HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Öljyvuoto!?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Tappi_88
Jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 11:44

Öljyvuoto!?

ViestiKirjoittaja Tappi_88 » 24 Tammi 2024, 16:02

Hei.

Suabru outback 2010 Diesel uudempi moottori malli.
Alkoi vuotamaan jostain öljyä, auto muuten loisto kunnossa vaikka ajettu 360tkm. Päätettiin vaihtaa kytkin, massavauhtipyörä ja stefa. Mutta vuotaa jostain vielä eli ei ollut stefa. Näyttäisi tippijen perusteella että tulee moottorin takaosasta mutta sehän voi valua mistä tahansa. Toivon mukaan olisi jotain helpompi korjattava kun moottorilohkojen välissä oleva tiiviste. Onko ehdotuksia mitä pitäisi tarkistaa, vaikea nähdä mitä vuotokohta.
-Outback 2.0 TD -10
-Ex Outback 2.5 -04
-Ex Outback 2.0 TD -08
-Ex Lexus IS 220 TD -06
-Ex Impreza -06
-Ex Impreza -03
-Ex Celica GTI -96

-Pasi-
Jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2024, 11:18

Re: Öljyvuoto!?

ViestiKirjoittaja -Pasi- » 26 Tammi 2024, 16:08

Vasta samanlaisen rempan tein omaan Legacyyn, samoilla kilometreillä on menossa. Omassa vuoti myös lootan(6MT) puolelta kytkinakselin stefa. Yhden kampuranstefan vaihdon mokasin aikoinaan iskemällä tuurnalla paikalleen jolloin hieman vääntyi sisäreuna, jäi vuotamaan. Oisko noista apua?
Subaru Legacy -92
Subaru Legacy 2010 2.0 TD

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Öljyvuoto!?

ViestiKirjoittaja -teme- » 26 Tammi 2024, 18:49

Ettei vaan olis kytkimen puoleinen runkolaakeri jo niin väljä että laskee öljyt ulos.... Se oli yksi merkki noiden alkupään dieseleitten kampuran hajoamisesta.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Tappi_88
Jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 11:44

Re: Öljyvuoto!?

ViestiKirjoittaja Tappi_88 » 28 Tammi 2024, 21:04

Käytiin korjaamolla eilen taas ja auto ylös sekä putsattiin moottorin ala-osa ja auto käyntiin noin 20min ja tarkistettiin missä se vuoto olisi mutta ei näkynyt mistään tulevan öljyä.
Vauhtipyörän suojapellin pohjassa on calimareikä mutta ei tullut öljyä sieltä niin uskoisin että stefan vaihto meni niin kuin piti. Sitten taas jos ajaa ja pistä auto seisomaan niin taas tippuu maahan öljyä.

Runkolaakeri oli korjaamon mukaan kunnossa eli ei väljä kun ne vaihtoi stefan.
-Outback 2.0 TD -10
-Ex Outback 2.5 -04
-Ex Outback 2.0 TD -08
-Ex Lexus IS 220 TD -06
-Ex Impreza -06
-Ex Impreza -03
-Ex Celica GTI -96

-Pasi-
Jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2024, 11:18

Re: Öljyvuoto!?

ViestiKirjoittaja -Pasi- » 28 Helmi 2024, 13:46

Onko selvinnyt vuodon aiheuttaja. Tuossa yllä jo mainitsinkin oman remontin, stefa kesti n.1000 km ja alkoi uudestaan fuskaamaan. Kampuravikahan se siellä, öljypohjassa lastua ja pystyliikettä heittokellolla mitattu 0,35 mm akselin päässä. Koneen vaihtoon seuraavaksi. :banghead:
Subaru Legacy -92
Subaru Legacy 2010 2.0 TD


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa