Fore33 kirjoitti:Eli taka-akseli vetää silloin kun etuakselin ja taka-akseli välinen pyörittä suhde on eri?
Ei kyllä noissa viskollisissa taka-akseli vetää aina. Eli keskellä on ihan oikea tasauspyörästö, kyseessä on siis aivan aito neliveto, ei mikään kytkeytyvä järjestelmä. Se visko toimii sitten lukkona välissä, eli jos vaikka etupää pääsee sutimaan niin sen sijaan että voima karkaisi luistavan pyörän kautta visko siirtää voimaa taka-akselille, eli toimii aivan samalla lailla siellä keskitasauspyörästössä kuten kitkalukko esim. taka-akselilla.
Voimansiirto noissa on tosiaan aika pomminvarma, ja tuo 2012-malli muutenkin pitäisi olla tosi luotettava.
Akseleilla SH-korisessa ei enää ole mitään mekaanisia lukkoja, vaan ne on korvattu jarrujen avulla hidastamalla sutivaa pyörää jolloin momenttia siirtyy pitävään renkaaseen. Mönkiessä aivan toimiva systeemi, leikkiessä ei mekaanisen lukon veroinen.
Sen verran voisi vielä lisätä että tuon jatkuvan nelivedon edut tulevat vahvasti esiin huonolla kelillä esim. räntäsateessa ajaessa. Auto tuntuu tosi vakaalta ja turvalliselta ajaa. Samassa kelissä sellainen kytkeytyvä neliveto joka reagoi vain luistoon tuntuu aika vempulalta.
Itsellä oli 2010 Outback samalla koneella ja Artec Powerin Sakun tekemän ohjelmoinnin ja DPF:n tyhjäyksen jälkeen kone oli todella puhdikas myös alarekisterissä. Suosittelen lämpimästi. Samalla kaiken pahan alku ja juuri, EGR kiinni ohjelmallisesti niin luvassa on varmoja kilometrejä.
Ja pikku vinkki, tarkista valojen suuntaus, mulla jokaisen Subarun valot ovat näyttäneet aivan liian alas, tuossa on ihan hyvät xenonit kunhan ne on suunnattu oikein ja polttimot ovat kunnossa (edellyttäen että ei ole karvalakkimalli halogeeneillä).