HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Outback 2010 turbon vaihto

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Erimar
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2019, 22:13

Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja Erimar » 15 Touko 2020, 15:53

Outback 2010 2.0D turbon vaihdattaneita linjoilla. Missä hinnoissa liikkuu vaihtotyö, uusi turbo yms?

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja -teme- » 15 Touko 2020, 16:07

Jos on vaan pystyy autoo seisottamaan vähän aikaa niin ehdottomasti kannattaa vanha huollattaa, 400-500e. väliin pitäs huolto olla turbolle jos viet irrallaan.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Erimar
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2019, 22:13

Re: Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja Erimar » 24 Touko 2020, 17:32

Auto kävi Laakkosen huollossa, vaihtoivat egr venttiilin, savutus edelleen ja olisivat halunneet turbon vaihtaa.
Nyt vaihdoin auton toiseen firmaan vian selvittelyyn. Selvisi että näistä kuulemma voidaan ohittaa egr ja Hiukkassuodatin, selvitin asiaa ja niinhän olikin tehty. Egr vaihto oli siis täysin turha.
Kummastelen vaan että miksi ei Laakkonen missään vaiheessa pyytänyt selvittämään että onko autoa ohjelmoitu...ei ole minulle edes tullut mieleen että niin voi tehdä. Niin, on kuulemma täysin merkkiliikkeen tiedossa että näitä ohituksia tehdään.
Jäi kyllä niin p***a maku Laakkosen toiminnasta...
Ihmettelen vaan että eikö sitä testerillä olevinaan näe että on ohjelmoitu...

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja Jappi » 24 Touko 2020, 22:45

En oo subarua päässyt merkkitesterillä kattomaan mutta muita merkkejä mitä olen, ei, sitä ei näe onko ohjelmoitu. Voi päätellä esim. anturiarvoja seuraamalla tai parametrejä tutkimalla mutta ei siitä mitään näkyvää ilmoitusta tule. Tiedossa on toki merkkiliikkeilläkin että "kentällä" ohjelmoidaan noita päästövehkeitä pois.

jaalto65
Viestit: 244
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 24 Touko 2020, 22:58

Erimar kirjoitti:Auto kävi Laakkosen huollossa, vaihtoivat egr venttiilin, savutus edelleen ja olisivat halunneet turbon vaihtaa.
Nyt vaihdoin auton toiseen firmaan vian selvittelyyn. Selvisi että näistä kuulemma voidaan ohittaa egr ja Hiukkassuodatin, selvitin asiaa ja niinhän olikin tehty. Egr vaihto oli siis täysin turha.
Kummastelen vaan että miksi ei Laakkonen missään vaiheessa pyytänyt selvittämään että onko autoa ohjelmoitu...ei ole minulle edes tullut mieleen että niin voi tehdä. Niin, on kuulemma täysin merkkiliikkeen tiedossa että näitä ohituksia tehdään.
Jäi kyllä niin p***a maku Laakkosen toiminnasta...
Ihmettelen vaan että eikö sitä testerillä olevinaan näe että on ohjelmoitu...


Hukkaako moottoriöljyä?
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Erimar
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2019, 22:13

Re: Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja Erimar » 25 Touko 2020, 07:28

Kuitissa näin
vikakoodi P0101 ilman virtauksessa, ahtoputket ok
Mekaaninen diagnoosi, egr venttiili ei tottele testeriä, testattu myös ajaessa, kokoajan auki -30 astetta.
Öljyä välitilassa. Turbo rikki??


Kuitin mukaan Laakkonen sitä lisännyt 1,5 l. Viime öljynvaihdon jälkeen ajettu päälle 9500 km.
Nuo ahtoputket ne koklas vaan pikasesti käsillä ja totesivat että ei oo siellä vikaa.

Kuitista ei tosin selviä että korjautuiko egr "vika". Jos sitä ei oo vaihdon jälkeen päivitetty niin edelleenhän se on toimimaton.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja -teme- » 25 Touko 2020, 14:08

Onkos se savu sinistä vai mustaa?
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Erimar
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2019, 22:13

Re: Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja Erimar » 25 Touko 2020, 14:46

Mustaa.

Erimar
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2019, 22:13

Re: Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja Erimar » 25 Touko 2020, 14:49

Egr vaihdon jälkeen sopeutettu. Selvää vastausta siihen että toimiiko se nyt vai ei, en saanut.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja -teme- » 25 Touko 2020, 15:50

Tarkistappa se imusarjan ja coolerin välinen putkin ihan kunnolla, se on hyvin yleinen vika paikka kun se halkee niin ahtopaine karkaa siitä pihalle jolloin kone käy rikkaalla.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

jaalto65
Viestit: 244
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 25 Touko 2020, 22:57

Ja ahtoputken lisäksi, koska se ehkä hörppii ylimääräistä öljyä, niin mahdollinen myös tämä: http://www.subaruclubfinland.net/keskustelu/viewtopic.php?f=16&t=5739
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 711
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Outback 2010 turbon vaihto

ViestiKirjoittaja Matway » 27 Touko 2020, 17:06

Eikös rikkinäiset suuttimet myös aiheuta mustaa savutusta?
Jos hiukkasloukku on deletoitu niin varmasti egr-venttiilikin on ohjemoitu pysymään kiinni.


Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa