Sivu 1/1

Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Lähetetty: 20 Marras 2018, 11:59
Kirjoittaja Jude-75
Pistetäänpäs pientä galluppia pystyyn,miten nämä vm10>moottorit ja ylipäätään koko auto on kestäneet ja paljo itekullakin on mittarissa. :D
Itellä on 11 mallinen diesel foresteri ja mittarissa tällä hetkellä n.290tkm
Voisinpa sanoa ett suhkot harmiton kärry ollu,mut jotakin kuitenkin on menny:
- Pyöränlaakerit kaikki
- Kytkin takuuseen 90tkm kohdalla
- Kaikki iskarit takuuseen 75tkm kohdalla
- taakse joku tukivarsi takuuseen myös 75tkm kohdilla
- Eteen ja taakse jarrut levyineen
- Hiukkasloukku tukkeentu 280tkm kohdilla
- laturin vapaakytkin,molemmat kiristimet ja hihna meni vaihtoonn285tkm kohdilla.
Seuraavaksi kytkimen vaihto edessä.

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Lähetetty: 20 Marras 2018, 18:21
Kirjoittaja out
2011 outback 175tkm. Konehuoneeseen vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin. Muuten ei konepellin alle tehty mitään ylimääräistä. Jarruremppaa tehty, 1 pyöränlaakeri vaihdettu, taka-akselin toinen tukivarsi vaihdettu. Molemmat umpiot uusittu. Kytkin ravistanu kylmänä jo 100tkm. Jotain pientä ehkä mitä ei tuu mieleen mutta kokonaisuutena ollu hyvä auto.

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Lähetetty: 21 Marras 2018, 07:03
Kirjoittaja hans
MY11 Legacy ja mittarissa 245tkm. Itse ajanut tuolla parin vuoden aikana vajaa 50tkm. 240tkm kohdalla vaihtoon meni kytkin ja laturin vapaakytkin. Edellinen omistaja vaihdattanut etuvalot takuuseen. Muuta ei ole tarvinut vaihtaa. Kaikin puolin tyytyväinen.

Eiköhän seuraavaksi ole vuorossa DPF tai visko :D

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Lähetetty: 21 Marras 2018, 19:42
Kirjoittaja Petri R
vm 2013 XV...216tkm. Koneeseen vain perushuollot huolto-ohjelman mukaan, varmuuden vuoksi moniurahihna tuossa 200tkm kohdalla (Sakun käsittelemä 100tkm kohdalla => ei EGR/DPF huolia :) ) Alustan osista ja kytkimistä tms ei ehkä kannata puhua, riippuu niin paljon käytöstä/maastoista missä ajellaan (takapyörän laakerit on uusittu kyllä, samoin levyjä/paloja, mutta ei yhtään niveltä tai tukivartta)

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Lähetetty: 21 Marras 2018, 22:44
Kirjoittaja yason
OB -10 ja mittarissa 290tkm. Olen itse ajanut vasta n. 15tkm, eikä moottorin kanssa ole ollut ongelmia. Xenonit ja lämmityslaitteen läpät korjasin, ja valojen takakorkeudensäätimen uusin. Takaperä tihkui öljyä, korjasin. Muita vikoja ei ole ollut. Sitten toki normaalia ennaltaehkäisevää huoltoa, kuten vaihdelaatikon öljynvaihtoa, pientä etujarrujen ylläpitohuoltoa yms.

Aiemmin oli kuiteista päätellen vaihdettu apulaitehihna, koska rulla/vapaakytkin/kiristin/enmuistamikä oli ääntänyt.

Tuntuu japsien teknologia kestävän, ei kauheesti noi kilometrit näy, ei sisällä eikä ulkoa. Piti itseasiassa hommata projektiauto, kun käyttöajokeissa ei ole mitään korjattavaa...

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Lähetetty: 21 Marras 2018, 23:29
Kirjoittaja Lamar
2012 riisseli Outback käytössä, mittarissa 277000km. Toistaiseksi korjauslistalla ollut yksi takapyörän laakeri ja ajovalojen korkeussäätö anturi. Edellinen omistaja vaihtanut yhden tukivarren. Kytkin alkuperäinen ja hyvin toimii. Ajovalojen projektorit vaihtanut itse, kun alkuperäisistä meni linssit huonoksi. Siinäpä se, aika huolettomia kilometrejä. Työkaverilla vastaava pirssi ja ajettu jo 370000km ja hyvin toimii.

Niin joo, Egr ja Dpf poistettu heti alkuunsa Sakulla...

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Lähetetty: 22 Marras 2018, 08:18
Kirjoittaja Tapiok
XV-12, nyt 200tkm mittarissa, normihuoltojen lisäksi korjattu seuraavasti:

-Säädetty ajovalot ja sumuvalot kohdalleen, näyttivät aivan liian lähelle.
-Merkkihuolto vaihtoi ulinan takia tarpeettomasti hihnan taittopyörän, vika olikin hihnan kiristimessä jonka vaihdoin. Nyt sama ulina on alkanut 50 tkm jälkeen uudellen, onkohan laturin vapaakytkin kypsynyt ja samalla rikkonut taas hihnankiristimen.
-Kaikki pyöränlaakerit uusiksi.
-Takakallistuksenvakaajan kumet uusittu.
-Alapallonivel ja takaa alatukivarsien ulommat puslat vaihdettu, vieläkin kolisee jostakin.
-Ahtoputki coolerilta kaasuläppäkoteloon vaihdettu, hiukkassuodatin pesty.
-Jarrupalat vaihdettu kerran, nyt menee levyt+palat vaihtoon.
-kytkin ravistaa aina silloin tällöin.
-Oikean takapyrän kulmissa jotain häikkää, rengas kuluu muita enemmän, mutta tasaisesti.
-Ylikierroksien merkkivalo + merkkiääni silloin tällöin kiihdytettäessä taikka reippaammin jarrutettaessa.
-Joskus joku piippaus liikkeelle lähdettäessä, ei häiriövaloa mittaristossa.
-Välillä öljyt ylärajan yläpuolella ja joskus taas syttyy alarajan valo.

Yllätävän paljon kaikenlaista ja yllättävän kallista korjailla (varaosien hinnat). Kahta viimeistä vikaa ei ole saatu korjattua.

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Lähetetty: 02 Tammi 2022, 19:43
Kirjoittaja subbaru 2010
Vm 2010 23.2 valmistettu moottori, ja nyt kilometrejä 282500 ja vielä raksuttaa :D

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Lähetetty: 03 Tammi 2022, 21:34
Kirjoittaja faillite
Onnittelut. Maaliskuussa 2010 valmistunut auto oli 90 000 kohdalla ihan loppu. Meni ajamalla korjaamolle Keravalle mutta kolina kuului
varmaan Helsinkiin asti :D

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Lähetetty: 17 Kesä 2023, 12:34
Kirjoittaja Kake91
Tervehdys,

Menossa katsomaan vuosimallin 2011 outbackkia ja pitäisi ensin varmistua että moottori on versiota jossa alakerran vika korjattu. Valmistenumerolla joltain hakusivulta löytyi tietoa että olisi kokoonpantu Japanissa 11/2010 ja käyttöönotto 22.2.2011. Öljykorkista myyjä löysi leiman 10/2010 mutta lohkosta kuulemma ei. Koitin myös soitella yhteen merkkihuoltoliikkeeseen mutta moottorinikää eivät etänä saaneet selville.

Mitä arvelette?

Re: Subarun dieselin kestävyys vm10 ylöspäin.

Lähetetty: 19 Kesä 2023, 19:37
Kirjoittaja Jappi
Pitäisi olla uudempaa painosta.