OK. Edellisestä öljynvaihdosta on about 500km , vaihtoväli nollattu parkki/defrost kikalla onnistuneesti. Eilen syttyi dpf valo vilkkumaan ja sain moottorista vikakoodin P1468. Kertoo öljyn laimenemisesta. Ilmeisesti ecu laskee regenerointien määrää, jonka perusteella tuo systeemi toimii.Öljy tosiaan näyttää lisääntyvän ja haisee naftalle.
Lisäksi mm. dpf paine-eroanturin lukema näyttää tyhjkäynnillä nollaa ja käyttäytyy muutenkin aika oudosti. Pakolämmöt on kokoajan 100 astetta, eivätkä muutu vaikka polkaisee kaasua?? Kaikesta päätellen auto regeneroi joka kerta kun sen laittaa käyntiin ja naftaa kulkeutuu öljyn joukkoon. Jos kyseessä olisivat vuotavat suutinputket tai kp. pumpun stefa, ei ecu tietäsi tuon taivaallista oljyn laimenemisesta. Mikä aiheuttaa moisen ilmiön?
Vai onko taas osunut kohdalle "softattu" yksilö. Hyvät neuvot olis paikallaan