HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Jude-75
Viestit: 22
Liittynyt: 31 Heinä 2017, 12:54

Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

ViestiKirjoittaja Jude-75 » 20 Marras 2018, 11:59

Pistetäänpäs pientä galluppia pystyyn,miten nämä vm10>moottorit ja ylipäätään koko auto on kestäneet ja paljo itekullakin on mittarissa. :D
Itellä on 11 mallinen diesel foresteri ja mittarissa tällä hetkellä n.290tkm
Voisinpa sanoa ett suhkot harmiton kärry ollu,mut jotakin kuitenkin on menny:
- Pyöränlaakerit kaikki
- Kytkin takuuseen 90tkm kohdalla
- Kaikki iskarit takuuseen 75tkm kohdalla
- taakse joku tukivarsi takuuseen myös 75tkm kohdilla
- Eteen ja taakse jarrut levyineen
- Hiukkasloukku tukkeentu 280tkm kohdilla
- laturin vapaakytkin,molemmat kiristimet ja hihna meni vaihtoonn285tkm kohdilla.
Seuraavaksi kytkimen vaihto edessä.

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

ViestiKirjoittaja out » 20 Marras 2018, 18:21

2011 outback 175tkm. Konehuoneeseen vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin. Muuten ei konepellin alle tehty mitään ylimääräistä. Jarruremppaa tehty, 1 pyöränlaakeri vaihdettu, taka-akselin toinen tukivarsi vaihdettu. Molemmat umpiot uusittu. Kytkin ravistanu kylmänä jo 100tkm. Jotain pientä ehkä mitä ei tuu mieleen mutta kokonaisuutena ollu hyvä auto.

Avatar
hans
Viestit: 101
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 09:56
Paikkakunta: Kotka

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

ViestiKirjoittaja hans » 21 Marras 2018, 07:03

MY11 Legacy ja mittarissa 245tkm. Itse ajanut tuolla parin vuoden aikana vajaa 50tkm. 240tkm kohdalla vaihtoon meni kytkin ja laturin vapaakytkin. Edellinen omistaja vaihdattanut etuvalot takuuseen. Muuta ei ole tarvinut vaihtaa. Kaikin puolin tyytyväinen.

Eiköhän seuraavaksi ole vuorossa DPF tai visko :D
MY13 Outback TD
EX - MY97 Legacy 2.2 GX
EX - MY00 JDM Legacy GTB
EX - MY01 Forester S-Turbo
EX - MY92 Legacy 200
EX - MY07 Legacy 3.0R Spec.B
EX - MY90 1800 Pickup
EX - MY04 JDM Legacy GT WR-Limited
EX - MY11 Legacy Sport TD

Petri R
Viestit: 75
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:24

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

ViestiKirjoittaja Petri R » 21 Marras 2018, 19:42

vm 2013 XV...216tkm. Koneeseen vain perushuollot huolto-ohjelman mukaan, varmuuden vuoksi moniurahihna tuossa 200tkm kohdalla (Sakun käsittelemä 100tkm kohdalla => ei EGR/DPF huolia :) ) Alustan osista ja kytkimistä tms ei ehkä kannata puhua, riippuu niin paljon käytöstä/maastoista missä ajellaan (takapyörän laakerit on uusittu kyllä, samoin levyjä/paloja, mutta ei yhtään niveltä tai tukivartta)

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

ViestiKirjoittaja yason » 21 Marras 2018, 22:44

OB -10 ja mittarissa 290tkm. Olen itse ajanut vasta n. 15tkm, eikä moottorin kanssa ole ollut ongelmia. Xenonit ja lämmityslaitteen läpät korjasin, ja valojen takakorkeudensäätimen uusin. Takaperä tihkui öljyä, korjasin. Muita vikoja ei ole ollut. Sitten toki normaalia ennaltaehkäisevää huoltoa, kuten vaihdelaatikon öljynvaihtoa, pientä etujarrujen ylläpitohuoltoa yms.

Aiemmin oli kuiteista päätellen vaihdettu apulaitehihna, koska rulla/vapaakytkin/kiristin/enmuistamikä oli ääntänyt.

Tuntuu japsien teknologia kestävän, ei kauheesti noi kilometrit näy, ei sisällä eikä ulkoa. Piti itseasiassa hommata projektiauto, kun käyttöajokeissa ei ole mitään korjattavaa...
Outback MY10 diesel/mt

Lamar
Jäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Touko 2015, 18:59

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

ViestiKirjoittaja Lamar » 21 Marras 2018, 23:29

2012 riisseli Outback käytössä, mittarissa 277000km. Toistaiseksi korjauslistalla ollut yksi takapyörän laakeri ja ajovalojen korkeussäätö anturi. Edellinen omistaja vaihtanut yhden tukivarren. Kytkin alkuperäinen ja hyvin toimii. Ajovalojen projektorit vaihtanut itse, kun alkuperäisistä meni linssit huonoksi. Siinäpä se, aika huolettomia kilometrejä. Työkaverilla vastaava pirssi ja ajettu jo 370000km ja hyvin toimii.

Niin joo, Egr ja Dpf poistettu heti alkuunsa Sakulla...

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

ViestiKirjoittaja Tapiok » 22 Marras 2018, 08:18

XV-12, nyt 200tkm mittarissa, normihuoltojen lisäksi korjattu seuraavasti:

-Säädetty ajovalot ja sumuvalot kohdalleen, näyttivät aivan liian lähelle.
-Merkkihuolto vaihtoi ulinan takia tarpeettomasti hihnan taittopyörän, vika olikin hihnan kiristimessä jonka vaihdoin. Nyt sama ulina on alkanut 50 tkm jälkeen uudellen, onkohan laturin vapaakytkin kypsynyt ja samalla rikkonut taas hihnankiristimen.
-Kaikki pyöränlaakerit uusiksi.
-Takakallistuksenvakaajan kumet uusittu.
-Alapallonivel ja takaa alatukivarsien ulommat puslat vaihdettu, vieläkin kolisee jostakin.
-Ahtoputki coolerilta kaasuläppäkoteloon vaihdettu, hiukkassuodatin pesty.
-Jarrupalat vaihdettu kerran, nyt menee levyt+palat vaihtoon.
-kytkin ravistaa aina silloin tällöin.
-Oikean takapyrän kulmissa jotain häikkää, rengas kuluu muita enemmän, mutta tasaisesti.
-Ylikierroksien merkkivalo + merkkiääni silloin tällöin kiihdytettäessä taikka reippaammin jarrutettaessa.
-Joskus joku piippaus liikkeelle lähdettäessä, ei häiriövaloa mittaristossa.
-Välillä öljyt ylärajan yläpuolella ja joskus taas syttyy alarajan valo.

Yllätävän paljon kaikenlaista ja yllättävän kallista korjailla (varaosien hinnat). Kahta viimeistä vikaa ei ole saatu korjattua.
Subaru XV 2.0d MY12

subbaru 2010
Viestit: 47
Liittynyt: 11 Joulu 2017, 21:36

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

ViestiKirjoittaja subbaru 2010 » 02 Tammi 2022, 19:43

Vm 2010 23.2 valmistettu moottori, ja nyt kilometrejä 282500 ja vielä raksuttaa :D

faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

ViestiKirjoittaja faillite » 03 Tammi 2022, 21:34

Onnittelut. Maaliskuussa 2010 valmistunut auto oli 90 000 kohdalla ihan loppu. Meni ajamalla korjaamolle Keravalle mutta kolina kuului
varmaan Helsinkiin asti :D
Legacy 2010 stw diesel

Kake91
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Kesä 2023, 12:08

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

ViestiKirjoittaja Kake91 » 17 Kesä 2023, 12:34

Tervehdys,

Menossa katsomaan vuosimallin 2011 outbackkia ja pitäisi ensin varmistua että moottori on versiota jossa alakerran vika korjattu. Valmistenumerolla joltain hakusivulta löytyi tietoa että olisi kokoonpantu Japanissa 11/2010 ja käyttöönotto 22.2.2011. Öljykorkista myyjä löysi leiman 10/2010 mutta lohkosta kuulemma ei. Koitin myös soitella yhteen merkkihuoltoliikkeeseen mutta moottorinikää eivät etänä saaneet selville.

Mitä arvelette?

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

ViestiKirjoittaja Jappi » 19 Kesä 2023, 19:37

Pitäisi olla uudempaa painosta.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron