HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

2.0 diesel manuaali, ohjelmointi?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
JukkaK
Viestit: 23
Liittynyt: 04 Tammi 2018, 00:52

2.0 diesel manuaali, ohjelmointi?

ViestiKirjoittaja JukkaK » 08 Helmi 2019, 08:24

Tere!

Allekirjoittaneella ajossa vuoden 2009 Legacy Outback, johon juuri vaihdettiin käytetty vm 2012/140 tkm moottori. Käytetyllä moottorilla ja työllä on 6 kuukauden takuu, jonka aikana en varmastikkaan ole ohjelmoimassa moottoria. Mielessä kuitenkin kutkuttelisi myöhemmin teettää 500-900 euroa maksava ohjelmointi ja saada noin 30 hp ja 50 Nm lisää voimaa. Hieman kuitenkin operaatio mietityttää, kun kuulee juttuja vauhtipyörän ja kytkimen kestävyystä. Alla muutamia kysymyksiä, mitkä ovat mietityttäneet.

Millaisia käytännön kokemuksia teillä on tämän moottorin ohjelmoinnista? Kuinka selkeä ero on "vakioon"?

Missä olette teettäneet ohjelmointityön?
-Hyvinä tekijöitä pinnalle on noussut Turbotech ja Kuopiossa Artec Power. (Asustelen Oulussa)

Onko kytkimen tai kaksoismassavauhtipyörän käyttöikä lyhentynyt merkittävästi?
-Tähän asiaan varmasti vaikuttaa merkittävästi, luistatetaanko kytkintä tietoisesti tai vedätetäänkö raskaasti pienillä (1200-1800 kierroksilla)
- Moottoriremonttini yhteydessä vaihdettiin SACHSin tarvikekytkinpaketti (tuotenumero 3000 950 006). Jos oikein ymmärsin, niin saatavilla olisi ollut myös "vahvistettua" kytkinpakettia (tuotenumero 3000 950 066 ?). Nyt sitä on turha enää jossitella.

Onko ohjelmointi vaikuttanut positiivisesti tai negatiivisesti polttoaineen kulutukseen?


Kaikki kokemukset ja näkemykset aiheeseen liittyen ovat tervetulleita! :)

Jukka

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2.0 diesel manuaali, ohjelmointi?

ViestiKirjoittaja -teme- » 08 Helmi 2019, 11:02

Täällä menty kohta 100tkm ohjelmoituna ja ei mitään negatiivista sanottavaa, kytkin ja vauhtipyörä on kestänyt nyt reilu 200tkm vaikka kärriä tulee talveisin vedettyä paljon. Vaihto kyllä tulee varmaan eteen jossain vaiheessa. Suosittelen ehdottomasti saapi varsinkin tähän vanhempaan koneeseen paremman käyttöalueen kun vakio softalla.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Fore33
Viestit: 34
Liittynyt: 31 Loka 2018, 04:55

Re: 2.0 diesel manuaali, ohjelmointi?

ViestiKirjoittaja Fore33 » 07 Touko 2019, 22:37

-teme- kirjoitti:Täällä menty kohta 100tkm ohjelmoituna ja ei mitään negatiivista sanottavaa, kytkin ja vauhtipyörä on kestänyt nyt reilu 200tkm vaikka kärriä tulee talveisin vedettyä paljon. Vaihto kyllä tulee varmaan eteen jossain vaiheessa. Suosittelen ehdottomasti saapi varsinkin tähän vanhempaan koneeseen paremman käyttöalueen kun vakio softalla.



onko myös hiukkassuodatin poistettu säädön yhteydessä?

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2.0 diesel manuaali, ohjelmointi?

ViestiKirjoittaja -teme- » 08 Touko 2019, 05:38

Ei ole, pönttö vielä käytössä. Mutta tässä omassa ei olekkaan se suljettu pönttö mikä suorittas polttoja.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa