HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Cvt vaihteisto

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Huuhaa
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Huhti 2020, 18:52

Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja Huuhaa » 16 Syys 2020, 21:16

Onko 2013 Legacyn cvt vaihteistossa ominaisuus vai vika kun meinaa ylämäkeen pysähtyessä alkaa valumaan alaspäin D vaihde päällä? Eikä kyseessä ole mikään ihan älytön mäki. Tätä ei ole missään muissa omistamissa automaateissa ilmennyt.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja Matway » 17 Syys 2020, 13:12

Eikös tämä CVT ole se variaattorityyppinen laatikko...

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Huuhaa
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Huhti 2020, 18:52

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja Huuhaa » 17 Syys 2020, 14:45

Just se

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja Matway » 17 Syys 2020, 18:28

Mahtaisko siinä olla se ero...
Itsellä ei ole kokemusta kyllä cvt laatikoista, en oo edes päässy kokeilemaan...

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja smacine » 18 Syys 2020, 21:43

tarpeeksi jyrkkä mäki (no ei edes kovin jyrkkä..) niin ainakin prius lähtee valumaan taaksepäin. Ei tosin ongelmaksi asti.. Ja siinähän on cvt, subaruista kokemusta vaan manuaalilaatikoista

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja Haiduk » 20 Syys 2020, 15:18

Täysin normaalia. Vaikka momenninmuuntimessa on painetta niin se ei riitä pitämään koko autoa mäessä paikallaan. CVT on variaattorivaiheisto tosin metallipunoshihnalla/ketjulla.
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja -teme- » 29 Syys 2020, 20:26

Lainataan tätä topiccia kun kehtaa uutta perustaa, kaipaisin käyttäjä kokemuksia tästä diesel cvt yhdistelmästä varsinkin kärrin vedossa, tarkalleen my13 ja my14 malleista. Kaikki risut ja ruusut kiinnostaa.

Myös erot ennen ja jälkeen my15 vuoden cvt laatikoista kiinostaa onko noi 15 ja uudemmat miten paljo parempia näihin 13 ja 14 verrattuna. Eikös 15 vuonna tullut kuitenkin ihan uusi laatikko?
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

jah
Toimihenkilö
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:36

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja jah » 01 Loka 2020, 16:24

-teme- kirjoitti:Myös erot ennen ja jälkeen my15 vuoden cvt laatikoista kiinostaa onko noi 15 ja uudemmat miten paljo parempia näihin 13 ja 14 verrattuna.


Mulla oli MY14 bensa CVT ja nyt MY19 bensa CVT ja omasta mielestäni se MY14 laatikko toimi paremmin kuin tämä uusi versio. Uudemmassa häiritsee ne keinotekoiset pykälät ylöspäin vaihtaessa ja jotenkin se kierrosluvun suhteutus nopeuteen ei muutenkaan oikein mene ihan juuri niin kuin pitäisi. Näitä "ongelmia" ei välttämättä edes muuten huomaisi mutta kun se MY14 loota toimi täysin moitteettomasti ja huomaamattomasti niin väkisinkin tulee mieleen että minkä takia on hyvää pitänyt mennä muuttamaan.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 01 Loka 2020, 21:21

Ne virtuaalivaihteet tuli vitoskoppaseen eli -15 malliin. Ikävä kyllä ei ole tiedossa, että niistä päästäis eroon vielä edes eboxerinkaan kanssa [emoji849]
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja out » 01 Loka 2020, 21:23

Jotenkin tulee vaan mieleen päästöt/kulutus tms. Onhan se muutenkin erikoista että ensin tehdään "vaihteeton vaihteisto johon sitten ohjelmoidaan vaihteet"

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja smacine » 01 Loka 2020, 23:14

out kirjoitti:Jotenkin tulee vaan mieleen päästöt/kulutus tms. Onhan se muutenkin erikoista että ensin tehdään "vaihteeton vaihteisto johon sitten ohjelmoidaan vaihteet"


Sanoisin jopa idioottimaista :thumbdown:

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja -teme- » 02 Loka 2020, 06:06

Eipä niitä vaihteita muualla ole kun meillä euroopassa.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

jaalto65
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 02 Loka 2020, 23:41

-teme- kirjoitti:Eipä niitä vaihteita muualla ole kun meillä euroopassa.


Se ei eurooppalainen usko että auto kiihtyy jos ei se pikkusen nyi samalla.
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Cvt vaihteisto

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 03 Loka 2020, 12:32

Sitähän ne sano, että euroopalaiset on tottunu DGS laatikoihin ja karsastavat portaattomia. Siksi virtuaalivaihteet Subarussa. Pitää kyllä sanoa, että corollan CVTn jälkeen en yhtään ihmettele. Se oli hirveä kuminauha.

Niin ja suorituskyky- ja kulutusarvot on jaappaninmallissa paremmat portaattomalla laatikolla.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron