ikilika kirjoitti:Mitkä kybit sulla on siellä?
ikilika kirjoitti:Kuinkas karheesti noi yläpäät pitäs liikkua? Nyt rahisee laakeri aika pahasti, vuoden vanha kyb merkkinen kyseessä...
ikilika kirjoitti:Sama mikä on ollu alkuperästen iskareittenki kanssa, 225/35-19.
ikilika kirjoitti:Ei se rengaskoko siihen vaikuta kuinka jäykkä jousitus on, tarkotan että se on ihan sama onko alla pallokumit vai pelkät vanteet jos auton kulmaa ei saa edes käsin painettua alaspäin, eikä koukun päällä pomppiva 80kg ukko juur takapäätä saa alas.
smacine kirjoitti:ikilika kirjoitti:Sama mikä on ollu alkuperästen iskareittenki kanssa, 225/35-19.
![]()
reps.. Kyllä nyt meni melkein auton vaihdoksi. Aikanaan impussa 215/45-17 järjellisen kevyillä vanteilla alusta vaihteli kamalasta siedettävään, bilsteinin ainakin 35mm madaltava oli pintapehmein, tiettyyn rajaan saakka, Wrx:n orkkisjouset konin iskarein ehkä kokonaismukavin mutta radalla liian pehmeä, Sti:n jouset konin iskareilla oli jotain aivan kamalaa mukavuuden suhteen mutta tiessä auto kyllä pysyi kuin tauti..
Sanoisin että bilsteinin alusta vois olla ainoa setti legacyssä mikä saattais tarjota jotain mukavuutta tuolla rengaskoolla ajettavuuden (ja ulkonäön..) siitä suuremmin kärsimättä. Jos ajo-ominaisuudet ei ole ykkösasia niin joku laadukkaampi ilmajousitus voisi toimia.
19" kevyetkin vanteet renkaineen painavat jo aika paljon, mikä tuo jousittamatonta massaa lisää, mikä vaikeuttaa jousituksen toimintaa. Sitten se hankalampi juttu, jos myöskin ulkonäkö on kriteeri mukavuuden lisäksi, 35 profiilin gummi ei ihan kauheasti auta jousituksen toimintaa pehmentävillä ominaisuuksillaan![]()
En sano että homma on mahdotonta mutta.. Onnea yritykseen!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa