HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru legacy&outback öljyn vaihto

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Armi
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Elo 2021, 12:31

Subaru legacy&outback öljyn vaihto

ViestiKirjoittaja Armi » 04 Syys 2021, 11:57

Mitä öljyä suosittelette käyttämään subaru legacy&outback 2010 mallisessa autossa? Että mikä toimii parhaiten kun on öljy laaduissa eroja

Lamar
Jäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Touko 2015, 18:59

Re: Subaru legacy&outback öljyn vaihto

ViestiKirjoittaja Lamar » 04 Syys 2021, 19:50

Itse olen käyttänyt Motonetin öljyä jo useassa dieselissä ilman ongelmia. On edullista ja hyvää. Aivan turhaa laittaa kalliita öljyjä 10000km vaihtovälillä. Ajanut noilla jo Subarullakin yli 200 000km ilman ongelmia.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/ ... DdEALw_wcB

jaalto65
Viestit: 244
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Subaru legacy&outback öljyn vaihto

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 05 Syys 2021, 22:38

Niin tämä nyt on toki sellainen kysymys, johon kukaan tälläkään palstalla ei voi mutua kummempaa vastausta antaa.

Periaatteessa mikä tahansa luokat täyttävä öljy kelpaa. Mitään statistiikkaa halvimman luokat täyttävän öljyn käytön turmiollisuudesta ei kukaan pystyne esittämään.

Pitää muistaa sekin, että öljyt ovat kehittyneet vuosikymmenten myötä; joskus 20-30 vuotta sitten öljyjen välillä oli vielä paljonkin eroja, eikä vähiten siksi että elettiin murroskautta kohti synteettisiä moniasteöljyjä. Nyt vastaavaa laadullista eroa ei voine enää löytää.

Itse olen päätynyt suosimaan nykyisen kärryni kanssa Castrolin Edgetecia ja Magnatecia, mutta siihen on pääsyy laadun sijaan se, että niitä saa yleisesti (=Tokmannista) ja kohtuuhintaan. Kun kymppitonnin vaihtoväliä käyttää, niin hinnallakin alkaa olla merkitystä. Tulee kuitenkin se 3-4 vaihtoa vuodessa.
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

HeiLau
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Joulu 2015, 10:27
Paikkakunta: Karvia

Re: Subaru legacy&outback öljyn vaihto

ViestiKirjoittaja HeiLau » 29 Marras 2021, 22:56

Itse olen käyttänyt Mobil 1 ESP, 5-40W, se on Mobilen suosittelema ja sitä saa aina silloin tällöin marketista tarjouksessa 29,90/4l.Peruste olen ollut suurella dieselmoottorivalmistajalla huollossa ja töissä tehty on lukemattomia asiakkaiden moottoreiden öljyanalyysejä ja miljoonia käyttötunteja, eikä Mobilen tuotteet ole ollenkaan huonoja. Tosin isoissa dieseleissä on omat öljytyyppinsä....


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa