HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

P2635 Suction Control Valve sticks

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Quiviz
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Marras 2018, 17:32

P2635 Suction Control Valve sticks

ViestiKirjoittaja Quiviz » 25 Marras 2018, 17:54

-08 Legacy, pukkaa vikakoodia P2635 eli Suction Control Valve sticks (määränsäätöventtiili jumittaa suomeksi oletettavasti, obd lukijan teksti ”PA-pumppu A matala paine/virtaus”)

Ebaysta tilattu uus venttiili pumppuun ja vaihdettu, vika ei poistu. Vanhaa venttiiliä kun ajelin sähköllä ees taas ja mittailin niin olis kunnossa... Fortea lykätty suoraan suodattimeen, ei apua (uus suodatinki laitettu). Googlea selattaessa löyty Subarun tiedote kyseisestä venttiilistä että siinä on joskus ollut ongelmaa, pinnoite irtoaa ja venttiili alkaa takkuamaan.

Kuitenkin jos nollaa vikakoodit, starttaat auton ja lähdet ajamaan niin vikavalo syttyy vasta kun ensimmäisen kerran pysähdyt. Auto toimii moitteetta mut kohtuu kova nykäys 2500rpm kohdalla, aina ennenki nykässyt mut nyt mun mielestä rajummin.

Jos nollaa vikakoodit, starttaat auton ja annat käydä tyhjäkäyntiä niin vika tulee päälle hetken päästä.

Mistäs sitä vikaa nyt alkais seuraavaksi kattelemaan? Siirtopumppu/sen rele, ruiskupumppu sökö? Mitata siirtopumpun paine ennen suodatinta? Missäs muuten on tuon siirtopumpun rele/sulake?

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: P2635 Suction Control Valve sticks

ViestiKirjoittaja TJani » 25 Marras 2018, 20:01

Tehtaan manuaalin ohje tuolle koodille
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... 21u03.html
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Quiviz
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Marras 2018, 17:32

Re: P2635 Suction Control Valve sticks

ViestiKirjoittaja Quiviz » 25 Marras 2018, 20:53

Pitääpäs tuo paineanturi mittailla vielä.

Saakohan tuon anturin jostain erikseen vai onko tosiaan pumpun vaihto edessä?

Quiviz
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Marras 2018, 17:32

Re: P2635 Suction Control Valve sticks

ViestiKirjoittaja Quiviz » 30 Marras 2018, 20:13

Siirtopumppu on ilmeisesti tankin sisällä? Laitoin suodattimelle tulevaan linjaan painemittarin, mittarin viisari ei värähtäny mihinkään suuntaan. Käsipumpulla sai vähä viisaria heilumaan.

Taka-akselin päällä on joku pumppu mutta mikä? Tasaako se polttoainetta tankkien välillä?

Jari_w123
Viestit: 81
Liittynyt: 22 Kesä 2018, 21:28

Re: P2635 Suction Control Valve sticks

ViestiKirjoittaja Jari_w123 » 30 Marras 2018, 21:29

https://subdiesel.wordpress.com/boxer-d ... gine-info/
Tuon mukaan subarussa ei ole ollenkaan sähköistä siirtopumppua vaan korkeapainepumppuun on sisäänrakennettu mekaaninen siirtopumppu.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa