HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Forester 2,0TD ,ei käynnisty jos nokka-akselin asentoanturin johto kiinni.

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Seppo
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Marras 2019, 12:24

Forester 2,0TD ,ei käynnisty jos nokka-akselin asentoanturin johto kiinni.

ViestiKirjoittaja Seppo » 08 Marras 2019, 07:44

Autosta katkesi kampiakseli kesällä 2019.Vaihdettiin uusi kampiakseli ja samalla tietysti laakerit,tiivisteet ja kytkin yms.
Auto lähti toimimman hyvin ja kaveri ajoi sillä noin 1 kuukauden ilman ongelmia.
Eräänä päivänä ajon jälkeen jätti tyhjäkäynnille käydäkseen postilaatikolla,niin moottori sammui eikä lähtenyt enää käyntiin.
Auto hinattiin meille,otettiin vikaluku(autocom),moottorissa ei mitään vikakoodeja.
Tutkittiin,että kaikki johdot ja johtoliitokset on hyvin kiinni ja lukittuna,polttoaineputkistot,suodatin ja pumppu tarkistettiin.
Sitten huomattiin ,että jos nokka-akselin asentoanturinjohdon ottaa irti niin moottorikäynnistyy(noin 3-4 sekunnin starttauksella) ja käy hyvin tyhjäkäynnillä sekä autolla voi ajaa,mutta moottorin ääni on terävä niinkuin olisi ruiskutusennakoita reilusti,
Tilattiin uusi nokka-akselin asentoanturi(alkuperäinen),mutta vaihdolla ei vaikutusta .Vaihdettiin myös kampiakselin asentoanturi (alkuperäinen) jonka vaihdolla ei myöskään vaikutusta toimintaan.
Antureiden reiístä meisselillä kammettiin ja reiístä näkyvät "hammastukset" olivat tukevasti kiinni etteivät liikkkuneet meisselin voimalla
eli tuntuu ettei sieltä olisi mitään irti.
Jos auton käynnistää nokka-akselin asentoanturin johto irti ja nostaa kierrokset n 1200 jonka jälkeen laittaa johdon kiinni ,niin moottori käy mutta sammuu heti kun laskee kierrokset tyhjäkäynnille.
Autocom ei edellenkkän näytä mitään vikakoodeja .
Mistähän seuraavaksi lähtisi etsimään vikaa?
Viimeksi muokannut Seppo 13 Marras 2019, 17:34, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Forester 2,0TD ongelma

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 08 Marras 2019, 11:33

Ettei olis kampi poikki. Runkopukithan siellä murtuu, minkä takia se kampura katkee. Ei alkupään diisseliin kannata kampuraa laittaa, koska lohkot on paskat.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa