaru Outback

ViestiKirjoittaja mechanix » 21 Touko 2018, 13:12

Tapiok kirjoitti:Eniten on subarussa ollut remppaa tähänastisista autoista. Kaikki pyöränlaakerit, pallonivel, taka-alatukivarsien puslat, takakallistuksenvakaajan kumet, moniurahihnan taittopyöra ja hihnankiristin+pyörä, alustasta kuuluu edelleen kolinaa eli jotain sieltäkin on vielä taas menossa. Hiukkassuodatinkin alkaa vetelemään viimeisiään. Ristuksen kallis auto ylläpitää.

Tuohon voi verrokiksi heittää Focuksen vm 2002, jolla ajoin 300 tkm 14 vuoden aikana, esim. alustaan ei vaihdettu kuin yksi raidetangon pallonivel, normaalien jarruhuoltojen lisäksi.
Tuohon kun laittaa samanikäisen Subarun niin aika saman verran menee rahaa ylläpitoon. Alkaa nää uudet vaan olemaan sellasia osasyöppöjä merkistä riippumatta. Vanhoilla vaan ajaa, uusia vaan korjaa.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

p128194
Jäsen
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Kesä 2015, 17:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Subaru Outback

ViestiKirjoittaja p128194 » 21 Touko 2018, 15:15

Mulla uudesta bensakoneellinen automaatti farkku Legacy haukutuimmalla 2.0R -moottorilla. Tässä "vikalista" 12 vuoden ajalta:

- lohkolämmittimen vastus uusittu kahdesti, tiiviste kerran
- etutukivarsien taaimmaiset puslat vaihdettu
- pakoputken takaosan Y-haara mätäni, liitokset oli sen verta ruosteessa että oli pakko uusia myös vaimentajat (viime syksynä)
- etujarrulevyt + palat vaihdettu kahdesti (viimeksi syksyllä)
- etujarrut kerran niin jumissa että piti purkaa satulat ja vaihtaa yksi mäntä, toisen puolen sai vielä kuntoon putsaamalla (oma vika: ajoin muistaakseni 2-3 vuotta ilman minkäänlaista jarruhuoltoa)
- vetoakselin tiiviste edessä ulompi rikki viime syksynä
- toisen takaoven keskuslukitus toimii satunnaisesti (en ole jaksanut tehdä asialle mitään)
- takaluukun kaasujouset alkaa olla tiensä päässä eikä lukon palautusjousi toimi kunnolla

Ajomäärä 116tkm. Siskon pari vuotta vanhempi Opel 130tkm ajettuna on ollut tuohon verrattuna varsinainen murheenkryyni. Vähintään kerran vuodessa menee jotain alustan osaa. Nytkin katsastuksessa jokin tukivarsi takaa meni vaihtoon ja jarrut oli niin sökönä että ero% oli muistaakseni 97. Ajokielto: jarruputket ruostuneet (petti ilmeisesti lopullisesti dynossa).
Legacy 2.0R AT STW MY06

Rauhallinen Erkki
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Helmi 2015, 23:20

Re: Subaru Outback

ViestiKirjoittaja Rauhallinen Erkki » 23 Touko 2018, 18:31

Itselläni ollut positiiviset kokemukset luotettavuuden suhteen. Kolmas peräkkäinen käytetty Subaru käytössä, eikä ole tarvinnut huolto-ohjelman ulkopuolisia kustannuksia murehtia. Takavalojen polttimoita meni kuin näkkäriä nakkikeiton kanssa Legacyssa ja Outbackissa, ja ajovaloumpiot vaihdettiin Subarun piikkiin Outbackissa. Muuten ei mitään.

Näillä kolmella autolla tosin ajanut yhteensä vasta noin 180tkm, mutta mainittakoon, että kahdella oli jo lähtötilanteessa +100tkm mittarissa.

Edit. Legacyyn vaihdettiin jarrupalat eteen @120tkm

Oman kokemuksen perusteella vapaastihengittävällä bensakoneella uskaltaisin hyvin huollettua käytettyä jopa suositella. Etenkin jos nyt ei ”elä ja hengitä” näitä elämän kalosseja ja hae jotain ihmeellisiä aistinautintoja autoilusta, mutta tarvitsee luotettavaa nelivetoa.
MY12 XV 2.0i S-CVT

ex.MY12 OB 2.5i CVT UA Ivory
ex. MY10 Legacy STW 2.5i CVT VA

Tappi_88
Jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 11:44

Re: Subaru Outback

ViestiKirjoittaja Tappi_88 » 24 Touko 2018, 07:57

Meillä oli samanlainen -08 disseli, kilometrit meillä oli 60tkm ostettaessa ja myytiin pois 230tkm. Ainoa ongelma oli takapyöränlaakerit joka vaihdettiin(140tkm). Ilmamassa mittari toki putsattiin välillä koska egr ei tulpattu.
Mutta ei ongelmia moottorin kanssa.

Tällähetkellä -10 diesseli outback joka on ajettu 235tkm, ja yhtä hyvä on ollut. Egr ja generaattorin laakeri vaihdettu.
-Outback 2.0 TD -10
-Ex Outback 2.5 -04
-Ex Outback 2.0 TD -08
-Ex Lexus IS 220 TD -06
-Ex Impreza -06
-Ex Impreza -03
-Ex Celica GTI -96

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Subaru Outback

ViestiKirjoittaja Jappi » 01 Kesä 2018, 11:37

Mulla kesti 266tkm kunnes napsahti.

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Subaru Outback

ViestiKirjoittaja smacine » 02 Kesä 2018, 18:36

Meillä -08 fore joka oli tehnyt temput 248tkm. tuttavalla -10 (alkuvuosi) fore oli päässyt 255tkm. Ellei alta sadan tonnin leviä niin sitten kestää pyöreet 250tkm. vähän niinku vaggin kuiva dsg, siinä tais kilometrit vaan mennä alle 70tkm tai pyöreet 230tkm tuurista riippuen.. En ny tiiä kelpaako ihan säännöksi mutta sen verran olen subarun diisseleitä seurannut ihan uteliaisuutta ja senkin vuoksi että uskaltaako tommosen hankkia ja uskalsin, semmosen johon kone on jo vaihdettu :crazy:


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron