HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
fore-nokia
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 22:00

Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja fore-nokia » 02 Marras 2019, 11:29

Dieseli (2011 Forester) alkanut tekemään pääasiassa kylmänä, joskus lämpöiselläkin koneella tyhjäkäynnillä hörähtelyä eli siis kierrokset vähän heijaavat. Kolme kertaa vuoden sisällä käynyt lisäksi niin, että käynti sekoa totaalisesti, ihan kuin kävisi vajaalla, ja ketju paukkuu jne. Tämä kuitenkin on onneksi korjaantunut joka kerta uudelleenkäynnistyksellä, jonka jälkeen auto käy aivan normaalisti. Ajossa ei ole mitään ongelmia, vedot on tallessa ja kulutus normaalia jne.
Ei anna vikakoodia (ainakaan halpislukijalla)
Soittelin merkkihuoltoonkin, mutteivat olleet kuulemma törmänneet vastaavaan, yllättäen. :lol:

Putsailin Maffia, ja hehkut vaihdettu viime kesänä. Samoin egr on uusittu. Ja ahtoletku vaihdettu.

Nettiä selailin niin tuli vastaan suutinta, korkeapaineanturia, ahtopaineensäätöanturia, polttoainevuotoa..

Kyseessä lienee kumminkin joku perus dieselvika kun joku päivä tankilla viereen tullut dieselvolkkari hörähteli samalla tavalla, toki vähän rajummin..

Vinkkejä? :think:

Karppa2
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Marras 2019, 17:51

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Karppa2 » 02 Marras 2019, 18:06

Täällä on sama ongelma ollu muutaman kerran. Auto on 2012 mallia. Tyhjäkäynnillä kierrokset heijasivat hieman ja joskus teki tuonkin, että joutui käynnistämään uudestaan. Tuoltakin välttyi jos piti käynnistyksen jälkeen kierroksia kaasulla hieman korkeammalla.

Oli myös sellaista ongelmaa, että joutui pyörittämään moottoria jonkun aikaa ennen kuin starttasi. Erityisesti silloin kun oli lämpimäksi ajettu ja seisoi sitten tunnin tai pari.

Nyt on taas pelittäny pari viikkoa normaalisti ja lähteny käyntiinkin kun palmun alta. Selvästi talviauto, koska pakkasten alettua ongelmatkin hävisi :D

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Jappi » 03 Marras 2019, 01:28

Kannattaisi jollain lukea railipainetieto kun alkaa tehdä tuollaista. Oireet sopii kuluneeseen/takertelevaan railipaineensäätimeen.

fore-nokia
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 22:00

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja fore-nokia » 03 Marras 2019, 08:49

.. varmaan SSM:llä sen saa luettua? Entä Torque+Motonetin BT lukija?
Ilmeisesti haetaan, että paineen pitäisi olla suht vakio, ja ongelmatapauksissa se heijaa?

Jos ei montaa kymppiä kalliimpi ole, niin varmaan varmuudeksi vaihtaminenkaan ei pahitteeksi olisi?

Vielä kun tietäisi missä osa on ja mikä on sen numero..? :oops:

Toki jossain keskustelussa oli, että marmorilla oli vaihdettu joku isompi kokonaisuus vaikka oli jossain liittimessä vaan jotain kontaktihäiriötä..

fore-nokia
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 22:00

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja fore-nokia » 03 Marras 2019, 09:01

Tossa näemmä jotain tarinaa aiheesta.
Ensimmäinen kuvaaja jotenkin sopisi itsellä kuvaan, sen verran käynti muuttuu, että kierroslukuneula heilahtaa.

http://www.uklegacy.com/forums/index.ph ... -tickover/

fore-nokia
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 22:00

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja fore-nokia » 03 Marras 2019, 17:08

Torquella sai fuel rail pressuren näkyviin.

Seilasi siniaaltoa kun oli ”vika päällä”. Paineet jossain 4200 psi tienoilla. Ja kone oli lämpöinen.

Merkillepantava oli, että kun yritin kisutella suutinkalibrointia käyntiin (pintakaasu tyhjäkäynnillä, niin kone vetää pari kolme oktaavia ylöspäin nakutusta ja palaa takaisin tyhjäkäynnille) niin ei oikein innostunut, yritti kyllä. Tällöin railiopaine nousi jonnekin 8000 psi nurkille. Sitten kun hiukan tuuppasi kaasua niin kalibrointiyritys loppui ja paineet tippui takaisin 4200 psi.

Tämän jälkeen taas joku vartti ajelua ja seuraavassa parkissa kalibrointi (vai mikä se nyt sitten onkaan) meni läpi. Tämä jälkeen ei ollut enää ns vika päällä vaan molemmat käyrät (paine ja rpm) suoraa viivaa parkissa.

fore-nokia
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 22:00

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja fore-nokia » 05 Marras 2019, 06:48

Nyt sain härnättyä moottorivalon tauluun:

P2635
Fuel pump "A" low flow/performance (SCV stuck diagnosis)

Eli Densolainen railipaineensäädin vaan tilaukseen?

Pitääkö vaihtamisessa huomioida jotain (esim ilmaus) vai onko ihan plug&play, siinä päälimmäisenä puolittain imusarjan päällä näytti olevan..

jarkkoo
Jäsen
Viestit: 103
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 16:00

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja jarkkoo » 05 Marras 2019, 06:56

fore-nokia kirjoitti:Nyt sain härnättyä moottorivalon tauluun:

P2635
Fuel pump "A" low flow/performance (SCV stuck diagnosis)

Eli Densolainen railipaineensäädin vaan tilaukseen?

Pitääkö vaihtamisessa huomioida jotain (esim ilmaus) vai onko ihan plug&play, siinä päälimmäisenä puolittain imusarjan päällä näytti olevan..


Helppo rasti itse vaihdon suhteen, ja sulla kun on muovinen imusarja niin pitäisi mahtua tekemään hyvin.
Käsipumpusta vähän lutkuttaa niin helpottaa käynnistystä. Ja SCV:n vaihdon jälkeen pitäisi SSM:llä ajaa sille opetus pikimmiten.

Tuostahan on ihan tehtaan tiedotekin, siis SCV:stä, oli joissain versioissa ongelmaa kun se karan pinnoite irtoaa niin rupeaa takertelemaan vai miten se olikaan. Sen saa kyllä huollettuakin, kokeiltu on ja toimii.
Talouden Subarut: MY22 Outback, MY93 SVX

_rew
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Tammi 2016, 03:04

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja _rew » 02 Joulu 2019, 15:46

Itsellä jo reilun vuoden verran 2011 Foresterista kokemusta tän kanssa. Itsellä ainakin tässä Foresterista scv on sellaista pitkää mallia että ei mahdu tuleen ulos ilman imusarjan irroitusta, eikä myöskään ole "korjattava" malli. Enkä myöskään ole mistään halvalla löytänyt ko osaa ja marmorilla hinta pyöri 600e kieppeillä, joten edelleen ajellaan vähän jumittavalla venttiilillä.

Vanhemmassa outbackissa onkin sitten se lyhyemmän mallinen joka kyllä mahtuu tuleen pihalle ilman imusarjan irroitusta, ja on myös sitä purettavaa, putsattavaa ja korjattavaa mallia. Mutta eihän ne tietenkään ristiin sovi

fore-nokia
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 22:00

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja fore-nokia » 02 Joulu 2019, 18:09

Justiinsa auto takasin marmorilta.

450€ alkuperäinen osa, ja siihen sai 3 vuoden takuun 8-)

Hiukkasloukkukin meni tukkoon siinä samalla sitten huoltoa odotellessa, toivonmukaan johtui tuosta viallisesta osasta.

Meinasi marmorillakin loppua usko kesken kun polttelivat pönttöä. Poltto meni läpi, mutta vilkkuvalo jäi ilman vikakoodia. Kolmannella poltolla sammui myös vilkkuvalo..

jarkkoo
Jäsen
Viestit: 103
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 16:00

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja jarkkoo » 05 Joulu 2019, 06:53

SCV:n saa esim ebaystä edullisesti (kympeillä), samaa palikkaa käytetään muissakin koneissa missä Denson syöttölaitteet. Yhden tilasin testiin joka oli muistaakseni Ford Transitin osa, toimii kuten pitää. Löytyy ihan sillä itse venttiilistä löytyvällä valmistajan koodilla hakemalla.

Kai sen karan voi ensiapuna huoltaa kaikista, siis purettaviahan nuo venttiilit ovat? Ainakin kaikki lyhyet yksilöt mitä mä olen käsiini saanut. Mulla on noita 2 hyllyssä, käytettyjä siis, molemmat avasin ja putsasin kunnolla sekä karalle vilautin hiomapaperia, toimivat autossa ok.

edit: Tuossa eka mikä tuli vastaan, löysin kyllä halvemmalla kun itse tilasin briteistä. Toki tarvikeosa. Tuossa pitkä malli.

edit: Muistin väärin, ei nuo taidakaan olla vaihtokelpoisia keskenään, siis pitkä ja lyhyt. Ainakin ovat kuvissa hivenen erilaisia korkeapainepumpun sisään menevän osan osalta. Eikä näytä edes purettavalta, höh. No, molempia malleja saa kyllä näemmä ebaystä jos tarvikeosa kelpaa.
Talouden Subarut: MY22 Outback, MY93 SVX

fore-nokia
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 22:00

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja fore-nokia » 06 Joulu 2019, 09:33

Tuon osan suhteen ei ollut kyllä helppo rasti. Esim. ”Autodockeista” saatavat mallit eivät itselle mahtuneet paikoilleen, koska sähköliitin otti imusarjaan kiinni.

Lisävaikeutta aiheuttaa se, että dieselimallin räjäytyskuvia ei hanki löytyä netistä, eikä osaa viitsi ruuvailla muuten vaan roti, tarkastaakseen osanumeroa..

Mutta siis ilmiselvä syy oli tosiaan ja nyt auto pelaa taas nätisti, kulutuskin tippui, joten kiitos vaan vinkeistä. :thumbsup:

3AHG
Viestit: 307
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja 3AHG » 06 Joulu 2019, 10:35

2009 vuoden dieseliin ainakin löytyy korjaamokäsikirja, tuskin kovin suuria muutoksia on saman mallisarjan sisällä.
:driving:
MY10 Forester EJ204 4EAT

Karppa2
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Marras 2019, 17:51

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Karppa2 » 15 Tammi 2020, 10:37

Nii tuon osan löytäminen on vaikeaa. Paikallaan olevassa säätimessä johdon liitin kääntyy alas päin. Tarjolla olevissa varaosissa se on suoraan taakse päin, mikä varmasti tekee sen, että se ei mahdu. Imusarja pttaa kiinni.

Onko jollakin tiedossa mistä saa käypäsen osan?

Metallisti
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Syys 2018, 21:13

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Metallisti » 20 Helmi 2020, 13:32

Itse löysin hyvät kuvat katalogista tältä sivustolta, tunnukset piti luoda ja sitten pääsee VIN-koodilla käsiksi dataan:

https://www.online-teile.com/oem-kataloge/?language=en

Omalla kohdalla näin, että auto on tullut tehtaalta 30.8.2010 ja tuo SCV, jossa liitin on suunnattu alaspäin kuuluu aikavälillä 05/2010-09/2011 välillä valmistettuihin koneisiin. Osanumero 16626AA010 ja tuolta samasta paikasta saa hintaan 260e + postikulut.

Ei tunnu löytyvän ebaystä ja marmorilla pyydettiin 491,50e. En vielä vaihtanut, kun meno maistuu ja ei ole vielä pahemmin harmia tästä ollut. Välillä hörähtelee, joskus ei lähde ekalla käyntiin, mutta toisella aina. 3 kertaa on vuoden sisällä vikakoodi P2635 tullut ja kolmen startin jälkeen on vikavalot mittarista hävinneet. (jää kyllä muistiin ja voi nollata testerillä joskus myöhemmin) Kahdesti olen osan irrottanut ja putsannut suihkimalla wd-40:ä joka koloon ja on sieltä vähän p***aa irronnutkin. Viimeiset 5tkm mennyt taas ongelmitta.
Outback TD -11 & Nissan R32 GT-R

Jomppi
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Syys 2019, 18:31

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Jomppi » 23 Kesä 2020, 13:11

Mitenkäs, onnistuuko uuden venttiilin sopeutus/opetus ilman obd vehkeitä? Itsellä icarsoft palikka, mahtaisiko onnistua sillä..?
Tarviiko opettaa pelkän putsauksen jälkeen.

sake82
Viestit: 34
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 07:32
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja sake82 » 26 Kesä 2020, 15:26

Eikai opetusta saa muulla tehtyä kuin SSM:llä. Itse juuri vähän aikaa sitten vaihdoin uuden venttiilin ja SSM:llä tein sopeutuksen. Samalla suuttimien kalibroinnin ajoin SSM:llä, tekee hieman erilailla kuin automaattinen kalibrointi.

Tuskin tarvitsee opetusta putsauksen jälkeen.
Legacy STW 2.0TD MY09
Legacy STW 2.0GT MY05 JDM
ex.Forester 2.0 SG MY06

Karppa2
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Marras 2019, 17:51

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Karppa2 » 30 Kesä 2020, 21:45

Kysyin tuota opetus/kalibtointi asiaa merkkihuollossa, kun käytin auton siellä takaisi kutsun takia. Sanoivat että ei tarvitsisi mitään kalibrointia. Omassa on nyt uusi venttiili paikoillaan ja hyvin on pelittänyt. Auto on vuoden - 12.

Netistä löytyy ohjeet tuohon vaihtoon. Koskee tosin 09 ja 10 malleja. Siinä sanotaan, että pitää ajaa opetusohjelma vaihdon jälkeen. En tiedä sitten, että miten paljon eri vuosimalleissa on eroja?

Jomppi
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Syys 2019, 18:31

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Jomppi » 31 Heinä 2020, 12:32

Luulisi ettei tarvitse sitten aikaisempiakaan malleja opetella.

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja yason » 31 Heinä 2020, 15:25

Löysin tallin hyllystä pullon STP:n Diesel injector cleaneria. Olin unohtanut koko pullon, olin varmaan jossain vaiheessa ostanut mielenkiinnosta. Kaadoin pullollisen tankkiin ja olen hiljalleen ollut havaitsevinani, että nää häröhtelyt ja hörähtelyt olisivat jotenkin harvinaisempia kuin ennen. Eli tuskin aineesta ainakaan haittaa oli?

Kalibrointia olen pitänyt ominaisuutena. Muutetaan se viaksi sitten, kun tulee jotain vikakoodeja polttoaineen syötöstä.
Outback MY10 diesel/mt

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja out » 01 Elo 2020, 23:50

-08-09 teki itsekalibrointia tosi usein eli lähes muutaman sadan kilsan välein. - 11 tekee itsekalibroinnin huomattavasti harvemmin eli muutaman tuhannen kilsan välein tms. Näin siis jo uutena. Aikanaan lastutuksen yhteydessä - 08 malli alkoi nykimään ja korjaukseksi lastu pois sekä joutui käydä merkkiliikkeessä tekeen uuden opetuksen/kalibroinnin. Sen verran sai lastutus suutimien arvot sekaisin muutamassa viikossa ettei auton oma kalibrointi riittänyt.

Jomppi
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Syys 2019, 18:31

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Jomppi » 15 Syys 2020, 17:27

Mahtuuko lyhyen venttiilin jossa liitin taaksepäin irroittamaan jos valu imusarja?

Jomppi
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Syys 2019, 18:31

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Jomppi » 16 Syys 2020, 11:36

Näytti mahtuvan kun irroittaa ensin liittimen.
Ylimääräistä tilaa ei kyllä ole.

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja yason » 22 Loka 2020, 22:03

Tein merkkitesterillä suuttimien kalibroinnin. Oli kyllä ihan eri luokan tempaus kuin mitä nämä liikennevaloissa ja kotiparkkipaikalla automaattisesti käynnistyneet vastaavat. Railipaine aloitti siitä 20 000 kilopascalista ja metakka vaan yltyi, kun sitä nostettiin hiljalleen liki 150 000 kilopascaliin, ja kalibroinnin lopussa kierroksetkin oli yli puolitoista tonnia ja melske ja pauke sen mukainen, että ajattelin moottorista kohta lentävän jauhettua sepeliä pihalle. Ei siis yhtään samaa settiä kuin nämä auton itsekseen aloittamat kalibroinnit. Jos auto tekisi tuon tempun normaalioloissa yllättäen ja pyytämättä, omistajat veisivät sen korjaamolle ja väittäisivät, että siinä on vikaa...

Mutta niin se vain sai ajettua kalibroinnin loppuun ja nyt mitä olen ajellut, olen huomannut moottorin hiljenneen paljon rauhallisemmaksi ja tasaisemmaksi.

Ilmeisesti on kalibrointeja ja sitten on Kalibrointeja.
Outback MY10 diesel/mt

VesCu
Viestit: 13
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 09:46

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja VesCu » 25 Joulu 2020, 14:26

Pitkän ajon jälkeen jäi tyhjäkäynnille ’09 diesel legacy ja kun sain hallin ovet laitettua kiinni niin alko tyhjäkäynti mekkaloimaan kunnolla. Autoon hyppäsin sisään niin moottorinvikavalo taulussa. Vikakoodit P0088 ja P1234 muistissa. Sammutin ja käynnistin niin taas ok käynti mutta vika muistissa.

Mihis tuo viittaa? Korkeita paineita ainakin tuo P0088 viittais. 2 kertaa syksyllä teki saman, sillon vaan P1234 muistissa.

KePa
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Marras 2018, 08:24

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja KePa » 09 Helmi 2021, 20:58

VesCu kirjoitti:Pitkän ajon jälkeen jäi tyhjäkäynnille ’09 diesel legacy ja kun sain hallin ovet laitettua kiinni niin alko tyhjäkäynti mekkaloimaan kunnolla. Autoon hyppäsin sisään niin moottorinvikavalo taulussa. Vikakoodit P0088 ja P1234 muistissa. Sammutin ja käynnistin niin taas ok käynti mutta vika muistissa.

Mihis tuo viittaa? Korkeita paineita ainakin tuo P0088 viittais. 2 kertaa syksyllä teki saman, sillon vaan P1234 muistissa.


Meillä saman vuotinen diesel outback ja tekee samaa. Samat vikakoodit. Muutaman päivän pysyi vikakoodit pois nollauksen jälkeen. Aika ärsyttävää, vastausta etsin minäkin.

VesCu
Viestit: 13
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 09:46

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja VesCu » 15 Helmi 2021, 10:35

Tyrkkäsin tankkiin injector cleanerin ja nyt on taas pitkän aikaa ollu ihan normaali. (En ole vedellyt kärriä nyt) Pitää seuraavan kerran jälkeen viedä huoltoon. Kerro vaan jos keksit vikapaikkaa sitä ennen.

KePa
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Marras 2018, 08:24

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja KePa » 22 Helmi 2021, 08:00

VesCu kirjoitti:Tyrkkäsin tankkiin injector cleanerin ja nyt on taas pitkän aikaa ollu ihan normaali. (En ole vedellyt kärriä nyt) Pitää seuraavan kerran jälkeen viedä huoltoon. Kerro vaan jos keksit vikapaikkaa sitä ennen.


En tiedä muuta mutta oire tuntuu viittaavan pätkäajoon, pakkasiin ja webaston käyttöön. Laitoin ihan jäänestoa tankkiin niin kaikki pelannut ok. En tiedä mikä siellä alkaa jäätyä.

VesCu
Viestit: 13
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 09:46

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja VesCu » 02 Loka 2022, 19:31

Ja taas P0088 ja P1234. 25km ajoa ja bussipysäkillä odotin tytön kyytiin tyhjäkäynnillä niin alko mekkaloimaan ja pudotti tehot pois koneesta. Mopo tehoilla 6 tielle ja 4 km jälkeen 100km/h kelattu.. Kotio pääsi mutta käynnistykset ei auta. Tehot on kateissa. Ihan niinkuin se venttiilien säätö ohjelma aiheuttaisi tuon ettei se pääse loppuun asti ja nostaa vikakoodit. Tämähän on nyt tuplattu egr. Voiko olla että kun vaihdettu puolimoottori silloin uutena (40 000km kohdalla) niin olisi laitettukin uudempi alakerta ja pitäisi egr ollakin tulpattu vaan reiällisellä tulpalla..?

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Jappi » 06 Loka 2022, 00:15

Ei vaikuta alakerta tuon EGR:n toimintaan tai valvontaan yhtään mitenkään. Kyl se polttoainepuolella on koodin perusteella.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Matway » 06 Loka 2022, 17:53

Ihan googlaamalla näyttäis liittyvän rail-paineisiin ja pumpun toimintaan noi viat.
Joko pumpun ohjainyksikkö tai kaapelointi vialla.
Mulla oli kerran erimerkkisessä (Volvo)
Suuttimen kaapeli hinkannut eristeet puhki ja maadoitti yhden suuttimen ohjauksen moottorin runkoon...

Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

jmexel
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Loka 2022, 12:29

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja jmexel » 21 Loka 2022, 12:32

Mistä tuo venttiili löytyy, saako joku kuvaa?
Forester MY2011 muovisella imusarjalla.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Diesel hörähtelee tyhjäkäynnillä.

ViestiKirjoittaja Jappi » 22 Loka 2022, 20:27

jmexel kirjoitti:Mistä tuo venttiili löytyy, saako joku kuvaa?
Forester MY2011 muovisella imusarjalla.


Pumppu.jpg
Pumppu.jpg (53.43 KiB) Katsottu 19215 kertaa


Tuo valkoinen/harmaa liitin, möykky kiinni kahdella ruuvilla. Liitin voi olla erinäköinen, riippuen versiosta. Ja tuo pumppuhan on keskellä edessä koneen päällä.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa