Muuttuuko myös vuotuinen ajoneuvovero, joka niin ikään perustuu CO2-päästöarvoon?
Kyllä. Uusi ajoneuvoverolaki astuu kuitenkin voimaan vasta 1.1.2019 ja se alkaa vaikuttaa 1.1.2020 alkaen kannettavasta verosta.
tuRboman kirjoitti:Esimerkkinä uusi bensa OB. Entinen yhd arvo tais olla alle 7 litraa kun taas WLTP antoi Saksalaislehden mukaan 8.6 litraa, joka vastaa hyvin todellisuutta. Mutta verot ja sitä kautta hinta meille nousee rutkasti.
jaalto65 kirjoitti:tuRboman kirjoitti:Esimerkkinä uusi bensa OB. Entinen yhd arvo tais olla alle 7 litraa kun taas WLTP antoi Saksalaislehden mukaan 8.6 litraa, joka vastaa hyvin todellisuutta. Mutta verot ja sitä kautta hinta meille nousee rutkasti.
Autoveron lasku onneksi kompensoi osan noususta, ja lopusta pitää pitemmällä aikavälillä huolen kilpailu teknisessä kehityksessä. Autoja on 20 vuotta suunniteltu pärjäämään hyvin nimenomaan NEDC-mittauksessa; siksi ne pärjäävät nyt huonosti WLTP-mittauksessa. Pari vuotta teknistä kehitystä auttanee tähän. Mene tiedä lopputuloksena on aidosti parempia ja nykytarpeisiin vastaavia automalleja.
Siis kyllä se Teknarin artikkeli minkä linkkasit aukesi, mutta siinä jutussa oli linkki aiempaan numeroon juuri siitä mittauksien eroista ja se ei tietenkään auennut. [emoji1]Sakurazuka kirjoitti:Matway: kyllä tuo linkki aukeaa minulla vieläkin ilman tunnuksia, tosin käytän selaimessa yksityisyysmoodia, ehkä sen avulla lähtisi sulla toimimaan?
Joo, ei tuo vaikuta katsastukseen (tosin jotakin valvontaa uhkailivat lisätä, kun dpf-pönttöjä lähtee), mutta uusien ostohintoihin ja ehkä myös viiveellä ajoneuvo-/käyttövoimaveroon vaikuttaa. Ehkä 1.9. näkee Subarun hinnastossakin muutoksia, ellei joku jaksa jo liikkeestä kysyä.
Itseäni kiinnostaa vain, että kuinka paljon Subaru on päästömittauksissa huijannut. Käytännön vaikutusta sillä nyt ei ole, kun koen, ettei muista merkeistä olisi omaan käyttöön sopivaa autoa. Ainakaan samalla hinnalla.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa