HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja JuPe » 01 Kesä 2015, 20:20

Näin Alastaron ratapäivän jälkihöyryissä eksyin etsimään uusia etujarrupaloja tuohon Foresteriin. Ne jotka oli Alastarolla lähestulkoon loppuun asti, kuulivat varmaan miltä ne nykyiset palat kuulostaa. Eli vaihtoaika on tullut. Takana mulla on vielä hienossa kunnossa olevat EBC:n yellowstuffit, mutta mitä laitetaan eteen jatkossa?

Millaisia kokemuksia teillä on eri paloista näissä Bremboissa?

Tähän menessä harkinnassa on ollut luonnollisesti Ferodon DS2500, EBC:n bluestuffit ja Carbone Lorrainen RC5+.

Mielipiteitä ja kommentteja näistä ja muista mahdollisesti varteenotettavista vaihtoehdoista?
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
Speed79
Viestit: 72
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:32
Paikkakunta: Nastola

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Speed79 » 01 Kesä 2015, 20:57

Itellä on kokemuksia Ferodon DS2500:sta toimii ainakin classic impussa hyvin radalla ei häviä jarrut missään vaiheessa... Fore tietysti jonkin verran painavempi...

Paalat vinkuu jonnii verran normi ajossa johtuen palojen kovuudesta mutta mua se ei ole haitannu juurikaan... Tietysti jos hommaa omat palat rata- ajoon niin DS3000 vois olla aika hyvät :D
MY95 STi lightly edited
MY99 Type-r winter toy

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Displaced » 01 Kesä 2015, 21:14

Carbotechit toimii, testiin myös kunhan toi romu liikkuu taas niin Stoptech SR34 kisapalat.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Qulle » 01 Kesä 2015, 23:15

Itellä on classicin nelimäntäisissä predator padsit ja pito loppuu niistä aina kahden nopean kierroksen jälkeen. Suurin syy kuskissa joka ei vaan uskalla jarruttaa oikein - jos panostaisi parempii paloihin, oliskos niistä apua? Vai onko se vaan katsottava peiliin ja opeteltava jarruttamaan oikein?
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 02 Kesä 2015, 00:37

Ebc Bluestuff on ainakin toiminut kadulla hyvin ja ei tuolla radallakaan ollut valittamista
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja JuPe » 02 Kesä 2015, 09:00

Mulla oli Predatorit edessä, mutta nyt ne on pitkin Alastaron rataa.

Eivät pidä lämmöstä ja pedaalituntuman muutos on valtava. Pari kierrosta pelaa hienosti ja sitten menee pedaali tulipeltiin.

Nyt kun antoi hieman enemmän runtua, niin paloivat karrelle mokomat.

Displaced: mitkä Carbotechit? XP8? XP10?

Jampsu: kerkisitkö saada ne palat kunnolla lämpimäksi Alastarolla?

Nyt jatkoin surffausta ja tuli vastaan Performance Frictionin Z-rated palat. Muihin verrattuna edullisemmat, mutta ovatkin ns. katupalat. Onko kukaan kokeillut jo?
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Qulle » 02 Kesä 2015, 09:40

No mulla näytti noissa predatoreissa vielä olevan pintaa ihan mukavasti... mistäs paloja kannattaa nykyisin tilailla? Kotimaisilta vai suoraan jostain hevon tuutista?
Pitäisi löytää budjetti ratkaisu sillä erolla vanhaan kyselyyn että painopiste ratailussa, koska olen ainoa joka tuota autoa ajaa = saa olla sellaiset että joutuu lämmittämään ensin, kunhan pitoa löytyy.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Hakala » 02 Kesä 2015, 16:49

JuPe kirjoitti:Nyt jatkoin surffausta ja tuli vastaan Performance Frictionin Z-rated palat. Muihin verrattuna edullisemmat, mutta ovatkin ns. katupalat. Onko kukaan kokeillut jo?

Meinasinkin jo eilen kirjotella noista,

Mitsuilla aika paljon ollut käytössä ja melkein pelkkiä kehuja saaneet. Hintaluokassaan hyvät ja oman lukemisen perusteella verrattavissa DS2500. Ferodoja ei vaan taida saada n. 300e tuntumaan koko kierrosta.

Kyseessä siis toi .11/.10 setti (1001.11 eteen ja taakse 0109.10)

Mitsupuolella on enemmän juttua näistä ja eri paloista ja sen perusteella valikoin nämä omaan autooni. Onhan tuolta samalta valmistajalta paljon muitakin paloja jos pitää olla enemmän kuin ns. katupalat mutta niistä taas ei oikeen juttua löytynyt.

Ferodo varmasti hyvä, ja kallis DS2500/3000/jne
EBC aika vähän hyviä kehuja
Carbon lorraine hyvä ja kallis?

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja JuPe » 03 Kesä 2015, 22:25

Laitoinpa hetken mielijohteesta nuo Performance frictionin palat tilaukseen. Huomenna lupasivat toimittaa. Muistatko Hakala tuliko niissä mukanan ne kitinälevyt?

Sinänsä nuo Carbone Lorraine, tai CL Brakesin palat ei ole ihan tolkuttoman paljon kalliimmat. Ne ois ollu jonkun 200e toimitettuna.

Bluestuffit näkyy olevan 160e kieppeillä Mamasanilta.

Carbotechit yli 200e, samoin Ferodot.

Voi olla että laitan nuo levytkin nyt samalla uusiksi, vaikka noissa onkin vielä reilusti pintaa. Pitää tutkia nyt tarkkaan, onko ne ottaneet itseensä tuosta reilummasta lämmöstä.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Qulle » 03 Kesä 2015, 22:30

Mistä tilasit ja mitä maksoi?
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja JuPe » 03 Kesä 2015, 23:15

Hätähousuna laitoin pikarahdilla amazonin kautta tulemaan. Joku 160e kahden päivän rahdilla.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 04 Kesä 2015, 01:08

JuPe kirjoitti:Mulla oli Predatorit edessä, mutta nyt ne on pitkin Alastaron rataa.

Eivät pidä lämmöstä ja pedaalituntuman muutos on valtava. Pari kierrosta pelaa hienosti ja sitten menee pedaali tulipeltiin.

Nyt kun antoi hieman enemmän runtua, niin paloivat karrelle mokomat.

Displaced: mitkä Carbotechit? XP8? XP10?

Jampsu: kerkisitkö saada ne palat kunnolla lämpimäksi Alastarolla?

Nyt jatkoin surffausta ja tuli vastaan Performance Frictionin Z-rated palat. Muihin verrattuna edullisemmat, mutta ovatkin ns. katupalat. Onko kukaan kokeillut jo?


ei noi bluestuffit tunnu tarviivan ku pari kovempaa jarrutusta niin ne on ready täyteen ajoon saa kyl kadulla jo silmät pullahtamaan kuopista :laughing7:
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Hakala » 04 Kesä 2015, 20:24

JuPe kirjoitti:Laitoinpa hetken mielijohteesta nuo Performance frictionin palat tilaukseen. Huomenna lupasivat toimittaa. Muistatko Hakala tuliko niissä mukanan ne kitinälevyt?

Sinänsä nuo Carbone Lorraine, tai CL Brakesin palat ei ole ihan tolkuttoman paljon kalliimmat. Ne ois ollu jonkun 200e toimitettuna.

Bluestuffit näkyy olevan 160e kieppeillä Mamasanilta.

Carbotechit yli 200e, samoin Ferodot.

Voi olla että laitan nuo levytkin nyt samalla uusiksi, vaikka noissa onkin vielä reilusti pintaa. Pitää tutkia nyt tarkkaan, onko ne ottaneet itseensä tuosta reilummasta lämmöstä.


En nyt kunnolla enää muista, mutta olisiko ollut että vakiona on 2 levyä (kokonainen ja puolikas), niin näihin laitoin vain sen puolikkaan. Ne toiset eivät jostain syystä sopineet. En tiedä miten olisi kuulunut laittaa mutta ei ole noin kitissyt tai muutenkaan käyttäytynyt oudosti. Palojen takapuoli on vähän erilainen mitä vakiopaloissa

Koko kierroksen ostaessa hinta alkoikin enemmän tuntumaan

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja JuPe » 07 Kesä 2015, 12:06

Noin, palat paikallaan ja tuomionpäivän meteli loppui.

Performance frinctionin paloissa on yhdet melkein koko palan peittävät taustalevyt liimattuna kiinni. Laitoin autossa olleet ns. puolikkaat taustalevyt vielä lisäksi, jotta mäntien pölysuojat eivät sulaisi. Yksi oli palanut puhki, joten se pitää vaihtaa kunhan osat tulee. Aikaisemmin ollutta narinaa ja kitinää ei kuulu enää.

Käyttö on vielä niin alkutekijöissä ettei voi juuri kommentoida, mutta katsotaan nyt.

Seuraavaksi kyllä laitan nuo CL palat, kun nytkin jo melkein ne ostin :D

Oli muuten vanhat palat loppu. Neljästä palasta yhdessä oli ylipäätänsäkään kitkamateriaalia jäljellä...
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Qulle » 12 Kesä 2015, 14:38

Saakos subaruun stoptech:n paloja suomalaisilta myyjiltä?
Mamasanilla näytti olevan vain mitsuihin, jos oikein ymmärsin saitilta... voisi niitä koittaa seuraavaksi mutta aina mieluummin kotimaasta ostaa jos ei hirveesti kalliimmaksi tule.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja mechanix » 12 Kesä 2015, 15:59

Eiköhän niitä mamsanilta löydy vaikka ei verkkokaupassa ookkaan.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: RE: Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Qulle » 12 Kesä 2015, 18:00

mechanix kirjoitti:Eiköhän niitä mamsanilta löydy vaikka ei verkkokaupassa ookkaan.

Pistelin kyselyä menemään.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Speed79
Viestit: 72
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:32
Paikkakunta: Nastola

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Speed79 » 12 Kesä 2015, 18:27

Ja halvemmalla löydät ulkomaisesta verkkokaupasta... ;)
MY95 STi lightly edited
MY99 Type-r winter toy

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Urran » 13 Kesä 2015, 23:01

Halvemmalla ja halvemmalla. ALV 0% hintavertailun jälkeen mitä lasketaan arvoksi verojen maksusta suomeen? Tai aivan uskomattoman autoharrastajia tukevan yrityksen toiminnan mahdollistamisesta? No ei mitään tietenkään :(

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Qulle » 15 Kesä 2015, 07:53

Varmistelun varmistelua... eivätkös nämä nyt varmasti passaa classicin nelimäntäsiin jarruihin?
http://www.ebay.co.uk/itm/STOPTECH-FRONT-BRAKE-PADS-SUBARU-IMPREZA-TURBO-P1-98-00-GC8-/400760943717?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item5d4f36b465
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
JayL
Jäsen
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:19
Paikkakunta: RMK

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja JayL » 15 Kesä 2015, 09:00

:thumbsup:
Qulle kirjoitti:Varmistelun varmistelua... eivätkös nämä nyt varmasti passaa classicin nelimäntäsiin jarruihin?
http://www.ebay.co.uk/itm/STOPTECH-FRONT-BRAKE-PADS-SUBARU-IMPREZA-TURBO-P1-98-00-GC8-/400760943717?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item5d4f36b465
STI MY05, Ioniq Plug-In MY18, Modus MY05 (ex: BH5 TT MY99, olympiavolkkari)
-------------------------------------------------------
Teen käännöstöitä EN --> FI, ota yhteyttä (YV)

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Displaced » 15 Kesä 2015, 10:53

Multa saa stoptechia myös.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: RE: Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Qulle » 15 Kesä 2015, 11:03

Displaced kirjoitti:Multa saa stoptechia myös.

Ok, no jos viitit laittaa jotain hintoja vaikka yv:llä tai maililla.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

RekaM
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Helmi 2015, 14:21

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja RekaM » 27 Kesä 2015, 09:57

Onko nuo CL:n palat hyviä? Onko kenelläkään kokemuksia niistä? Eivät näyttäis olevan ihan mahdottoman kalliita jos esim vertaa ds2500:iin.
Toisena vaihtoehtona olis tosiaan nuo performance frictionit.
Vaihto nyt ajankohtainen kun vanhat palat jäi ahvenistolle tällä viikolla.. :D

RekaM
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Helmi 2015, 14:21

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja RekaM » 08 Heinä 2015, 22:16

Tänään tuli postista nuo performance frictionin palat, kun ne Scoobyworldistä tilasin. Ainakin ihan asiallisen näköiset ovat. Yhdestä takapalasta oli murtunut kulmasta pieni pala pois, vaikka olivat ihan kohtalaisen hyvin pakattu. Pitää varmaan ottaa yhteyttä Scoobyworldiin.. Katsotaan mitä sanovat. Lisää tietoa tulee sitten kun saan ne alle ja käytyä testaamassa.

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja JuPe » 12 Elo 2016, 20:03

Yhden ratapäivän jälkeen näyttää taakse laittamani EBC YellowStuffit tuhoutuneet. Irtosivat toisella puolella taustalevystä ja murenivat kappaleiksi. Toisella puolella ihan kelpo kunnossa vielä. Männät liikkui helposti sormin, eli eivät ole laahanneet itseään rikki.

Joku voisi sanoa että tämä oli odotettavissa.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Qulle » 12 Elo 2016, 20:38

Mulla keltaset kestäny useammat ratapäivät takana... ei kai sitä seistä koko aikaa jarrulla?

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja JuPe » 12 Elo 2016, 22:31

Joo, myönnän. Käytän vasenta takajarrua kaikkein eniten. :D
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Qulle » 12 Elo 2016, 22:44

No niin, väärin ajettu [emoji11] [emoji11]

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Mitkä jarrupalat ratapäiväkäyttöön?

ViestiKirjoittaja Hakala » 13 Elo 2016, 13:39

PF palat nähnyt nyt n. 900km rata-ajoa eikä ole ollut ongelmia.

EBC kanssa saa lukea vähän väliä milloin mistäkin ongelmista, tai ainakin palojen kovasta kulumisesta. Iso syy on varmaan niissäkin tarkoitukseen väärän palan käyttö


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa