HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Outback -11 ohjaustehostinongelma

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Strider
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Marras 2017, 12:26

Outback -11 ohjaustehostinongelma

ViestiKirjoittaja Strider » 17 Joulu 2018, 15:16

Terve,

Perjantai-ehtoona töistä ajellessa allekirjoittaneen diesel-bäkkiin iski ohjaustehostinvika. Kesken ajon heitti tehostimen pois pelistä ja vikavalon tauluun. Sammutin auton, kävin konetilassa kurkistamassa ja muistin, että näissä on tämä hiton sähköinen tehostin. Noh, virrat päälle ja matkaan - kappas, taas toimii!
Minuutin päästä vika uusi, ja samaa menoa koko viikonlopun. Välillä vika päällä ja ohjaus kuin vanhassa rekassa, ja välillä toimii moitteetta. Vikakoodeja yritettiin viikonlopun aikana irti parillakin laitteella, mutta piti odottaa aamuun ja Laakkoseen Joensuussa että sain koodit irti lukijasta. C2513 torque sensor failure (much tolerance) eli momenttisensori viallinen. Se sensori vissiin on maailman tarkimmin varjeltu salaisuus ja ilmeisesti pultattu kullalla kiinni hammastankoon, kun kerran sitä itsessään ei näytä saavan tilattua mistään. Laakkonen vaihdattaisi koko hammastangon, hintaa reippaasti yli pari tonnia ja hyvin optimistisilla työtunneilla.
Kertokaahan, onko kellekään tullut vastaavaa vikaa vastaan ja miten tästä eteenpäin? Ensiapuna auto lähtee kuivamaan kaverin pajalle yöksi, koetetaan saada ohjausvaihteen sähköliittimet auki, kuivattua ja putsattua ja uudelleen kiinni. Josko vika olisikin vain huonossa liitoksessa... Jos ei, löytyykö tuota osaa tai edes hammastankoa jostain inhimilliseen hintaan, vai pitääkö kaivaa jostain purkuautosta koko ohjausvaihde? Tähän päälle sitten vaihtotyö ja mahdollinen kalibrointi.
Tähän asti on päästy auton kanssa melko halvalla, ei ole liikaa vikoja näkynyt ja osa on ennaltaehkäisevästi saatu kuntoon. Tämä olikin sitten se kertaluokkaa suuremman budjetin vika - sarjassamme tarpeeton joululahja subbelta. Kaikki apu otetaan nyt vastaan!

Terveisin

"se kuudesti parkkiruutuun vekslaava subbe"

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Outback -11 ohjaustehostinongelma

ViestiKirjoittaja TJani » 18 Joulu 2018, 14:50

Googlella löyty Imprezan korjausoppaan pätkä missä tutkimis ohjeet ko. koodille.
http://www.suimpreza.com/products/DTC-C ... -MAIN-4420

Koodi on tuossa väärä koska oikean koodin kohdalla oli vain viittaus tuohon.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron