Sivu 1/1

Cvt vaihteisto

Lähetetty: 16 Syys 2020, 21:16
Kirjoittaja Huuhaa
Onko 2013 Legacyn cvt vaihteistossa ominaisuus vai vika kun meinaa ylämäkeen pysähtyessä alkaa valumaan alaspäin D vaihde päällä? Eikä kyseessä ole mikään ihan älytön mäki. Tätä ei ole missään muissa omistamissa automaateissa ilmennyt.

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 17 Syys 2020, 13:12
Kirjoittaja Matway
Eikös tämä CVT ole se variaattorityyppinen laatikko...

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 17 Syys 2020, 14:45
Kirjoittaja Huuhaa
Just se

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 17 Syys 2020, 18:28
Kirjoittaja Matway
Mahtaisko siinä olla se ero...
Itsellä ei ole kokemusta kyllä cvt laatikoista, en oo edes päässy kokeilemaan...

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 18 Syys 2020, 21:43
Kirjoittaja smacine
tarpeeksi jyrkkä mäki (no ei edes kovin jyrkkä..) niin ainakin prius lähtee valumaan taaksepäin. Ei tosin ongelmaksi asti.. Ja siinähän on cvt, subaruista kokemusta vaan manuaalilaatikoista

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 20 Syys 2020, 15:18
Kirjoittaja Haiduk
Täysin normaalia. Vaikka momenninmuuntimessa on painetta niin se ei riitä pitämään koko autoa mäessä paikallaan. CVT on variaattorivaiheisto tosin metallipunoshihnalla/ketjulla.

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 29 Syys 2020, 20:26
Kirjoittaja -teme-
Lainataan tätä topiccia kun kehtaa uutta perustaa, kaipaisin käyttäjä kokemuksia tästä diesel cvt yhdistelmästä varsinkin kärrin vedossa, tarkalleen my13 ja my14 malleista. Kaikki risut ja ruusut kiinnostaa.

Myös erot ennen ja jälkeen my15 vuoden cvt laatikoista kiinostaa onko noi 15 ja uudemmat miten paljo parempia näihin 13 ja 14 verrattuna. Eikös 15 vuonna tullut kuitenkin ihan uusi laatikko?

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 01 Loka 2020, 16:24
Kirjoittaja jah
-teme- kirjoitti:Myös erot ennen ja jälkeen my15 vuoden cvt laatikoista kiinostaa onko noi 15 ja uudemmat miten paljo parempia näihin 13 ja 14 verrattuna.


Mulla oli MY14 bensa CVT ja nyt MY19 bensa CVT ja omasta mielestäni se MY14 laatikko toimi paremmin kuin tämä uusi versio. Uudemmassa häiritsee ne keinotekoiset pykälät ylöspäin vaihtaessa ja jotenkin se kierrosluvun suhteutus nopeuteen ei muutenkaan oikein mene ihan juuri niin kuin pitäisi. Näitä "ongelmia" ei välttämättä edes muuten huomaisi mutta kun se MY14 loota toimi täysin moitteettomasti ja huomaamattomasti niin väkisinkin tulee mieleen että minkä takia on hyvää pitänyt mennä muuttamaan.

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 01 Loka 2020, 21:21
Kirjoittaja Sandman1
Ne virtuaalivaihteet tuli vitoskoppaseen eli -15 malliin. Ikävä kyllä ei ole tiedossa, että niistä päästäis eroon vielä edes eboxerinkaan kanssa [emoji849]

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 01 Loka 2020, 21:23
Kirjoittaja out
Jotenkin tulee vaan mieleen päästöt/kulutus tms. Onhan se muutenkin erikoista että ensin tehdään "vaihteeton vaihteisto johon sitten ohjelmoidaan vaihteet"

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 01 Loka 2020, 23:14
Kirjoittaja smacine
out kirjoitti:Jotenkin tulee vaan mieleen päästöt/kulutus tms. Onhan se muutenkin erikoista että ensin tehdään "vaihteeton vaihteisto johon sitten ohjelmoidaan vaihteet"


Sanoisin jopa idioottimaista :thumbdown:

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 02 Loka 2020, 06:06
Kirjoittaja -teme-
Eipä niitä vaihteita muualla ole kun meillä euroopassa.

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 02 Loka 2020, 23:41
Kirjoittaja jaalto65
-teme- kirjoitti:Eipä niitä vaihteita muualla ole kun meillä euroopassa.


Se ei eurooppalainen usko että auto kiihtyy jos ei se pikkusen nyi samalla.

Re: Cvt vaihteisto

Lähetetty: 03 Loka 2020, 12:32
Kirjoittaja Sandman1
Sitähän ne sano, että euroopalaiset on tottunu DGS laatikoihin ja karsastavat portaattomia. Siksi virtuaalivaihteet Subarussa. Pitää kyllä sanoa, että corollan CVTn jälkeen en yhtään ihmettele. Se oli hirveä kuminauha.

Niin ja suorituskyky- ja kulutusarvot on jaappaninmallissa paremmat portaattomalla laatikolla.