Sivu 1/1

Vikakoodit

Lähetetty: 30 Heinä 2018, 13:14
Kirjoittaja pantse_72
Boch OBD lukija löysi seuraavat koodit:

P1330, "pysyvä", tuntematon vika.

P1380 , ajoittainen, tuntematon vika

lisäksi lukee toisella sivulla on seisontajarrru / sähk. seisontajarru 4.0 vikamuisti.

C0231 kommunikaatio moott. ohjainlaitteeseen virheellinen/väärä signaali.

Ei päässyt vian Boch-laitteella tämän "syvemmälle". ELi onko clubilaisilla tietoa mikä / mitkä voisivat olla todelliset viat?

Vikavaloina oli siis: moottori, sähk- käsijarru ja luistonesto.

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 30 Heinä 2018, 16:41
Kirjoittaja faillite
Ainakin vikavalot ja C0231 osuvat EGR-häiriöihin joita nollailin joskus. Boschin KTS-testerilläkään ei pääse tuota syvemmälle.

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 31 Heinä 2018, 09:02
Kirjoittaja pantse_72
viimeksi vastaavat vikavalot loistivat taulussa helmikuun lopulla, ja silloin Subarun omalla lukijalla tuli EGR-venttiili, joka vaihdettiin. Olisiko näin nopeasti taas jumissa/tukossa tuo EGR?

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 31 Heinä 2018, 15:01
Kirjoittaja pantse_72
vikakoodit luettu tänään Subarun testerillä, ja ilmoittaa HEHKUN RELEEN viaksi nuo kolme vikavaloa.

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 02 Elo 2018, 12:52
Kirjoittaja pantse_72
osaako joku viisaampi kertoa mikä oli polttanut hehkureleen sulakkeen (50A), ja toisaalta vika ei liene poistu (ed. viestissä mainittu) pelkästään tällä sulakeen vaihdolla.

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 02 Elo 2018, 23:28
Kirjoittaja rs 200
Yksi tai useampi hehku rikki, kaverin outbackissa oli sama homma. Siitä oli yksi hehkutulppa hajalla.

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 03 Elo 2018, 08:17
Kirjoittaja pantse_72
oisko jollain laittaa kuvaa mistä löytyy nuo hehkutulpat + rele? Ajattelin viedä auton muualle kuin merkkiliikkeeseen.
Kun en auton anatomiaa ja toimintaa ole opiskellut, niin mietiskelin voiko aiemmin keväällä korjattu lohkolämittimen vastuksen vika olla yhteydessä tähän hehkuvikaan?

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 03 Elo 2018, 20:55
Kirjoittaja Sandman1
Ei käytännössä voi lohkolämppärin asennus tai käyttö rikkoa hehkuja. Se on se aika ja käynnistyskerrat.

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 04 Elo 2018, 15:19
Kirjoittaja pantse_72
nyt sulakkeen vaihdosta muutama vuorokausi ja n. 20 käynnistystä takana, ja ei vielä vikavaloja syttynyt palamaan. Hehkun valo palaa noin 2 sekuntia käynnistystä ennen. Kuinkahan pitkään saa vielä hehkutella ennen kuin seuraavan kerran polttaa sulakkeen ja iskee valot tauluun? Mikäli tiistaina löytyy viallisia hehkuja niin mistä kannatta ostaa, että on käypäset ja kestävät?

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 04 Elo 2018, 23:12
Kirjoittaja Jappi
Maailman loppuun asti voit hehkutella ellei hehku pala niin että on oikosulussa. Sulake myös "kuluu" mutta autoissa kyseistä ilmiötä ei juurikaan tapaa.

Blueprint merkin tarvikehehkut on omassa ja toimineet hyvin.

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 05 Elo 2018, 11:59
Kirjoittaja akpyk
Apua tarttis kun Foresterin (2013) ilmesty keltainen moottorivalo ja vakionopeuden merkkivalo vilkkuu.

Testeri antoi koodin P037E. Lähti pois testerillä (merkkiä en tiedä) mutta palasi muutaman käynnistyskerran jälkeen. Info ruutu taas herjaa päästöjärjestelmää...

Idoita vai onko vaan vietävä merkkihuoltoon? Autolla ajettu 200 000 km...

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 05 Elo 2018, 17:52
Kirjoittaja KK9
akpyk kirjoitti:Apua tarttis kun Foresterin (2013) ilmesty keltainen moottorivalo ja vakionopeuden merkkivalo vilkkuu.

Testeri antoi koodin P037E. Lähti pois testerillä (merkkiä en tiedä) mutta palasi muutaman käynnistyskerran jälkeen. Info ruutu taas herjaa päästöjärjestelmää...

Idoita vai onko vaan vietävä merkkihuoltoon? Autolla ajettu 200 000 km...

Egr+dpf todennäköisesti!

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 06 Elo 2018, 13:19
Kirjoittaja akpyk
KK9 kirjoitti:
akpyk kirjoitti:Apua tarttis kun Foresterin (2013) ilmesty keltainen moottorivalo ja vakionopeuden merkkivalo vilkkuu.

Testeri antoi koodin P037E. Lähti pois testerillä (merkkiä en tiedä) mutta palasi muutaman käynnistyskerran jälkeen. Info ruutu taas herjaa päästöjärjestelmää...

Idoita vai onko vaan vietävä merkkihuoltoon? Autolla ajettu 200 000 km...

Egr+dpf todennäköisesti!



Noniin nyt käyty Boschin testerissäkin, edellinen oli autocom, ja samaa hehkuvikaa;

http://p037e-subaru.autotroublecode.com/ löytyi netistä sillä koodilla.

Eli mihin kk9 perustaa egr+dpf vian, vai kokemukseen? :)

Ja onko tuollaisesta hehkuviasta kellään kokemusta?

T: APUVA, ...tuttaa ku ei vakkari toimi :(

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 06 Elo 2018, 13:30
Kirjoittaja KK9
akpyk kirjoitti:
KK9 kirjoitti:
akpyk kirjoitti:Apua tarttis kun Foresterin (2013) ilmesty keltainen moottorivalo ja vakionopeuden merkkivalo vilkkuu.

Testeri antoi koodin P037E. Lähti pois testerillä (merkkiä en tiedä) mutta palasi muutaman käynnistyskerran jälkeen. Info ruutu taas herjaa päästöjärjestelmää...

Idoita vai onko vaan vietävä merkkihuoltoon? Autolla ajettu 200 000 km...

Egr+dpf todennäköisesti!



Noniin nyt käyty Boschin testerissäkin, edellinen oli autocom, ja samaa hehkuvikaa;

http://p037e-subaru.autotroublecode.com/ löytyi netistä sillä koodilla.

Eli mihin kk9 perustaa egr+dpf vian, vai kokemukseen? :)

Ja onko tuollaisesta hehkuviasta kellään kokemusta?

T: APUVA, ...tuttaa ku ei vakkari toimi :(

Itsellä edellisessä kulkineessa egr kun rupes kettuilee, niin heitti kojetauluun erinäisiä valoja. Vakkari, abs ja turbo pois pelistä. Koodia en muista mitä anto.

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 06 Elo 2018, 23:49
Kirjoittaja faillite
Koodi P037E ei löydy 2009-10 dieseleiden listoista. Minulla ei ole uudempia manuaaleja. Kyseessä on hehkun vika ilmeisesti:

https://www.autocodes.com/p037e.html

Nyt pitäisi olla sähkökaavio sillä 2013 voi erota 2009 versioista. Kiinnostaisi ensiksi, ohjaako moottorin ecu suoraan hehkun relettä vai onko välissä PWM-signalilla ohjattu hehkun ohjainlaitteen virkaa toimittava piiri. Veikkaan jälkimmäistä.

En olisi ns satavarma, että subarun testeri tietäisi enempää asiasta kuin bosch. Jos hehkun pääsulake on palanut ja ohjainpiiri saa käyttöjännitteen samasta, on ohjainpiiri pois pelistä. Ecu huomaa sen ja merkitsee vikakoodin.

Ovatko kaikki hehkujärjestelmän johdot kunnossa? Ettei ole esim puhki hankautunutta johtoa.

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 13 Elo 2018, 13:30
Kirjoittaja pantse_72
Hei,

tänään oli asentaja alkanut vaihtaa hehkuja, jossa havaittu, että yksi hehku oli pahasti karstoittunut, eikä ollut enää tiiviisti paikallaan. Kierre oli vioittunut joten uusi hehku ei pysyisi paikallaan ilman uusien kierteiden tekemistä ja asennusholkin laittamista.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ko. koneen kanssa, eli onko mahdollisesti jokin "tehtaalla" kokoonpanossa tapahtunut virhe, joka menisi maahantuojan piikkiin, vai todennälöisemmin edellisen omistajan aiakianen epäonnistunut hehekujen korjaus ?

Re: Vikakoodit

Lähetetty: 26 Loka 2018, 10:48
Kirjoittaja akpyk
"Apua tarttis kun Foresterin (2013) ilmesty keltainen moottorivalo ja vakionopeuden merkkivalo vilkkuu.

Testeri antoi koodin P037E. Lähti pois testerillä (merkkiä en tiedä) mutta palasi muutaman käynnistyskerran jälkeen. Info ruutu taas herjaa päästöjärjestelmää...

Idoita vai onko vaan vietävä merkkihuoltoon? Autolla ajettu 200 000 km.."


Tervehdys, mulla oli kuten testerit ilmoitti l. hehkuvika. Toisessa hehkuista oli "sisälmys" murtunut irtipoikki :shock:

Hehkut vaihtamalla vika korjaantui, eli vanhatkin testerit näyttivät oikeaa vikaa... :thumbsup:

Siellä ei kierteissä ollu mitään vikaa, tai ainakaan sitä ei mainuttu huollosta noutaessa.