HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Hömmö
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Marras 2019, 12:02

Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

ViestiKirjoittaja Hömmö » 18 Marras 2019, 12:27

Onko Forester 2009 2.0 td br sopiva auto nostaa/laskee venettä asianmukaiselta veneenlaskupaikasta, joka vene+traileri+ moottori on painoltaan yhteensä 875kg. Muutaman, alle 10 kertaa tarvetta siirtoon vuodessa.

Kiitos etukäteen vastauksesta.

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

ViestiKirjoittaja out » 18 Marras 2019, 21:02

Riippunee paljon rampista mutta ei pitäisi olla ongelmia. Tossa koneessahan on tosi huono alavääntö mutta forressa on pienempi ykkönen kun outbackissa. Outback td 08-09 on tuon painosella veneellä täysin kelvoton nostamaan mutta forren PITÄISI nähdyn ja kuulopuheiden perusteella olla parempi.

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

ViestiKirjoittaja smacine » 18 Marras 2019, 22:13

Mulla on 2008 diisselifore veturina reilun 1500kg:n yhdistelmälle kolmatta kesää. Joku softa tuolla on sisässä että ihan vakiosta ei ole kokemuksia. Mulla on paatti kärryn päällä koko ajan, reilun parikymmentä nostoa/laskua vuodessa ja pihassa vielä pieni ylämäen nyppylä peruuttamista muutaman kerran kesässä, jos tietää ettei hetkeen käy vesillä. Rampille on olemassa kyllä parempiakin vehkeitä mutta tuollakin pärjää. Luistatusta vakiokytkin ei juuri kestä eli riittävästi kaasua ja kytkin suht ripeästi ylös. Oikean tyylin opetteluun menee hetki ja villasukka tuoksahtaa joka kerta lievästi. Tutulla on samanlainen fore mutta vahvistetulla kytkimellä, oliko se ny sachin kytkin. Sen kanssa kerran nostaneena ei villasukka haissut. Melkein odottelen kytkimen tilttaamista, että saa asentaa tuon vahvistetun kytkimen. Onhan tuolla paketilla varmasti yli 60 laskua/nostoa takana ja kilometrejä liikenteessäkin useampi tuhat ja tavallistakin peräkärryäkin vedetty eikä kytkintuntuma ole muuttunut miksikään.
Tuohon on muistaakseni n. 240tkm. kohdalla vaihdettu uusi vakiokytkin ja nyt mittarissa on 315tkm. joista minulla & rouvalla n. 65tkm..

Sanoisin ettei 1000kg paketin kanssa pitäis suurempia ongelmia olla..

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

ViestiKirjoittaja Jappi » 19 Marras 2019, 01:18

Luistonesto pois päältä niin ei haise villasukka niin helposti.

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

ViestiKirjoittaja smacine » 19 Marras 2019, 09:29

Jappi kirjoitti:Luistonesto pois päältä niin ei haise villasukka niin helposti.


Juu, tottakai! 1500kg on vaan aika massa foresterin vakiokytkimelle. Mä katsoisin tuon ominaisuudeksi, ei mikään palaneen käry siis vaan semmoinen tuoksahdus. Tuttavan Lx busteria pari kertaa nostaneena en saanut tuoksua aikaan.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

ViestiKirjoittaja Jappi » 19 Marras 2019, 11:00

Melkein väittäisin että tuon luistoneston kanssa niiden kytkimien heikko maine on kerätty, esim. lumesta tuolla ei pääse liikkeelle ilman hirveätä luistattamista ellei ota luistonestoa pois.

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

ViestiKirjoittaja tuRboman » 19 Marras 2019, 12:11

Tuollaisiin vetohommiin automaatti. Itse en harkitsis em td Forea. Meillä oli '09 diesel OB ja se oli ihan toivoton. Kytkin paloi n 40tkm. 2010 ja 2015 cvt Outbackeillä vedelty 1500kg vaunua pitkin poikin ja pahoissakin paikoissa. Samaten isäukon veneen nostot. Huono alavääntö ja manuaali ei ole hyvä tuollaiseen.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

ViestiKirjoittaja smacine » 19 Marras 2019, 23:01

tuRboman kirjoitti:Tuollaisiin vetohommiin automaatti. Itse en harkitsis em td Forea. Meillä oli '09 diesel OB ja se oli ihan toivoton. Kytkin paloi n 40tkm. 2010 ja 2015 cvt Outbackeillä vedelty 1500kg vaunua pitkin poikin ja pahoissakin paikoissa. Samaten isäukon veneen nostot. Huono alavääntö ja manuaali ei ole hyvä tuollaiseen.


Olikos -09 OB:ssä vielä viislovinen loota? Sehän kuulemma oli tosiaankin toivoton liian pitkän ykkösen kanssa. Ei toi foren kuuslovinenkaan vielä maailmaa mullista, mutta onhan se todennäköisesti selvä parannus varmaan tuohon viisloviseen nähden, koska ei ton reilun 1500kg:n paketin kanssa operoiminen mitään ongelmia kuitenkaan tuota.

Subarun CVT:stä ei ole kokemuksia, vain ennakkoluuloja :crazy: mutta nykyisen priukseni perään en kärryä laittaisi vaikka saisi, ei tosin edes saa. Mun mielestä manuaali on ainoa oikea (lue: kestävä) ratkaisu vetohommiin, ainakin köyhälle. Mua ainakin pelottaisi laittaa 1500kg kuminauhan varaan :wtf: varsinkin jos kuminauha sattuu katkeamaan ja kulut menevät omasta pussista.
Muuten tykkään kyllä tuosta priuksen kuminauhasta. mutta tuntuuhan se aina vähän oudolta lähteä liikkeelle jos sattuu olemaan esim pyörä jonkun esteen takana, semmoinen vähän jännittävä fiilis että pääseekö tää tästä liikkeelle vai ei :lol: (siihen vielä kärry perään niin mullahan olis jo valmiiksi ruskeet housussa ennenkuin koskisinkaan kaasupolkimeen :shifty: )
Mutta nämä menee jo tosiaan makuasioihin ja niistähän on mukava kiistellä vaikka maailman tappiin :drinks:

3AHG
Viestit: 307
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

ViestiKirjoittaja 3AHG » 20 Marras 2019, 06:10

Senverran pitää korjata, että oikea voimansiirto vetohommiin on oikea automaattiloota, siis mehumaija. Mutta tuota dieseliä ei ole tainnu koskaan mehumaijana saada.
:driving:
MY10 Forester EJ204 4EAT

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

ViestiKirjoittaja out » 20 Marras 2019, 08:05

Ob 08-09 on 5 lovinen. - 10 eteenpäin 6 lovinen. 6 lovisessa on pienempi ykkönen ja vähä parempi alavääntö mutta kyllä sekin on rampeilla onneton jos paketti painaa yli 500kg.

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Subaru Forester 2009 2.0 td br manual ja veneen nosto liuskaa pitkin

ViestiKirjoittaja tuRboman » 20 Marras 2019, 12:39

3AHG kirjoitti:Senverran pitää korjata, että oikea voimansiirto vetohommiin on oikea automaattiloota, siis mehumaija. Mutta tuota dieseliä ei ole tainnu koskaan mehumaijana saada.
Juurikin näin.
CVT:ssäkin onneksi momentinmuunnin, joten ryömitys ja kiskominen ei käy suoraan ketjun rasitteeksi. Kestosta en osaa sanoa muuta kuin omat kokemukset: 2010:llä ajettiin 80-160tkm ja hienosti pelasi kokoajan. Paljon vetoa ja rasitusta, as-vaunua, venettä, lastattua kuomukärryä. Aika pahastakin paikasta pääsee liikkeelle. Ja tällä nykyisellä 2015 Outbackillä 0-100000tkm so far. Samanlaista menoa, mutta aiempaan lisäksi tullut mökki aika huonon tien takana ja sinne/sieltä on vedetty kaikenlaista kuormaa. Mm se asuntovaunu kävi mökin pihalla jyrkän mäen alla. Ei mitään heikkoa eikä oireita tähän mennessä. Vain nykimätöntä ja vaivatonta vetämistä. Siinä CVT on hieno kun sen ei tarvitse klonksautella toista vaihdetta kesken väännön, esim ylämäessä, vaan se hakee nopeasti ja sulavasti sopivan kevyen välityksen. Pieni kulutus ja vaivaton meno samassa paketissa. Voihan se olla, että tuo kosahtaa huomenna. Mutta tähän mennessä ei moitteen sanaa.

Itse en ottaisi siis sitä 6spd Foresteriakaa vetohommiin. Kyllä se koeajettiin tarkoin kun disu-OB todettiin käyttökelvottomaksi meidän tarpeisiin. 2010-> OB dieselistä ei kokemuksia. Se kuulemma parempi, mutta sitäkään en manuaalina meille ottaisi mielellään. Syyt edellä.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa