ViestiKirjoittaja Tapiok » 18 Kesä 2019, 09:52
Samanlaisia kokemuksia omalla XV:llä. Hiukkassuodattimen polttovälit alkaneen olla taas enää 100-200 km. Heti kun lähden poltonkin jälkeen liikkeelle kylmällä moottorilla, ahtopaineet menee alipaineen puolelle aina kun löysäät vähänkin kaasua, esim. kevyessäkin moottorijarrutuksessa, myös hyvin kevyellä kaasulla ajettaessa. Sitten kun painaat kaasua, tahtoo aina hieman nykäistä, kun paineet nousee alipaineelta ahdoiksi. Tämä loppuu siinä vaiheessa, kun moottorin lämmöt nousee 65 yli, jolloin ahdot ei koskaan putoa moottorijarrutuksessakaan miinukselle. Tätä tekee nyt lämpimällä kelillä koko polton välin kun polttoväli on nyt aika tiheä.
Kylmällä kelillä ja pidemmillä polttoväleillä mennään hetki polton jälkeen ettei tämä esinny. Hieman ennen polttoa tämä alipaineelle meno alkaa, josta huomaa myös lähellä olevan hiukkaspolton.
Huollossa tästä on ihan turha puhua, eivät kuulemma saa testerillä esille. Näkyy selvästi Torquella ajaessa.
Kohta alkaa olla mitta täynnä tämän pelin kanssa, varsinkin merkkihuollon asiantuntemattomuus on jotain aivan käsittämätöntä.
Subaru XV 2.0d MY12