HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Forester 2.0d manuaali kytkin ongelma.

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
pjkorkko
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Loka 2023, 07:15

Forester 2.0d manuaali kytkin ongelma.

ViestiKirjoittaja pjkorkko » 01 Marras 2023, 19:15

Ensimmäiseksi Subaruksi tarttui huutokaupasta VM. 2011 330tkm ajettu dieseli Foresteri.
Myyjä oli jo kirjoittanut että kytkin alkaa olemaan loppu kun irrottaa vasta aivan lattian rajassa.
Tässä muutaman viikon ajeluitten ja pikkuhuoltojen yms remppojen jälkeen alkanut mietityttämään että onkohan se kytkin loppu kun aikaisemmissa koslissa on kytkin ennen loppua irrottanut jo ihan ylhäällä eikä pohjassa niinkuin Foresterissa.
Onkohan enemmän Subaruitten kanssa harrastaneille tietoa tai aavistusta että onkohan tuossa helmivalkoisessa Brookessa kytkin lopussa vai kenties jotain muuta vikaa vai onko tuo pohjassa irroittava kytkin vain ominaisuus?

jaalto65
Viestit: 244
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Forester 2.0d manuaali kytkin ongelma.

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 01 Marras 2023, 22:27

Voi olla ettei ole loppu.

Ostin allekirjoituksen auton vuonna 2017, mittarissa joku vajaa 200tkm. Ihmettelin kaupanteon yhteydessä kun kytkin piti painaa ihan äärimmäiseen pohjaan, että onkohan tämä nyt ihan kunnossa. No myyvä liike (Subarun merkkiliike vielä) vakuutti että kyllä se on juuri niin kuin pitää.

Ensimmäisen 2-3 kuukautta ajelin sitten sillain että kytkintä survottiin hellästi tunteella ihan syvimpään ääreen, ja kyllähän se sillä tavalla laillaan pelasi. Tuli sitten huollon aika, ja vieläpä niin että oli tarve teettää se merkkihuollossa (eri pulju kuin se mistä ostin). En tiedä mitä tekivät, jotain säätöä kai, mutta sinne jäi kytkimen outo käytös. Tuli ihan normaalina ja hyvänä huollosta, irrottaa ja kytkee järkevällä tavalla. Seuraavat 6 vuotta ja reilu 170tkm meni ilman mitään ongelmia, aina siihen asti että möin sen pois viime keväänä. Sillä samalla alkuperäisellä kytkimellä edelleen.
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Forester 2.0d manuaali kytkin ongelma.

ViestiKirjoittaja Matway » 02 Marras 2023, 17:27

Niin kyllä siinä jotain muuta vikaa on sitten. Jos aattelee et kytkinlevy on kulunut ohueksi niin silloinhan jo pieni painallus saa kytkimen irrottamaan kunnes alkaa luistaa omia aikojaan...
Oisko järjestelmässä ilmaa? Nestekytkinhän siinä taitaa olla.

Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Forester 2.0d manuaali kytkin ongelma.

ViestiKirjoittaja Jappi » 12 Marras 2023, 19:34

Kyl tuo jossain määrin on näiden "omituisuus", aina ottaa melko alhaalta verrattuna esim. moniin saksalaisiin. Mut jos alkaa olla sillä mallilla että joutuu huolellisesti polkemaan ihan lattiaan asti että menee vaihteet sisään niin sitten on vikaa sylintereissä tai säädössä.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa