Sakurazuka kirjoitti: Itselläni oli tiheiden DPF-polttojen takia öljy jo niin ohutta laskurin mukaan (oli anturiongelma -08 foressa, joka aiheutti tiuhat polttovälit) ja alkoi vilkuttamaan tuota. Öljynvaihdolla ja oil dilutionin nollaamisella pääsi silloin, myöhemmin sitten vaihdatin DPF-anturinkin.
Tapiok kirjoitti:Miten tuo anturi oireili ja näkyikö se vikakoodinlukijalla?
Reetuhai2 kirjoitti:Milläs konstilla nyt pesit sen, näkykö oikeen tulevan töhnää ulos?
Tapiok kirjoitti:Miten pitkä polttojen väli on nyt?
Tapiok kirjoitti:Minullakaan ei vielä homma korjautunut haljenneen ahtoputken vaihdon jälkeen, poltot on vielä liian tiheät. Toki suodatin on mennyt varmaan kunnolla tukkoon, kun auto on käynyt liian rikkaalla seoksella. Puhdistus varmaan sillekin pitää tehdä, ennenkuin osaa sanoa, oliko tuo putkirikko ainoa vika joka on aiheuttanut suodattimen tukkeutumisen.
Tapiok kirjoitti:Jännä sinänsä, että nuo merkkihuollot ovat olleet autuaan tietämättömiä koko putkiongelmasta. Lappeenrannassakin tuijottivat vaan testeriä tunnin ja ei kuulemma mitään vikaa koneessa. Pakkopoltto vaan päälle ja rahat pois.
JJR kirjoitti:Tapiok kirjoitti:Jännä sinänsä, että nuo merkkihuollot ovat olleet autuaan tietämättömiä koko putkiongelmasta. Lappeenrannassakin tuijottivat vaan testeriä tunnin ja ei kuulemma mitään vikaa koneessa. Pakkopoltto vaan päälle ja rahat pois.
Ny kuulostaa vähä siltä, että oot saanu tutkijaksi rivimekaanikon jolla ei subaruista/SSM:stä oo oikeen mitään tuntemusta, ja joka on liian ylpeä kysyäkseen siltä talon subaru-specialistilta neuvoa :/ ikävä ilmiö, jota tapahtuu varmasti kaikilla merkkihuolloilla ku erikoistuneen kaverin kalenteri on täynnä usiamman viikon ajaks ja asiakasta halutaan yrittää auttaa nopeasti
Tapiok kirjoitti:Eilen puhdistettiin hiukkaspönttö ja suoritettiin pakkopoltto, nyt ajettu jo +300 km eikä yhtään polttoa vielä, mikä tuntuu ihmeeltä. Tosin tänään syttyi öljynpinnan merkkivalo kun auto oli muutaman tunnin parkissa vinolla alustalla, olisikohan pakkopoltto syönyt hieman öljyä. Tikusta kun katsoi, oli pinta 8 mm alle maksimin, joten aika herkkä on jos tuosta vihoittelee. Laitoin kuitenkin hieman ölppöä lisää. Tuhkan määrä oli pöntössa testerin mukaan 68 %, eli kun se on laskennallinen arvo, niin jossain 300 tkm kieppeillä saattaa syttyä enemmän valoja mittaristoon. Noen määrä putosi poltossa 28 % nollaan.
Katsellaan nyt, miten poltot alkaa käyttäytymään pidemmässä jaksossa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa