HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

2010+ dieselin kampuran laakerointi

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
rämäukko
Jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Helmi 2023, 17:44

2010+ dieselin kampuran laakerointi

ViestiKirjoittaja rämäukko » 17 Elo 2023, 17:34

Olen miettinyt alakerran laakerointia (selkeä nakutus kuultavissa), kysyin yhdeltä subaru osaajalta :) ja vastaus oli että moottoria ei tarvitse nostaa pois vaan vaihtaa alakautta, öljypohja pois ja laakerien vaihtoon?, on kuulemma nopea, helppo ja toimiva homma.
Onko kenelläkään kokemusta moisesta / onko edes käytännössä mahdollista?

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: 2010+ dieselin kampuran laakerointi

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 18 Elo 2023, 15:05

Sen mä haluan nähdä kun joku bokserikoneeseen vaihtaa laakerit purkamatta konetta.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: 2010+ dieselin kampuran laakerointi

ViestiKirjoittaja mechanix » 18 Elo 2023, 17:31

Reetuhai2 kirjoitti:Sen mä haluan nähdä kun joku bokserikoneeseen vaihtaa laakerit purkamatta konetta.
Noissa dieseleissä (+ez36 ja uudemmat f-koneet) taitaa kaikissa olla avoimempi lohko öljypohjan puolelta ja kanget "viistot" alasilmukasta ni periaatteessa voi onnistuu kohtuu viavalla. Ja kyl yks pelle peloton on kuulemma vaihtanu ihan ej-koneeseenki alakautta mut se ei ollu helppo ja vaatii vähän työkalujen modausta sekä muita jippoja.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

rämäukko
Jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Helmi 2023, 17:44

Re: 2010+ dieselin kampuran laakerointi

ViestiKirjoittaja rämäukko » 18 Elo 2023, 20:09

Täytyy ilmeisesti tässä syksyn / alkutalven aikana ottaa työn alle ja ihmetellä että onnistuuko alakautta vai ei? Jos näyttää että on tekemätön homma niin nostaa sitten koneen pois ja jatkaa siitä sitten hommia.

Juha
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Marras 2021, 13:56

Re: 2010+ dieselin kampuran laakerointi

ViestiKirjoittaja Juha » 18 Elo 2023, 20:47

Kyllä ne veivien laakerit saa alakautta paikallaan vaihdettua. Nosturilla tai montulla. Pakosarja ja molemmat öljypohjat pois niin sieltä… :thumbsup:
Legacy -10 Boxerdiesel sedan

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: 2010+ dieselin kampuran laakerointi

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 19 Elo 2023, 15:28

Meinasinki runkolaakereitten vaihtoa, kun kerran puhuttiin vaan laakeroinnista, eikä yksilöity pelkistä veivin laakereista.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa