HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Foresterin dpf valo syttyi

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Jude-75
Viestit: 22
Liittynyt: 31 Heinä 2017, 12:54

Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Jude-75 » 26 Elo 2018, 20:30

Tulihan se minunki foresteriin dpf vika.
Ajelin matkaa ja ihan yhtä-äkkiä rupesi dpf valo vilkkumaan ja puolet tehoista hävisi,en kuitenkaa kehannu jäähä korpitaipaleelle ja ajelin 150km valo vilkkuen.
Rupesin lueskelemaan käyttöohjekirjaa ja siellä sanottiin ett jos valo jää palamaan yhtäjaksoisesti on suodin tukossa.tuo rupes vaan heti vilkkumaan että oliskohan kyseessä anturivika tms.
Onko muut törmänneet samanlaiseen vaivaan?

jaalto65
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 26 Elo 2018, 22:25

https://subdiesel.wordpress.com/ecu-analysis/dpf-management/

Tuollapa jotain selityksiä, tosin tuo valojen välke ei tapauksessasi osu yksiin. Jos linkin takaa avautuva selitys on pätevä, niin vilkkuva valo yhdessä moottorin vikavalon ja tehon laskun kanssa on merkki loppuun tukkeutuneesta suodattimesta. Mutta sitä ennen pitäisi olla jo muita maailmanlopun merkkejä...
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Sakurazuka
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2016, 08:46
Paikkakunta: Asikkala

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Sakurazuka » 27 Elo 2018, 11:06

Yksi mahdollisuus, mitä sivu ei suoraan sano, mutta siellä sivun kommenteissa kylläkin ja olen itsekin tuon kokenut: "Not resetting the “oil dilution counter” on oil change is another reason for DPF light flashing". Eli kun katsot koodit, niin tiedät, mikä on tarkalleen syy. Mutta jos tehot jo meni puoleen, niin on siellä varmasti päällä ainakin P1469 DPF Limp-Home Mode. Itselläni oli tiheiden DPF-polttojen takia öljy jo niin ohutta laskurin mukaan (oli anturiongelma -08 foressa, joka aiheutti tiuhat polttovälit) ja alkoi vilkuttamaan tuota. Öljynvaihdolla ja oil dilutionin nollaamisella pääsi silloin, myöhemmin sitten vaihdatin DPF-anturinkin.
Forester 2.0 TD XS MY13
Ex: Mazda 3 HB 2.0 -14
Ex: Forester 2.0 TD XS MY08

Jude-75
Viestit: 22
Liittynyt: 31 Heinä 2017, 12:54

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Jude-75 » 27 Elo 2018, 16:29

Joo,testerissä käytetty optimoi autosi oulun toimipisteessä ja siellä testeri sano ett täynnä tuhkaa..en vain hoksannu ottaa vikakoodia ylös.
Tämä kaveri mikä optimoi autoja meinasi ett peset sen vaan"vastakarvaan"kuumalla vedellä nii se rupeaa pelittään(oli kuulemma tehny imprezaan ed.viikolla saman toimenpiteen.)
Kyselin myös siltä josko tuon pöntön tyhjäis ja syöttäs uuden ohjelman mut se arveli kun kuuli että vedän vaunua ett se rupeaa sotkemaan vaunun keulaa mustaksi ja ne nokihiukkaset pääsee vaunuun sisälle ilmanottoaukkojen kautta..niin päätin sitten kokkeilla pöntön pesua..noh huomenna tai ylihuomenna ollaan sensuhteen viisaampia ett onnistuuko tai sitte enttistäkin tyhmempiä.. :crazy: :D

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 27 Elo 2018, 17:17

Artecille kuopioon ni saat kunnon ohjelman, ja just sellasen ku haluut. Ei noista DPFfistä tai EGRrästä oo kun haittaa. Rasittavia, konetta likaavia ja v**un kalliita korjata.

Jude-75
Viestit: 22
Liittynyt: 31 Heinä 2017, 12:54

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Jude-75 » 27 Elo 2018, 18:25

Totta tuokin,ja fiksun tuntuinen kaveri tuo saku,mitä mä oon kaverin kans jutellu puhelimessa. :)
Mulla on vissiin ollu ylipäätään hyvää tuuria tuon foresterin kans.sillä on nimittäin ajettu 280tkm.ja ite ajanu niistä 240tkm.
moottoripuolella ei oo ollu sitten minkäänlaista brobleemaa,pari hehkua ja kytkimen vaihtanu ja siinäpä ne.
apulaite hihnakin on alkuperäinen ja kiristemet myös.
jopa paljon parjattu laturin vapaakytkinkin on alkuperäinen.. :thumbup:
Mä pesen myös moottorin kunnon liuottimilla vähintää kerran vuodessa,lienekkö sillä ollu osuutta asiaan.

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Tapiok » 28 Elo 2018, 07:45

Sakurazuka kirjoitti: Itselläni oli tiheiden DPF-polttojen takia öljy jo niin ohutta laskurin mukaan (oli anturiongelma -08 foressa, joka aiheutti tiuhat polttovälit) ja alkoi vilkuttamaan tuota. Öljynvaihdolla ja oil dilutionin nollaamisella pääsi silloin, myöhemmin sitten vaihdatin DPF-anturinkin.


Miten tuo anturi oireili ja näkyikö se vikakoodinlukijalla?
Subaru XV 2.0d MY12

Sakurazuka
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2016, 08:46
Paikkakunta: Asikkala

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Sakurazuka » 28 Elo 2018, 09:58

Tapiok kirjoitti:Miten tuo anturi oireili ja näkyikö se vikakoodinlukijalla?


No sulan maan aikaan polttoväli oli jotain 300-400 km luokkaa ja talvella heti kun lämpötila tippui alle -15, niin alkoi tuo DPF-valo vilkkumaan ja heti kun tuli lämpimämpää, niin sammui. Ongelma oli merkkihuollon mukaan kuulemma siinä, että 08-10 Foreissa oli DPF:ään liittyvä anturi niin, että ajoviima jäähdytti sitä ja antoi vääriä tuloksia ja oli kaiken lisäksi jotenkin rikki, joten vaihtoivat sekä uuden anturin että sen uuteen paikkaan, jossa se oli ajoviimalta paremmin suojassa. Uudemmissa autoissa tuo anturi on paremmassa paikassa jo alkujaan, mutta eivät maininneet, että antoiko se oman vikakoodin anturista. Itse en nähnyt bluetooth-OBD2-palikalla mitään erityisiä koodeja.
Forester 2.0 TD XS MY13
Ex: Mazda 3 HB 2.0 -14
Ex: Forester 2.0 TD XS MY08

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Tapiok » 29 Elo 2018, 08:31

Kiitoksia, tuo ei ainakaan sitten ole omassa autossa vialla, tämähän on myös uudempaa mallia.
Subaru XV 2.0d MY12

Jude-75
Viestit: 22
Liittynyt: 31 Heinä 2017, 12:54

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Jude-75 » 05 Syys 2018, 20:33

Nyt on taas foresteri kunnossa. :thumbsup:
Artec powerin saku hoiti homman ammattitaidolla ja nopeasti.Ei purettu dpf:ää pois se rupes toimiin hyvin ja kyllä se suotimen pesu tais kannattaa.:)
Hommasta jäi vähän siinä mielessä paha maku,kun vika tuli niin yritin merkkikorjaamosta saaha apuja ensin oulusta ja sitte kajaanista kummassakin oli 2viikon jonot ja kummassaki paikassa subarun testerin taitajia ollu ku 1 per korjaamo.. ja toinen tympeä asia oli ett "nyrkkipajoilla"oli boschin testerit ja yksikään ei pystyny vikakoodeja poistamaan(käytin 3:ssa)testerissä autoa ja joka kerta asentajat nosti käet pystyyn.
sakulla meni siinä hommassa 5 minuuttia ja vikavalot oli poissa.
Ainut vaan ett piti ajaa 280km suuntaansa ennen kuin avun sai..:(
Taitaa seuraava ropponen olla joku massamerkki johon nämä perus testerit käyvät.
mut nyt toistaseksi fore pelaa ja jospa se vielä pari vuotta toimisi nii sitten sen voi kuusankoskelle kuskata,on se silloin jo hintansa haukkunu :D

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 05 Syys 2018, 22:51

Milläs konstilla nyt pesit sen, näkykö oikeen tulevan töhnää ulos?

Jude-75
Viestit: 22
Liittynyt: 31 Heinä 2017, 12:54

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Jude-75 » 05 Syys 2018, 23:05

Reetuhai2 kirjoitti:Milläs konstilla nyt pesit sen, näkykö oikeen tulevan töhnää ulos?

Ostin autotarvike liikkeestä väkevintä liuotinpesuainetta mitä niillä oli hyllyssä ja laitoin suotimen likoon siihen 8tunniksi.kaadoin litkun sitte astiaan joka oli ihan mustaa puuroa :o
Sitten rupesin syöttää kuumaa vettä"vastakarvaan"eli pakoputken puoleisesta päästä.
jatkoin sitä niin kauan kuin nokea ei enää tullut.
Niin ja tulppasin turbon puoleisen pään tiivisteellä ja muovinpalalla ett suodin huuhtoutuu kunnolla kauttaaltaan toki sieltä muovin välistä vesi tursusi mut näin sain suotimen täyttymään kokonaan.
Jos on käytössä höyrypaine pesuri niin voi päästä vieläkin parempaan lopputulokseen.
Se paskan määrä oli uskomaton miten paljo sieltä tuli.

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Tapiok » 06 Syys 2018, 08:02

Miten pitkä polttojen väli on nyt?
Subaru XV 2.0d MY12

Jude-75
Viestit: 22
Liittynyt: 31 Heinä 2017, 12:54

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Jude-75 » 06 Syys 2018, 08:19

Tapiok kirjoitti:Miten pitkä polttojen väli on nyt?

vaikea sanoa,suodatin pakkopoltettiin sakun luona kertaalleen eilen ja en ainakaa huomannu kotimatkalla ett se olis poltellu mitää siellä.sehän normaalisti pitäs poltella 300-500km välein.

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Tapiok » 07 Syys 2018, 07:57

Minullakaan ei vielä homma korjautunut haljenneen ahtoputken vaihdon jälkeen, poltot on vielä liian tiheät. Toki suodatin on mennyt varmaan kunnolla tukkoon, kun auto on käynyt liian rikkaalla seoksella. Puhdistus varmaan sillekin pitää tehdä, ennenkuin osaa sanoa, oliko tuo putkirikko ainoa vika joka on aiheuttanut suodattimen tukkeutumisen.
Subaru XV 2.0d MY12

Jude-75
Viestit: 22
Liittynyt: 31 Heinä 2017, 12:54

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Jude-75 » 07 Syys 2018, 08:28

Tapiok kirjoitti:Minullakaan ei vielä homma korjautunut haljenneen ahtoputken vaihdon jälkeen, poltot on vielä liian tiheät. Toki suodatin on mennyt varmaan kunnolla tukkoon, kun auto on käynyt liian rikkaalla seoksella. Puhdistus varmaan sillekin pitää tehdä, ennenkuin osaa sanoa, oliko tuo putkirikko ainoa vika joka on aiheuttanut suodattimen tukkeutumisen.

Mitä nyt oon kuulostellu asentajia ja auton omistajia niin juuri tuo pikku putken pätkä on haljetessaan aiheuttanut paljon dpf ongelmia..itelläki on siinä putkessa ratkeaman alkama ja tilasin uuden putken pätkän siihen.

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Tapiok » 08 Syys 2018, 16:46

Jännä sinänsä, että nuo merkkihuollot ovat olleet autuaan tietämättömiä koko putkiongelmasta. Lappeenrannassakin tuijottivat vaan testeriä tunnin ja ei kuulemma mitään vikaa koneessa. Pakkopoltto vaan päälle ja rahat pois.
Subaru XV 2.0d MY12

JJR
Viestit: 75
Liittynyt: 14 Kesä 2016, 09:11

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja JJR » 09 Syys 2018, 09:50

Tapiok kirjoitti:Jännä sinänsä, että nuo merkkihuollot ovat olleet autuaan tietämättömiä koko putkiongelmasta. Lappeenrannassakin tuijottivat vaan testeriä tunnin ja ei kuulemma mitään vikaa koneessa. Pakkopoltto vaan päälle ja rahat pois.


Ny kuulostaa vähä siltä, että oot saanu tutkijaksi rivimekaanikon jolla ei subaruista/SSM:stä oo oikeen mitään tuntemusta, ja joka on liian ylpeä kysyäkseen siltä talon subaru-specialistilta neuvoa :/ ikävä ilmiö, jota tapahtuu varmasti kaikilla merkkihuolloilla ku erikoistuneen kaverin kalenteri on täynnä usiamman viikon ajaks ja asiakasta halutaan yrittää auttaa nopeasti

3AHG
Viestit: 307
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja 3AHG » 09 Syys 2018, 13:46

Ei tämä DPF saikkaus ole mikään subarun oma ongelma, joka ikisellä merkillä on tasan sama ongelma. Että tähän vaivaan ei auta edes vaihto siihen massamalliin :occassion:
:driving:
MY10 Forester EJ204 4EAT

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Tapiok » 10 Syys 2018, 07:50

JJR kirjoitti:
Tapiok kirjoitti:Jännä sinänsä, että nuo merkkihuollot ovat olleet autuaan tietämättömiä koko putkiongelmasta. Lappeenrannassakin tuijottivat vaan testeriä tunnin ja ei kuulemma mitään vikaa koneessa. Pakkopoltto vaan päälle ja rahat pois.


Ny kuulostaa vähä siltä, että oot saanu tutkijaksi rivimekaanikon jolla ei subaruista/SSM:stä oo oikeen mitään tuntemusta, ja joka on liian ylpeä kysyäkseen siltä talon subaru-specialistilta neuvoa :/ ikävä ilmiö, jota tapahtuu varmasti kaikilla merkkihuolloilla ku erikoistuneen kaverin kalenteri on täynnä usiamman viikon ajaks ja asiakasta halutaan yrittää auttaa nopeasti


Lappeenrannassakin työtä tilatessa nimenomaan pyysin Subarusta jotain ymmärtävää mekaanikkoa ihan sen takia, kun se perus mutterinvääntäjä ei noista ymmärrä mitään. Se oli kyllä ihan paras, kun moottori kylmänä ulisi siinä parin tuhannen kierroksen kohdalla ja pyysin merkkihuoltoa tutkimaan apulaitehinhan pyörät yms. Kahdella kerralla ne ei edes saaneet ääntä kuulemma aikaiseksi, vaikka jätin auton edellisenä iltana huollon pihaan. Kolmannella kerralla asentaja keksi, että taittopyörä on vaihdettava. Ei auttanut sekään ja rupesin itse katselemaan ja heti näki sen, että hihnankiristin oli kulunut, pyörä vinossa hihnaan nähden ja otti melkein kontaktia lohkoon. Vaihdoin sen ja äänet loppui samantien. 45 tkm ja kolme huoltoa, kunnes itse joutui korjaamaan vian, ei paha.
Subaru XV 2.0d MY12

Sakurazuka
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2016, 08:46
Paikkakunta: Asikkala

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Sakurazuka » 10 Syys 2018, 09:37

No johan on uskomatonta toimintaa Lappeenrannassa. Joensuun merkkihuollossa tunsin jopa sen ehkä paikan ainoan Subaru-mekaanikon ja siellä oli osaavaa palvelua, vaikka ei liikkeen tuntien ehkä osa uskoisi. Jos jaksat sieltä ajaa kauemmaksi, niin saat varmasti parempaa palvelua, vaikka pitäisi noin simppelit asiat hoitua lähipaikassakin.
Forester 2.0 TD XS MY13
Ex: Mazda 3 HB 2.0 -14
Ex: Forester 2.0 TD XS MY08

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Tapiok » 11 Syys 2018, 08:36

Joensuun Laakosella kävin viime keväänä kaksi reissua, jotka muistaa vielä vanhainkodissakin. Isompi huolto+pyysin tarkastamaan alustan nivelet, kun vähän joka kantilta kuului kolinaa. Huollon mukaan vain takavakaajan toinen kumipusla on hieman väljä, mutta menee katsastuksesta läpi, ihmettelin tätä kovasti. Huollon jälkeen ykkösvaihteen kytkeytyminen alaspäin vaihtaessa meni vaikeaksi kylmällä ilmalla, auto piti melkein pysäyttää, että sai sen päälle. Viikon päästä katsastusmies löysi todellä väljän alapallonivelen ja takatukivarsien ulommat puslat yhtä hyvässä kunnossa ja katsastuksesta hylsy, eikä ajokielto ollut kuulemma kaukana.

Soittelin Laakkoselle ja kyselin haluavatko koettaa hoitaa asian kuntoon ja sanon samalla vaihdeongelmasta. Huollossa selvisi, että laatikossa oli liikaa öljyä ja ja se vaahtosi. "Seurataan tilannetta" oli huollon kommentti. Käytetty öljy ei ollut Subarun originaalia, kuten aiemmassa vaihdossa oli.

Ajelin kotiin ja rupesin vaihtamaan kesärenkaita alle, niin kaikissa niissä renkaissa, mitkä oli irroitettu huollossa, oli pyöränmutterin leikanneet kiinni vanteisiin ja vaurioituneet. Vedetty vissiin vähällä järjellä kiinni mutteripyssyllä. Joutui aukaisemaan 68 cm vääntövarren kanssa väkisin. Onneksi kotona oli toinen sarja pyöränmuttereita, joten pääsin eteenpäin. Laakkonen ei reklamaatiosta huolimatta korvannut muttereita, kaveri vaan selitteli, ettei heille ole tullut minkäänlaisia valituksia huollosta aikaisemmin.

Kaiken lisäksi laskussa lukee jotta tekevät yhteistyötä Lastenklinikan kummien kanssa, taisin viimeisessä puhelussa mainita jotain sen suuntaista jotta toivottavastu huoltomiehet eivät tule sieltä. Samoin laskussa lukee, jotta radion asetukset ja penkin säädöt palautettu alkuperäisiiin arvoihin, mutta kummallakin kerralla penkki oli asentajan säätöjen jäljiltä. Noistakin varmasti veloittavat laskujen summia katsellessani, jotka olivat hieman auki 1300 euroa yhteensä. Kilometrejä huoltoreissuilla tuli yhteensä 560 km ja pari työpäivää meni myös.

Olin jo neuvotellut emännän auton vaihdosta ensimmäisen huollon valmistumista odotellessa, mutta jostain syystä tuli ostettua auto toisesta liikkeestä. Ei koskaan enää uudestaan.
Subaru XV 2.0d MY12

Sakurazuka
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2016, 08:46
Paikkakunta: Asikkala

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Sakurazuka » 12 Syys 2018, 10:24

No hele*, sitten mulla on ollut tuuria, kun ei noin pahoja kauhutarinoita ole kerrottavana :shock: En taida sitten enää itsekään siihen ketjuun autoa viedä, jos noin pahasti voivat mokata. Onhan minullakin ollut määräaikaishuollon jälkeen ei-sähköinen penkki eri asennossa kuin huoltoon mennessä ja sama säädöt palautettu -teksti ollut kuitissa, mutta en mitään vakavampaa ole heidän jäljiltään joutunut korjauttamaan. Edellisen foren DPF-ongelmat saivat ihan vaan anturinvaihdolla toimimaan. Varmaan sen takia ne laskut on isoja, kun sen huollon lisäksi menee kummeillekin rahaa. No sitten en tiedä itsekään muuta subaru-huoltoa itä-suomesta.
Forester 2.0 TD XS MY13
Ex: Mazda 3 HB 2.0 -14
Ex: Forester 2.0 TD XS MY08

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Tapiok » 25 Syys 2018, 20:37

Eilen puhdistettiin hiukkaspönttö ja suoritettiin pakkopoltto, nyt ajettu jo +300 km eikä yhtään polttoa vielä, mikä tuntuu ihmeeltä. Tosin tänään syttyi öljynpinnan merkkivalo kun auto oli muutaman tunnin parkissa vinolla alustalla, olisikohan pakkopoltto syönyt hieman öljyä. Tikusta kun katsoi, oli pinta 8 mm alle maksimin, joten aika herkkä on jos tuosta vihoittelee. Laitoin kuitenkin hieman ölppöä lisää. Tuhkan määrä oli pöntössa testerin mukaan 68 %, eli kun se on laskennallinen arvo, niin jossain 300 tkm kieppeillä saattaa syttyä enemmän valoja mittaristoon. Noen määrä putosi poltossa 28 % nollaan.

Katsellaan nyt, miten poltot alkaa käyttäytymään pidemmässä jaksossa.
Subaru XV 2.0d MY12

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Jappi » 28 Syys 2018, 20:12

Tapiok kirjoitti:Eilen puhdistettiin hiukkaspönttö ja suoritettiin pakkopoltto, nyt ajettu jo +300 km eikä yhtään polttoa vielä, mikä tuntuu ihmeeltä. Tosin tänään syttyi öljynpinnan merkkivalo kun auto oli muutaman tunnin parkissa vinolla alustalla, olisikohan pakkopoltto syönyt hieman öljyä. Tikusta kun katsoi, oli pinta 8 mm alle maksimin, joten aika herkkä on jos tuosta vihoittelee. Laitoin kuitenkin hieman ölppöä lisää. Tuhkan määrä oli pöntössa testerin mukaan 68 %, eli kun se on laskennallinen arvo, niin jossain 300 tkm kieppeillä saattaa syttyä enemmän valoja mittaristoon. Noen määrä putosi poltossa 28 % nollaan.

Katsellaan nyt, miten poltot alkaa käyttäytymään pidemmässä jaksossa.


Poltto ei syö öljyä, oli pakko tai automaatti. Vino alusta on myrkkyä öljyntason tarkistukseen.

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Tapiok » 30 Syys 2018, 20:34

Ei tuota sitten vissiin passaa laittaa parkkiinkaan kaltevalle alustalle, jos noin herkästi alkaa polttaa öljyvaloa mittarissa. On nämä melkoisia kinnereitä. Jännä, ettei Pösöjen ja Fordien kanssa ole ollut tälläisiä ongelmia. Mielenkiinnolla odotetaan, mikä laukeaa seuraavaksi.
Subaru XV 2.0d MY12

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Foresterin dpf valo syttyi

ViestiKirjoittaja Tapiok » 17 Loka 2018, 21:17

Nyt hiukkaspöntön Liqui Moly puhdistuksen jälkeen poltot on vakiintuneet noin 250 km välein alkavaksi. Mielenkiinnolla seurataan miten tilanne kehittyy tulevaisuudessa. Eihän tuo uudenveroinen ole, mutta tuon kanssa voi jo elää.
Subaru XV 2.0d MY12


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa