HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

-09 2.0 TD Forester nykii kylmänä

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Kivika
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Syys 2018, 12:54

-09 2.0 TD Forester nykii kylmänä

ViestiKirjoittaja Kivika » 18 Kesä 2019, 08:12

Hei viisaammat
Kertokaa mistä johtuu Foresterin nykiminen 1800-2000 rpm alueella. Erityisesti oire kylmänä. On puhdistettu MAP ja
Ilmamassamittarit. Oire loppuu kun sininen lämpömittari sammui. Jotta vika on varmaan anturi-sektorilla.
EGR ei vielä tarkistettu, mutta seuraavana tulppaan sen.

Huollossa eivät osanneet antaa oireelle apuja, ilman kallista tutkimista ja osien vaihtoa.

Vikakoodeja ei ole.

Kiitos vastauksista

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: -09 2.0 TD Forester nykii kylmänä

ViestiKirjoittaja Tapiok » 18 Kesä 2019, 09:52

Samanlaisia kokemuksia omalla XV:llä. Hiukkassuodattimen polttovälit alkaneen olla taas enää 100-200 km. Heti kun lähden poltonkin jälkeen liikkeelle kylmällä moottorilla, ahtopaineet menee alipaineen puolelle aina kun löysäät vähänkin kaasua, esim. kevyessäkin moottorijarrutuksessa, myös hyvin kevyellä kaasulla ajettaessa. Sitten kun painaat kaasua, tahtoo aina hieman nykäistä, kun paineet nousee alipaineelta ahdoiksi. Tämä loppuu siinä vaiheessa, kun moottorin lämmöt nousee 65 yli, jolloin ahdot ei koskaan putoa moottorijarrutuksessakaan miinukselle. Tätä tekee nyt lämpimällä kelillä koko polton välin kun polttoväli on nyt aika tiheä.

Kylmällä kelillä ja pidemmillä polttoväleillä mennään hetki polton jälkeen ettei tämä esinny. Hieman ennen polttoa tämä alipaineelle meno alkaa, josta huomaa myös lähellä olevan hiukkaspolton.

Huollossa tästä on ihan turha puhua, eivät kuulemma saa testerillä esille. Näkyy selvästi Torquella ajaessa.

Kohta alkaa olla mitta täynnä tämän pelin kanssa, varsinkin merkkihuollon asiantuntemattomuus on jotain aivan käsittämätöntä.
Subaru XV 2.0d MY12


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa