ViestiKirjoittaja _KUHA » 03 Helmi 2022, 09:19
Vähän myöhästä ehkä vastata, mutta voihan tästä jollekulle muulle olla apua.
Mulle tuli moottori ko. firman kautta. Oli -13 mallinen ilmoituksen mukaan 137 tkm ajettu. Päälle päin oli enemman ajetun näköinen, mutta suuttimia vaihtaessa kateltiin, että ajomäärä on koneen sisustan kunnon perusteella hyvinkin oikein. Jos purkuautoa on säilytetty ulkona, alumiittimoottori hapettuu päältä melko nopsasti. Hehkujen suojapellit puuttu, mutta askartelin vanhoista käypäset.
Imusarja kannattaa joka tapaukses irrottaa ja puhdistaa...euro5 kone paskantaa sen vielä pahemmin, ku nelonen. Siivosin myös kanavat. Oli helppo homma moottoripukissa: kanava kerrallaan siten, että venttiilit kiinni ja kanava alaspäin ja pesusoikko alle. Mekaanisen kaapimisen jälkeen bräkleenillä loput. Bräkleeniä kannattaa varata paljon (se on köytännös loppu, jos taloudes on alle 3 purkkia).
Glen oli hyvinkin avulias ja lähetti moniaita kuvia. Maksun saatuaan toimitti koneen muutamassa päivässä. Paketti saapui Kaunasista. Ei mulla ainakaan moittimista. Kone päivittäin ajossa ja vähän vajaa 5000 km nyt ajettuna.
-09 diesel Subarun omistajien tervehdys: "Moro! Monesko moottori?"