Hei,
Nyt tuli vastaan sellainen sattumusten sarja, että eilen aamulla kun sateessa lähdin kiihdyttämään kohti työmaata, niin mittariin syttyi hiukkassuodattimen häiriövalo. Työmaalle kiire, niin poikkesin lähimpään korjaamon, jossa tiesin olevan ohjelman jolla pääsee ronklaamaan ajotietokonetta. Ei siis merkkikorjaamo.
Täällä asentaja lupasi asiaa katsoa, laittoi koneen kiinni ja totesi hiukkassuodattimen poltossa olevan ongelmaa, vika ilmaantui heti uudelleen nollamisen jälkeen. Tämän jälkeen asentaja resetoi suodattimen anturin ja asetti nolla-arvon uudelleen ajamatta ollenkaan puhdistusohjelmaa. Tässä vaiheessa kysyin asentajalta, että kuuluuko näin tehdä, hän vastasi että aina tehnyt näin... Mitä mieltä täällä ollaan? Minulla itseläni on käsitys että nollarajan muutos pitäisi tehdä vasta regeneroinnin jälkeen, koska sehän on se tila mihin polttoautomatiikka yrittää päästä...? Olisiko tässä tilanteessa järkevintä käydä tekemässä pakotettu poltto kuitenkin jossain merkkiliikkeess ja tämän jälkeen uusi nollatilan resetointi?
Autolla siis ajettu 260 000 eikä suodatin ole oirinut aikaisemmin. Ajo on pysynyt samanlaisena kuin ennemminkin, pitkää työmatka-ajoa, yhteen suuntaan 95km.