Harge kirjoitti:Mulla ainakin oli GTssä 2mäntäset edessä.
Winchester kirjoitti:Menee mutkikkaaksi. JDM:n STi-versio kävisi tekniikkansa puolesta verrokiksi, mutta Euro-mallin Subaruun se ei käykään, koska TRAFI niin määrää!
nokonzok kirjoitti:Winchester kirjoitti:Menee mutkikkaaksi. JDM:n STi-versio kävisi tekniikkansa puolesta verrokiksi, mutta Euro-mallin Subaruun se ei käykään, koska TRAFI niin määrää!
Höpöjuttuja, kyllä JDM-Imppua voi käyttää GT:n vertailumallina, nehän on ihan oikeastikin täysin samoja autoja, moottoria lukuunottamatta.
Winchester kirjoitti:
Tätä väännettiin puoli tuntia konttorilla ja Japanin markkinoille tehty auto ei käy Euroautolle verrokiksi, vaikka kuinka olisi samat palikat. Ainoastaan jos maahantuoja muuta väittää, mutta kun siellä ollaan niin kovin kiireisiä; siksi lähetän sinne piakkoin postia.
Winchester kirjoitti:Mikäli jossain on kirjallisessa muodossa tähän yhdenmukaisuuteen selvitystä, niin otan avosylin vastaan. Konttorille ei kuulemma käy Internetistä otetut tuotelistat yms. eBayn soveltuvuustaulukot. Tällä haluttaneen välttää Wikipedian ja muiden epävirallisten tahojen ns. "lausunnot". PDF-muotoinen valmistajan tuoteluettelo käy, mutta mistään en ole löytänyt Euro GT:n ja STi:n virallisia teho- ja jarruspeksejä; niitä molempia tarvitaan.
Winchester kirjoitti:Kuten sanoin niin niitä pykäliä tavattiin pitkään ja monesta eri paikasta/kirjasta kahden katsurin voimin. Joku pykälistä oli hiljattain muuttunutkin ja muistaakseni juuri siitä tuli tuo JDM-vastaisuus. Olen kuitenkin konttorin kertoman varassa, joten minkäs teet?
nokonzok kirjoitti:Pyydä paperilla, niiden on pakko antaa. Ne on väärässä.
Winchester kirjoitti:nokonzok kirjoitti:Pyydä paperilla, niiden on pakko antaa. Ne on väärässä.
No tota, kellekäs minä sen paperin sitten näytän tai mielipiteen kerron ja saan jonkun vielä uskottelemaan konttorille, että ovat paitsi väärässä niin muuttavat myös kantansa...? Nää on vähän semmosia juttuja, että lienee parempi kysyä jostain toisesta konttorista. Muuten loppuu paikkakunnan asemat, joissa kehtaa katsastaa myös ne käyttöautot.
Jampsu kirjoitti:Jarruista v3-4 sti eli 97-98 on 296mm 4spot edessä ja takana 1 spot ja sit ver.5-6 99-00 sti tulee taakse 2 spot satulat 290mm levyillä.
Eihän vertailuun tarvii ku vaikka jonkun oikeasti olevan auton tiedot esim. Kaverin tai clubilaisen gc8 sti ver.6 ja Uusipaavalniemi hoitaa vertailun. Ei tää oo sen vaikeempaa. Konttoreita on tää maa täynnä jos yhtä konttoria ei kiinnosta otta töitä vastaan.
Winchester kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Jarruista v3-4 sti eli 97-98 on 296mm 4spot edessä ja takana 1 spot ja sit ver.5-6 99-00 sti tulee taakse 2 spot satulat 290mm levyillä.
Eihän vertailuun tarvii ku vaikka jonkun oikeasti olevan auton tiedot esim. Kaverin tai clubilaisen gc8 sti ver.6 ja Uusipaavalniemi hoitaa vertailun. Ei tää oo sen vaikeempaa. Konttoreita on tää maa täynnä jos yhtä konttoria ei kiinnosta otta töitä vastaan.
Onko v. 3-4 STissä 296 vai 266 levyt takana? Jos jälkimmäiset, ei tartte tehdä mitään. Jos edelliset, pitää vaihtaa levyt, satulat, ja jotain muuta, entä pääsylinteri yms? Jos JDM käy niin ei varmaankaan tartte tehdä mitään muutoksia.
Harge kirjoitti:voi olla tyhmä kysymys, mutta minkä takia haluat saada tehot otteeseen?
Jampsu kirjoitti:Harge kirjoitti:voi olla tyhmä kysymys, mutta minkä takia haluat saada tehot otteeseen?
Kylhän toi on nyt mukavaa ku voi laittaa isompaa turboa, suutinta, välijäähyä yms. Ilman vtt mittauksia ja pelkoa et tarvii leimalla jännittää...
Winchester kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Harge kirjoitti:voi olla tyhmä kysymys, mutta minkä takia haluat saada tehot otteeseen?
Kylhän toi on nyt mukavaa ku voi laittaa isompaa turboa, suutinta, välijäähyä yms. Ilman vtt mittauksia ja pelkoa et tarvii leimalla jännittää...
Juuri niin. Paitsi ettei VTT:n mittausta enää 1.10.2015 jälkeen edes tarvita. Kts. viewtopic.php?f=10&t=519
Jampsu kirjoitti:Enkös mä just sanonu et ilman vtt mittausta... Tietty euro3 ja uudemmat tion vaatii...
Harge kirjoitti:Niin niin. Oon ite tainnu olla aina niin hövelillä katsastusmiehellä kun ei konepelti ole noussu viimesenä kahtena kertana edes
Winchester kirjoitti:Laitoin kyssärin pykäläviidakosta asemalle, joten katsotaan mitä vastaavat.
...Trafin kanta on kuitenkin se, että - - - Japanin mallit on lähtökohtaisesti suljettu ulkopuolelle, mutta "yksittäistapauksissa" on voitu hyväksyä, mikäli tästä on olemassa luotettava selvitys.
- - -
Eli maahantuojalta on saatava lausunto siitä, että JDM impreza kuuluu samaan mallisarjaan eurooppaan tuotujen autojen kanssa, ja lisäksi selvitys niiden teknisistä eroavaisuuksita.
Tämä asia on tänään tarkastettu Trafista.
nokonzok kirjoitti:Konttori sen päätöksen tekee, ei Trafi. Kuulostaa todella vaikealta konttorilta, en itse ainakaan jatkaisi asiointia.
Jampsu kirjoitti:Takalevy pitäs käydä mittaamassa ku on ver3 sekä ver4 sti:t tos pihalla
Edit. 266mm jäähdytetyt takana ver3-4 sti ja edessä on ne 296mm 4spot
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa