HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Egr menee vaihtoon, onko tarvetta käyttää piuhassa?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Egr menee vaihtoon, onko tarvetta käyttää piuhassa?

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 09 Kesä 2020, 16:35

Dödii, niinhän se viimein 309tkm ajettu egr-venttiili päätti päästää kylmän pierun päästyään tarpeeksi tukkeeseen. Alkuun ilmoitteli koodia p0403, joten käytin tuon pöydällä ja putsailin minkä pystyin. Nyt muutaman päivän ajon jälkeen vaiva palasi ja tarjoaa lisäksi koodia p0409, eli mötykän moottori vetelee viimeisiä, ellei ole jo palanut.

Uusi kikkare on saksasta tuloillaan, mutta kysymys kuuluukin, että onko tuota tarvetta käyttää piuhan päässä kunhan sen saa vaihdettua? Eli tarviiko jotain sopeutusta tms vai onko täysin plug n play?
Honda/Volvo ukko tällä erää.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Egr menee vaihtoon, onko tarvetta käyttää piuhassa?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 09 Kesä 2020, 18:42

Pakko kysyä, eikö olis parempi käyttää toisessa piuhassa ja evätä sen koko pökäleen toiminta, ettei sen auton tarttis omia jätöksiään nautiskella.

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Egr menee vaihtoon, onko tarvetta käyttää piuhassa?

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 09 Kesä 2020, 21:30

Kysyvä ei tieltä eksy sanotaan, mutta halvinkin ohjelmointi maksanee enemmän kuin uusi egr (250€). Tuohon kaveriksi pala peltiä ja taas mennään? Tuohon työmatka kulkineeseen ei ole mielenkiintoa sijoittaa kuin se tarvittava.
Honda/Volvo ukko tällä erää.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Egr menee vaihtoon, onko tarvetta käyttää piuhassa?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 09 Kesä 2020, 23:03

Pakko sanoo etten oo perehtyny hintoihin, jossei ota koko settiä. Mut toisaalta luulis ettei se nyt läheskää ohjelmoinnin hintaa maksas jos vaan egr napataan pois päältä. Eihän se kysyminen paljoo maksas.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Egr menee vaihtoon, onko tarvetta käyttää piuhassa?

ViestiKirjoittaja -teme- » 10 Kesä 2020, 05:44

Ei sitä pitäs tarvita käyttää piuhassa vaikka uuden vaihtaakin, mutta tosiaan voihan sen kotikonsteinkin tukkia juurikin pellin palalla. :thumbsup:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

eki75
Jäsen
Viestit: 160
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 15:33
Paikkakunta: JKL-Kolho-Karstula

Re: Egr menee vaihtoon, onko tarvetta käyttää piuhassa?

ViestiKirjoittaja eki75 » 10 Kesä 2020, 14:45

-teme- kirjoitti:Ei sitä pitäs tarvita käyttää piuhassa vaikka uuden vaihtaakin, mutta tosiaan voihan sen kotikonsteinkin tukkia juurikin pellin palalla. :thumbsup:

Ja kun muistaa tehdä sen ennenkuin se egr hajoaa, niin hyvin menee.. 381tkm taulussa samalla kikkareella..

-Eki
Audi a6 & TT
Perheessä: Outback 2,5 Aut -14 Outback 2.0d -12 Legacy 2.0d stw -08, Legacy 2.5 Aut -04 ja Outback 2.5 Aut -99
Varaosina: Legacy 2.0d stw -12, Outback 2.0d -10 ja 2x Legacy 2.0d -08

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Egr menee vaihtoon, onko tarvetta käyttää piuhassa?

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 10 Kesä 2020, 19:48

Kohtuu kunnioitettava lukema tuo 309tkm tuolle egr mokkulalle, alakerta koneesta kun meni vaihtoon jo 50tkm sitten :lol: . Kunhan nyt saa koodit pysymään pois tuolla uudella mötykällä, niin saa se peltisoiro hoitaa sit loput :thumbsup: . Paskoja vehkeitä nämä diisselit, mutta paljon ajavalla ole oikein vaihtoehtoja. Ajossa tuota vikaa ei oikeastaan edes huomaa, kulkee ja kiihtyy normaalisti, kulutus ehkä pari desiä kasvanut. Ei pukkaa voimasavua tai tee muutakaan kummallista.
Honda/Volvo ukko tällä erää.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron