HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Suutin vika?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Juha1981
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Loka 2015, 21:31

Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Juha1981 » 31 Heinä 2018, 12:27

Auto on 2010 vuoden outback. Semmonen vika tulla että ei meinaa kunnolla käynnistyä. Joskus käynnistyy ensimmäisellä mutta yleensä toisella tai kolmannella starttauksella ja starttauksen kesto on hiukan pidentynyt. Välillä pölläyttää sinistä savua, öljyä ei kuluta. Eikä ole väliä onko kuuma tai kylmä kone ja yleensä kylmällä koneella käynnistyy paremmin.
Kylmällä koneella käynnistettäessä kierrokset alkaa tyhjäkäynnillä heijata 800-1000rpm välillä. Heijaus loppuu kun kone on lämminnyt. Aina ei jää heijaamaan.
Onko joku suuttimista tullut tiensä päähän vai voiko olla joku muu vika?

Vikakoodit käyn tänään lukemassa.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Jappi » 04 Elo 2018, 22:41

Hehkutulpat.

Jari_w123
Viestit: 81
Liittynyt: 22 Kesä 2018, 21:28

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Jari_w123 » 06 Elo 2018, 22:53

Suuttimista kannattaa mitata paluuvuodot ihan ensimmäisenä. Eli ylivuotoletkut irti ja suuttimilta letkut pulloon ja mittaamaan paljonko polttoainetta vuotaa.

Juha1981
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Loka 2015, 21:31

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Juha1981 » 01 Loka 2018, 11:51

Vika korjaantui vaihtamalla jäähdytysveden lämpötila-anturi. Mitään vikakoodeja ei antanut. Alkuperäinen anturi reilu 40€

fore-nokia
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 22:00

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja fore-nokia » 20 Loka 2018, 18:00

Missä ko. anturi sijaitsee? Onko jotain varaosanumero?

Ittellä vähän hörähtelyä tyhjäkäynnillä kylmänä ja kerran käynti sekosi ihan mahdottomaksi, ihan kuin olisi pajavasaroita koneen sisällä. Palautui normaaliksi ONNEKSI heti uusintastartilla..

Juha1981
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Loka 2015, 21:31

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Juha1981 » 29 Loka 2018, 13:22

Vika tuli taas takaisin. Samalla mittaristoon syttyi moottorinhäiriövalo, luistoneston valo ja jarrunmerkkivalo. Tyhjäkäynti heijaa ja välillä starttaus pitkä. Bilteman vikakoodinlukija antaa vikakoodiksi Fuel Pump A Low Flow/Performance. Eli vika on todennäköisesti suuttimessa tai korkapainepumpussa. Autolla ajettu 270tkm. Auto on menossa paikalliseen dieselhuoltoon tarkempaan syyniin. Suuttimien vaihto on viissiin aika iso savotta. Joutuuko irrottamaan koneen paikaltaan vai onnistuuko kone paikallaan? Varmaan kannattaa kaikki suuttimet vaihtaa samalla jos joutuu koneen irroittamaan.

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja smacine » 29 Loka 2018, 20:49

Joutuu irrottamaan koneen. Merkkiliikkeessä suuttimet tilpehööreineen n.2500€, korkeapainepumppu n.2900€ Tuohon koneen irroitus = aika monta tuntia..

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Jappi » 02 Marras 2018, 16:40

Mulla on yksi korkeapainepumppu, liike vaihtoi toiseen mutta vahva ehkä että olis ehjä koska vikaan tuolla vaihdolla ei ollut vaikutusta. Ja suuttimet löytyy myös.

Juha1981
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Loka 2015, 21:31

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Juha1981 » 04 Marras 2018, 11:32

Jappi kirjoitti:Mulla on yksi korkeapainepumppu, liike vaihtoi toiseen mutta vahva ehkä että olis ehjä koska vikaan tuolla vaihdolla ei ollut vaikutusta. Ja suuttimet löytyy myös.


Ok, ens tiistaina on aika korjaamolle vian selvitykseen. Pittää vielä kysellä suostuuko mikään paja tekemään suuttimien vaihtoa. Ei huvittas merkkiliikkeeseen viedä. 250€/kpl löytyy purkaamolta suuttimia ja korkeapaine pumppuja 500-600€. Kuinka paljon ajetusta autosta nuo sinun osat on?

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Jappi » 11 Marras 2018, 23:26

Ohoh, meni vähän ohi mulla... Suuttimet on 60tkm ajetusta purettu, KP-pumppu on noin 80tkm ollut ajossa. Oli siis ECU viallinen ja tätä arpoessa vaihdettiin vanha pumppu, suuttimet purin jo kampiakselivammmaisen koneen vaihdossa.

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 316
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 14 Marras 2018, 12:53

Kerrotaanpa tällainen vastaava huonosti käynnistynyt diesel Subarun tarina, jos jollekin apua olisi.

Olikohan tuossa mallissa 2 sulaketta hehkuille? Eli yksi sulake yhdelle hehkuparille ja toinen toiselle parille.
Kaverilla oli huonoa käynnistyvyyttä diiseli Subarussa. Sitä huonompi mitä kylmempi. Käytti merkkihuollossa. Testeri ei näyttänyt mitään vikaa ja arvailtiin että vois olla joku hehku huonona että voitais kokeeksi vaihtaa kaikki jos vaikka auttais. Osat ja työt oli niin käsittämätön summa (oliskohan ollu 2000 - 3000 euroa, ei jaksa muistaa niin tarkkaan) että eipä alettu arvuutellen korjaamaan. Kaveri soitti minulle että olisko mitään ideaa. Menin autoa katsomaan ja vikahan löytyi minuuteissa. Korjaantui euron sulakkeella. Motonetista löytyi, kun oli sen verran spesiaali, että eipä ollut omasta takaa. Eli toisen hehkuparin sulake oli kärvähtänyt. Pääteltiin, että vika oli tullut eräänä erityisen kylmänä aamuna, kun oli kaveri tehnyt tuplahehkutuksen, kuten joskus muinoin nokisina Meseaikonaan teki pakkasilla ;)

Kaveri kävi antamassa tuohon kyseiseen pääkaupunkiseudun merkkifirmaan vähän palautetta saamastaan ammattitaidottomasta palvelusta tämän jälkeen.
Forester 2.0 MY06 2 kpl

Juha1981
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Loka 2015, 21:31

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Juha1981 » 26 Marras 2018, 20:04

Käytin paikallisessa diesel huollossa. Vaihtoivat korkeapaine pumpussa olevan paineensäätöventtiilin. Vika korjaantui tuon vaihdolla. Töineen 300€.
Oireet pahenivat koko ajan. Auto meni välillä johonkin vika tilaan kun ei kiertänyt yli 2500 rpm. Sammutuksen jälkeen toimi taas normaalisti.
Nyt auto käynnistyy heti ja kierrokset ei heijaa. Halvalla pääsi vielä tällä kertaa.

Quiviz
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Marras 2018, 17:32

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Quiviz » 04 Joulu 2018, 14:08

Jaahas, täällähän ollaan aika lähellä samaa vikaa mitä mun Subaru antaa...

viewtopic.php?p=45317#p45317

En oo tarkemmin nyt kerinny (jaksanu) asiaa ihmetellä, vaihdoin tuon scv:n (määränsäätöventtiili?) itse ebaysta tilattuun 50€ versioon (virhe?) mutta edelleen heittää vikaa tuosta venttiilistä/matala p-a paine/virtaus (p2635, scv sticks). Ohjeen mukaan pitää ottaa imusarja irti mutta meni kyllä tuo vaihto ilman sitäkin, ahdas väli kuitenkin.

Paikalliseen Subaru liikkeeseen en luota, vian haku ei perustu kuin tietokoneen näyttämään eikä sielä asiaa sen enempää tutkita... Mulle vaihdettiin ilmastoinnin kompura kun se antoi vikaa mutta vika löytyi vaihdon jälkeen ilmastoinnin kompuran releestä :roll:

Kaikki neuvot otetaan vastaan, tuntuu että on kyllä enemmän sähkövika, mutta saanee varautua kp-pumpun vaihtoon.

Juha1981
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Loka 2015, 21:31

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Juha1981 » 04 Joulu 2018, 15:40

Tuon saman vikakoodin anto denson testeri.

Quiviz
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Marras 2018, 17:32

Re: Suutin vika?

ViestiKirjoittaja Quiviz » 04 Joulu 2018, 15:48

Mulla vaan ei oo muuta oiretta kun tuo kierrosten rajoittaminen 2300rpm ja että vikavalot palaa.

Kummalliseksi asian tekee se että jos lähdet heti käynnistyksen jälkee ajamaan niin vika tulee päälle vasta kun pysähdyt ensimmäisen kerran. Pa-paineita mittailtiin ennen suodatinta, tulos 0 bar, en tiedä olisko siirtopumppu sökö.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa