HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Karisma
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Elo 2018, 10:10

Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Karisma » 30 Elo 2018, 10:14

Vaimon Foresterissa (ollut meillä n. kuukauden) syttyivät ko. valot kesken ajon, myös tukkoisuutta havaittavissa varsinkin maantienopeuksissa kunhan kone on lämmennyt. Lueskeltuani foorumeita ilmeisesti viittaisi tuonne DPF / EGR puolelle?

Onko näihin olemassa kotikonsteja vai täytyykö auto viedä huoltoon ja ratkaista sitä kautta? Vikakoodit ajattelin käydä luetuttamassa nyt ainakin jossain..

Sakurazuka
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2016, 08:46
Paikkakunta: Asikkala

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Sakurazuka » 30 Elo 2018, 10:33

Siis palaako ne kaksi valoa kiinteästi vai vilkkuuko jokin? Palaako DPF:n valo? Koodien avulla tulkinta on tietty helpompaa. Ihan 15e bluetooth-OBD2-palikalla ja kännykällä saa luettua koodit itsekin.
Forester 2.0 TD XS MY13
Ex: Mazda 3 HB 2.0 -14
Ex: Forester 2.0 TD XS MY08

Karisma
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Elo 2018, 10:10

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Karisma » 30 Elo 2018, 10:36

Sakurazuka kirjoitti:Siis palaako ne kaksi valoa kiinteästi vai vilkkuuko jokin? Palaako DPF:n valo? Koodien avulla tulkinta on tietty helpompaa. Ihan 15e bluetooth-OBD2-palikalla ja kännykällä saa luettua koodit itsekin.


Palaa kiinteästi, ei pala muita valoja.

Sakurazuka
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2016, 08:46
Paikkakunta: Asikkala

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Sakurazuka » 30 Elo 2018, 10:51

Jää silti turhan monta vaihtoehtoa vian syylle, hae ne koodit jos mahdollista.
Forester 2.0 TD XS MY13
Ex: Mazda 3 HB 2.0 -14
Ex: Forester 2.0 TD XS MY08

Janney
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Tammi 2017, 23:02

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Janney » 30 Elo 2018, 16:19

Samoilla vaivoilla omassa oli egr jumissa. Hammasrattaat sileät.
Egr vikaa tarjosi myös torque

Karisma
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Elo 2018, 10:10

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Karisma » 30 Elo 2018, 16:59

Jahah! Nyt vilkautti hiukkassuodattimenkin valoa.

Jokke123
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Elo 2018, 07:35

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Jokke123 » 30 Elo 2018, 20:57

Eikös dpf valo syty palamaan aina kun se alkaa puhdistaa sitä :think:

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Jampsu » 31 Elo 2018, 04:51

Jokke123 kirjoitti:Eikös dpf valo syty palamaan aina kun se alkaa puhdistaa sitä :think:

Ei, ei poltoista ole mitään valoa kulutusta ja map anturin arvoa seuraamalla näkee miloon polttaa. Ja tietty, sinisestä savusta ja kärystä auton perässä.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Tapiok » 31 Elo 2018, 08:45

Jampsu kirjoitti:
Jokke123 kirjoitti:Eikös dpf valo syty palamaan aina kun se alkaa puhdistaa sitä :think:

Ei, ei poltoista ole mitään valoa kulutusta ja map anturin arvoa seuraamalla näkee miloon polttaa. Ja tietty, sinisestä savusta ja kärystä auton perässä.


Jännä, että en ole koskaan huomannut oman auton perässä sinistä savua hiukkaspolton aikana, vaikka olen sitä koettanut aina seurata. Ainoa mikä ulospäin kavaltaa on käry ja pakoputkesta huokuva lämpö.

Ahtopaineen arvoista polton näkee selvästi, kun ahdot tippuu tasakaasulla ajaessa lähelle nollaa ja alipaineellekin. Samoin imusarjan ilman lämpötila laskee parin asteen päähän tuloilman lämpötilasta, kun se normaalisti on huomattavasti korkeammalla.
Subaru XV 2.0d MY12

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 711
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Matway » 31 Elo 2018, 15:35

Myös moottorinlämmöt nousee yli 90 asteen, jos on lämpömittari asennettuna.
Luistoneston valo menee aina käsikädessä moottorin vikavalon kanssa, jos moottorinohjauksessa olisi vikaa ei luistonestokaan voi toimia.

Kuullostais siltä että pöntön tyhjennyspoltot ei syystä tai toisesta ole onnistuneet. Jos pönttö olis tukossa niin dpf-valo syttyis käsittääkseni heti kun paine-ero on liian suuri.

Jos korjaamo sais pakkopolton päälle vois auttaa...

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Tapiok » 02 Syys 2018, 16:12

Omassa moottorinlämmöistä huomaa polttoa juuri ollenkaan. polton aikana max 90 astetta, kuten täysin lämmenneessä koneesa kesäkelisä muutenkin.
Subaru XV 2.0d MY12

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 711
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Matway » 02 Syys 2018, 16:56

Tapiok kirjoitti:Omassa moottorinlämmöistä huomaa polttoa juuri ollenkaan. polton aikana max 90 astetta, kuten täysin lämmenneessä koneesa kesäkelisä muutenkin.
Onkos Foresterissa vakiona lämpömittari?
Se voi olla ettei se kerro koko totuutta. Ettei tavan autoilija huolestuisi. Mulla on jälkiasennettu mittari ja siitä huomaa hyvin kuinka paljon moottorilämmöt elää ihan normaali ajossa.

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Tapiok » 03 Syys 2018, 07:58

Katselen omasta pelistä Torquen kautta moottorin arvoja. 87-88 näytti taas kun normiajoa ajeli kuten ennekin. Poltossa nousee sitten parila asteella 90.
Subaru XV 2.0d MY12

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 711
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Forester -10 moottorinvikavalo, luistoneston valo ja tukkoisuus.

ViestiKirjoittaja Matway » 03 Syys 2018, 11:28

Ok, mulla on parhaimmillaan kuumana kesäpäivänä sopivasti ylämäkeen vedättäessä noussu lämmöt liki 100 astetta. Ja lähes aina kun on poltto päällä lämmöt on liki 95 astetta.
Mulla on jälkiasennettu lämpömittari jonka anturi on kuskinpuolen ylävesiletkussa.

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa