HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Kytkinremontti

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Erimar
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2019, 22:13

Kytkinremontti

ViestiKirjoittaja Erimar » 30 Loka 2019, 22:19

Subaru outback 2.0 D 2010.
Kertokaas viisaammat pitääkö kytkin/vauhtipyörän vaihdon yhteydessä laskea pois joitain nesteitä tai öljyjä vai onnistuuko ilman?
Miten paljon autoa pitää purkaa että pääsee kytkimeen ja tohon vauhtipyörään käsiksi.?

subbaru 2010
Viestit: 47
Liittynyt: 11 Joulu 2017, 21:36

Re: Kytkinremontti

ViestiKirjoittaja subbaru 2010 » 31 Loka 2019, 20:05

Kuukausi sitten tuli vastaava tehtyä veljen kanssa -10 dieseli outbackiin, vaihteistoöljyt laskettiin pois, ja purkua ainakin välijäähy, renkaat, vetoakselit,pakoputki ja kardaani. veli tekee ammatikseen, niin työn kokonaiskesto kahdestaan 4h.

Transalp
Viestit: 20
Liittynyt: 20 Helmi 2015, 07:35
Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa

Re: Kytkinremontti

ViestiKirjoittaja Transalp » 09 Maalis 2020, 15:58

Vauhtipyörän pultit kannattaisi ilmeisesti samalla vaihtaa. Meneekö marmoritiskin hommiksi vai saako muualtakin? Maksaako nuo muutama pultti merkkiliikkessäkään hunajaa?
Forester Diesel MY11

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkinremontti

ViestiKirjoittaja -teme- » 09 Maalis 2020, 16:11

Itse tilasin briteistä ne pultit ja niihin käypäsen työkalun olikohan jotain 50e. kaikki, se pultti nimittäin ei ole normi torx ja on vauhtipyörän syvennyksessä että jos nirhaat kannan niin jopa on työmaa saada pois.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Kytkinremontti

ViestiKirjoittaja Jappi » 11 Maalis 2020, 18:15

Kanta on Torx plus, kokoa en muista ulkoa vaikka sen tänne joskus kirjoitinkin. Kampiakselin takastefan vaihtaisin samalla jos vauhtipyörän ottaa pois. Pultit maksoi kymppejä/setti marmorilla.

Se avain oli enemmän ongelma, itse tein pakon edessä hiomalla isommasta perustorxista.

Transalp
Viestit: 20
Liittynyt: 20 Helmi 2015, 07:35
Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa

Re: Kytkinremontti

ViestiKirjoittaja Transalp » 12 Maalis 2020, 07:45

Kyselin merkkihuollosta pultteja. Subarun korjaamokäsikirja ei vaadi pulttien vaihtoa, joten hekään eivät niitä ole vaihtaneet, jos pulttien kannat on pysyneet hyvinä. Reilut 4€/kpl ne maksaa marmorilla jos joutuu hankkimaan.
Forester Diesel MY11

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkinremontti

ViestiKirjoittaja -teme- » 12 Maalis 2020, 10:33

Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron