Se anturi on siinä imusarjan etupuolella, moottorin keskilinjan oikealla puolella edestä päin katsottuna eli ilmastoinnin kompuran takana jossen nyt ihan väärin muista, musta väriltään ja kahdella M6-pultilla kiinni. Varsin tyrkyllä tuon ikäisessä kun on vielä metallinen imusarja, helppo irroittaa. Itse olen putsannut ihan bräkleenillä jossei ole ollut muuta paremmin soveltuvaa, se anturi on todennäköisesti todella moskainen jossei ole EGR tulpattu, tuo Subarun nakutin kun tuntuu puhaltavan aika paljon öljyä huohotuksen mukana niin sotkee yhdessä EGR:n kanssa imusarjan melko tehokkaasti sellaisella mustalla mönjällä.
Tuolta löytyy kuva missä ko. anturi majailee, ja paljon muutakin höpinää tuosta koneesta.
Muistaakseni ei tehdasuudessa ahtimessakaan sormivoimin kovin mukavasti se säätötanko liikkunut kun se kello panee aika lailla hanttiin. Mutta ruuvarilla tjsp saa kyllä näppärästi sitä liikuteltua sen verran, että tuntee jumittaako ja liikkuuko kunnolla koko alueen läpi.
Tuossa Euro 4-koneessahan on tuo ahtimen ohjaus vähän sellainen tuurilla toimiva, kun eculle ei tule mitään feedbackkiä siitä siipien asennosta, Euro 5 -koneessa tuli sitten se asentoanturi sihen kelloon jolloin ecu oikeasti näki siipien asennon.