HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Gen III Outback jarrut ja iskarit

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
tapsak4
Viestit: 66
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:57

Gen III Outback jarrut ja iskarit

ViestiKirjoittaja tapsak4 » 02 Touko 2015, 06:50

Nämä molemmat aiheet lienevät melkoisen loppuun kaluttuja, mutta ....

Mun -06 3.0 Outbackin etujarrut kaivannevat kohennuksen. Levyt kuluneet, yksi mäntä jumissa, poljintuntumakaan ei ole mitä voisi olla.

Jos remonttiin ryhdyn niin korvaanko kaiken vain alkuperäisiä vastaavilla osilla vai olisiko tässä kohtaa järkeviä vaihtoehtoja? Mulla on kaikki vanteet 17", eli tilaa olisi hieman. Törmäsin myös poljinfiilistä pohtiessani "master cylinder brace" juttuun. Esim: http://www.grimmspeed.com/master-cylind ... -forester/

Onko kenelläkään mielipidettä? Kyllähän se tulipelti tuntuu taipuvan melko paljon....

Toinen loppuun hakatut hepoinen lienee iskarit - 220tkm ajettuina melkoisen pehmoiset. Katselin Fixuksen kataloogia ja törmäsin vanhaan ongelmaan: Normi-iskareita on mm KYBillä, mutta sitten Lesjöfirsin jousi on tekstin mukaan tarkoitettu tasosäädöllisiin autoihin? What the :banghead: ?

Onko jollain valmista reseptiä? Ameriikan serkkujen jututkaan eivät kaikki ole ihan suoraan sovellettavissa....

Tapsa

Avatar
JayL
Jäsen
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:19
Paikkakunta: RMK

Re: Gen III Outback jarrut ja iskarit

ViestiKirjoittaja JayL » 02 Touko 2015, 12:01

Mä vaihtaisin eteen 4-mäntäsatulat ja uudet levyt. Mulla on hyviä kokemuksia WRX PRO -merkkisistä satuloista, jotka ovat siis Subarun orkkissatuloiden täydelliset kopiot. Ebaystä noita saa kohtuuhintaan. Tai vaihtoehtoisesti jostain hyväkuntoiset käytetyt 4-mäntäsatulat.

Asennus on yksinkertainen eli vanha satula + carrier irti ja uusi satula tilalle ilman carrieria.

Edit: jenkkien jutut eivät välttämättä täysin natsaa, mutta JDM-malleissa (lähinnä siis gen 3 twin turbot) pitäisi olla samat jarrut.
STI MY05, Ioniq Plug-In MY18, Modus MY05 (ex: BH5 TT MY99, olympiavolkkari)
-------------------------------------------------------
Teen käännöstöitä EN --> FI, ota yhteyttä (YV)

Avatar
legro
Viestit: 200
Liittynyt: 11 Helmi 2015, 11:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Gen III Outback jarrut ja iskarit

ViestiKirjoittaja legro » 04 Touko 2015, 10:59

tapsak4 kirjoitti:Toinen loppuun hakatut hepoinen lienee iskarit - 220tkm ajettuina melkoisen pehmoiset. Katselin Fixuksen kataloogia ja törmäsin vanhaan ongelmaan: Normi-iskareita on mm KYBillä, mutta sitten Lesjöfirsin jousi on tekstin mukaan tarkoitettu tasosäädöllisiin autoihin? What the :banghead: ?

Onko jollain valmista reseptiä? Ameriikan serkkujen jututkaan eivät kaikki ole ihan suoraan sovellettavissa....

Tapsa


Vanhalta foorumilta muistui nuo: http://www.pedders.co.uk/subaru-outback ... 267106.htm
Noilla korvaa kalliit tasosäätyvät yhdistelämät muita vaihtoehtoja ei oikein ole, niin perä ei roiku.
Subaruttomana..
---------
-ex 2009 Outback diesel
---------
-ex forester
---------

tapsak4
Viestit: 66
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:57

Re: Gen III Outback jarrut ja iskarit

ViestiKirjoittaja tapsak4 » 08 Touko 2015, 06:15

Kiitos vastauksista,

Katsotaan kuinka mun käy - mä tilasin Sachsin iskarit (taakse SA312925) ympäriinsä ja yritän saada tilauksen perille Peddersille konversiojousista.... verkkokauppa ei vain hyväksy mun puhelinnumeroani :banghead: .... pitää odottaa, että saarella joku heräilee.

Jarrulevyiksi otin Koivusen omat halpikset ja Remsan palat, joita kehuttiin vähemmän vinkuviksi. Pohdin Zimmermanin levyjä, mutta audimiehet ovat olleet kovin tyytymättömiä. Kukapa tietää.

Satulat tarttee herkistellä.

Tulin siihen tulokseen, että jarrujen upgrade olisi vaatinut siirtymisen isompaan halkaisijaan ja sitten olisi alkanut maksaakin ihan paperirahaa.

Tapsa

tapsak4
Viestit: 66
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:57

Re: Gen III Outback jarrut ja iskarit

ViestiKirjoittaja tapsak4 » 31 Touko 2015, 09:39

Nyt oon jonkun aikaa ajellut tällä yhdistelmällä ja ihan hienosti toimii :thumbsup:

Takana korkeus 435mm ja edessä 425mm - tyhjällä autolla.

Kun osia katselin niin tulin siihen tulokseen, että tasonsäädöllä olevissa autoissa on takajousien yläpää halkaisijaltaan pienempi (n. 90mm) kuin muissa. Eli "top hatit" ovat erilaiset.

Tämä lienee ainoa ero esim Peddersin tarjoamien ns. conversion jousien ja "tavallisten" välillä. Siis normi-iskareihin tarkoitettuja kumpainenkin.

Käytin alkuperäiset iskarin suojahaitarit. Kts kuvat.

Kulutuskin putos about litralla kun satulat ei o enää jumissa :shock:

Tapsa
Liitteet
haitari.jpg
haitari.jpg (178.84 KiB) Katsottu 4774 kertaa
osat.jpg
osat.jpg (170.44 KiB) Katsottu 4774 kertaa
etupaa.jpg
(128.11 KiB) Tiedosto ladattu 0 kertaa

Avatar
legro
Viestit: 200
Liittynyt: 11 Helmi 2015, 11:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Gen III Outback jarrut ja iskarit

ViestiKirjoittaja legro » 31 Touko 2015, 11:22

[THUMBS UP SIGN]
Subaruttomana..
---------
-ex 2009 Outback diesel
---------
-ex forester
---------


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa