HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
Miikka
Viestit: 26
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 10:24

Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Miikka » 23 Heinä 2015, 01:52

Jees eli nyt alkaa olla vannetukun kovaa mainostamista Linglong renkaista niin paljon faktaa että uskaltaa jotain sanoa.

Renkaat on:
+halvat, varsinkin isommat koot
+pyöreät ja saa helposti tasapainoon, toisin kuin esim. ainakin viime kesän sarjat goodridejä, niitä soikeita tuli viissiin kontti kaupalla....
+äänitasot vähintäänkin tyydyttävät samoin ominaisuudet normaalissa ajossa.

Sitten törkeän isot miinukset:
-kulutuskestävyys varsinkin 2-vetoisen painavammassa päässä ja vetävissä pyörissä yleensäkkin, todella heikko ja tarkka pyöränkulmista, autoissa joissa meni edellisiä laaturenkaita hivenen kantilta enemmän syövänä mutta silti pystyi ajamaan renkaan 1,6mm rajalle, Linglong ei tule sille rajalle pääsemään koskaan vaan puhkeaa jopa huomattavasti ennen, eli joko seoksessa tai rakenteessa on jotain "heikompaa" kuin laaturenkaissa.

-Mikäli pyöränkulmat tehtaan toleranssien joillain rajoilla em. ilmiö on fakta, jos yhtään aurausta tai camberia keskiarvoa enemmän niin linglong ei siitä tule selviämään, ainakaan useimmissa tutkimissani normaaliautoissa.

-Maahantuojan mainonta on vähintäänkin kyseenalaista jos leijutaan jollain 6/2011 rengastestituloksella ja mainitaan sen merkkirenkaan voittajaksi joka silloin floppasi oman renkaansa......siitä on ju*****ta neljä vuotta!

Yhteenvetona sanoisin että jos ei paljoa tule kilometrejä niin käypänen ja hinta/laatusuhteelta edukas kesärengas kunhan pitää ERITTÄIN tarkkaa huolta ettei pääse kulahtamaan pas2, silloin ne Linglongitkin maksaa paljon.

ja kyllä, myin em. renkaita, kohtuullisen paljon, niitä kysellään edelleen ja menisi kaupaksi mutta en enää suostu em.syistä myymään , kun tuon epäselvän rengaskuluman takia asiaa on monesti vaikea selittää ja perustella.

ja kyllä, oli omissa autoissakin, ei ole enää kun piti jo vaihtaa.

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja ikilika » 30 Heinä 2015, 17:24

Linglong greenmaxit on mullakin subarussa alla, 225/40r18. Oletin niitten olevan hyvät kun jokapuolella kehutaan... Ja paskat, kovaääniset (ainahan kesäkumit on), uraherkät, eli saa olla ohjaamassa ihan kokoajan. Pyöränkulmat on kohallaan, Talvikumeina nankang sv1 kitkat jotka menee juur niin nätisti, ja suoraan kuin vain voi kitkoilla kulkea. Olis vissiin pitäny ostaa landsail renkaat eikä greenmaxeja... Tarttee varmaan laittaa visa vinkumaan ja ostaa kunnon kumit, kunhan saan lunastettua ecun korjaamolta ensin :banghead: :banghead:
Legacy sedan 2.0R -07

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Shakal » 30 Heinä 2015, 19:00

Täällä on väliaikaisrenkaina uudenkarheat 19" linglongit. Vaihtuvat viikonloppuna toisiin kun vanteet vaihtuvat.

Äänekkäät.
Uraherkät.

Renkaan kulumista en ehdi seurata.

Ostakaa jotain parempaa autollenne. Ihan ok kevyessä ajossa, mutta samaan rahaan saa renkaitakin.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Avatar
Samu
Viestit: 208
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Samu » 31 Heinä 2015, 13:35

Hauska seurata noissa erinäisissä autotapahtumissa sekä ratapäivillä (jonota . com ym.) kuinka ns. "kalliimman" hintaluokan autoissakin, Audi TTS & jopa TTRS, RS4, RS6, E91 M3 jne. on näkynyt erinäisiä kiinanpaskakumeja alla. Ei voi kuin miettiä hommaako jengi viimeisillä rahoillaan auton ja sitten visan limitillä vanteet niin tämän kombon jälkeen pelimerkit ei enää riitä "katu-uskottaviin" (tyyliin 285/40/20) merkkirenkaisiin, niin pitää tilailla muutaman kympin paskakumeja? Samalla saa heittää vesilintua insinöörien hiomilla ajo-ominaisuuksilla, varsinkin vaihtelevissa olosuhteissa.
BMW 740Le '18
MX-5 '19
Pullukka STI '08

Ex 360 Modena F1
Ex 911 (997)
Ex Impreza WRX STI MY05
Ex Impreza WRX STI MY05

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Shakal » 31 Heinä 2015, 14:03

Camskillistakin kun katsoo renkaita, niin ei kyllä suurta hintaeroa ole kiinakumien ja merkkirenkaiden välillä.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Qulle » 31 Heinä 2015, 14:38

Onneksi nykyisin kuivalle kelille löytyy renkaat vanteineen joilla ajetaan vain radalla. Arkiajossa pärjää ihan hyvin halvoilla renkailla, kunhan ei nyt niitä kaikista paskimpia osta. Kummasti renkaatkin kestää paljon kauemmin kun ei niitä tartte radalla sulattaa.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
JuuS0
Viestit: 205
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 09 Elo 2015, 22:26

On tullut huomattua että soikeita renkaita löytyy ihan merkkiä tai mallia katsomatta. Tietty mitä kovemman hintaluokan renkaisiin mennään, sitä vähemmän pystyheittoa ilmenee, esim. Nokian Hakka-sarjan tuotteet olleet ihan kelvollisia. Arvokkaammista renkaista muuten voi sanoa että goodyear ja conti lienevät tasalaatuisimpia pysty- ja painoheittojen osalta. Takuuvarmasti se uusi kiinalainen rengas on turvallisempi ja pitävämpi mitä seitsemän vuotta alla pyörinyt laaturengas. Harmi että omat kokemukset renkaista perustuu pitkälti vain asennukseen. Itselläni on alla Hercules-merkkiset renkaat jotka nyt eivät aivan uudet ole, taitaa vanhimmat olla paistettu vuonna 2012, helposti ne ainakin vinkuvat =) Tämäkin kiinnostaisi suuresti, että miten arvokkaasti kiinarengas ikääntyy laaturenkaaseen verrattuna, ts. miten nopeasti kumi kovettuu.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja chinaski » 10 Elo 2015, 17:53

JuuS0 kirjoitti:On tullut huomattua että soikeita renkaita löytyy ihan merkkiä tai mallia katsomatta.


Juu mun Potenzoja on tasapainotettu ensimmäisen asennuksen jälkeen kerran uudelleen asennusliikkeessä (USA) ja kahdesti (Suomessa) kahdessa eri liikkeessä. Viimeisellä käynnillä (kesällä 2014) Vianorin asentaja ensimmäisen kerran sanoi, että satunnaiset tärinät johtuvat pystyheitosta eikä sitä saa korjattua kumeja vaihtamatta. No tänä kesänä ne ovat käyttäytyneet paremmin, tosin viime kesän eturenkaat ovat nyt takana.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Avatar
JuuS0
Viestit: 205
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 10 Elo 2015, 20:05

chinaski kirjoitti:
JuuS0 kirjoitti:On tullut huomattua että soikeita renkaita löytyy ihan merkkiä tai mallia katsomatta.


Juu mun Potenzoja on tasapainotettu ensimmäisen asennuksen jälkeen kerran uudelleen asennusliikkeessä (USA) ja kahdesti (Suomessa) kahdessa eri liikkeessä. Viimeisellä käynnillä (kesällä 2014) Vianorin asentaja ensimmäisen kerran sanoi, että satunnaiset tärinät johtuvat pystyheitosta eikä sitä saa korjattua kumeja vaihtamatta. No tänä kesänä ne ovat käyttäytyneet paremmin, tosin viime kesän eturenkaat ovat nyt takana.



Yleensähän renkaita ei tarvitse tasapainotella uudestaan, mutta jos täytyy niin se tarkoittaa sitä että aiempi tasapainotus on tehty huonosti taikka alkuperäiset painot ovat irronneet, liimapainot vanhuuttaan ja lyöntipainot ulkoisen iskun saatuaan. Äkillisesti alkanut tärinä johtuu yleensä siitä että auto on ajettu monttuun, tai vanteen sisäpinnalla on hiekkaa/jäätä. Alle 10 gramman heittoja on käytännössä mahdoton tuntea ajossa, isompienkin heittojen huomaaminen tarkoittaa sitä että auto on muuten tikissään.

Tietty renkaaseen kuin renkaaseen saa pystyheiton aikaan jos se ei ole asennusvaiheessa noussut kunnolla vanteelle ja tämän jälkeen autolla ajetaan. Myös soikea vanne pilaa renkaan, samoin kuin auton pitkä paikallaan seisottaminen, tästä syystä kesäautot jne. kannattaisi nostaa pukeille taikka laittaa renkaisiin reilut paineet. Renkaita pystyy muokkaamaan vanteelle paremmin istuviksi, koneella joka tavallaan sisäänajaa renkaan, tosin näitä koneita on suomessa tosi harvoissa rengasliikkeissä. Jos kotikonstein tahtoo pystyheittoja korjata, laskee renkaasta paineita pois ja ajelee vaikka moottoritiellä hetken.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
massajaska
Hallitusjäsen
Viestit: 38
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 10:38

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja massajaska » 30 Marras 2015, 20:05

JuuS0 kirjoitti:Jos kotikonstein tahtoo pystyheittoja korjata, laskee renkaasta paineita pois ja ajelee vaikka moottoritiellä hetken.


Mun vaimo koitti tuota taannoin. Siitä tuli vain sanomista.

179892_10150089145033037_2220933_n.jpg
179892_10150089145033037_2220933_n.jpg (83.62 KiB) Katsottu 18236 kertaa
ex. Forester XT, vm2006
rataleluna Suzuki GSX-R 1000 K8

JMTN
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Heinä 2015, 22:48
Paikkakunta: oulu

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja JMTN » 12 Joulu 2015, 12:07

massajaska kirjoitti:
JuuS0 kirjoitti:Jos kotikonstein tahtoo pystyheittoja korjata, laskee renkaasta paineita pois ja ajelee vaikka moottoritiellä hetken.




Toinen vaihtoehto on lainata kaverille renkaita, jolla tehokas takavetoinen auto. Katoaa pystyheitot renkaista, kun sulattaa pari milliä renkaista asfaltille....tätä tuli viellä kesällä tehtyä, kun omistin takapotkun.
Ex. Subaru wrx STI -04

Avatar
Ranukka
Viestit: 135
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 23:04

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Ranukka » 18 Joulu 2015, 13:04

on pakko sanoa noista linglongeista sen verran että en koske niihin enää ikinä, enkä suosittele kenellekään.
Ostin keväällä vannetuksusta 235/50/18 linklonkit. Rattia alkaa täristää yli satasen nopeuksissa,yli 120kmh alkaa koko auto pomppimaan :lol: Tasapainotettiin/optimoitiin 3 kertaa vannetukussa uudestaan, vaihdeltiin paikkoja ym... täristys muuttui hieman eri nopeusalueelle muttei poistunut.

Kysyin takuusta niin sanoivat että pitää lähettää kouvolaan testaukseen ja sun pitää hommata toiset kumit ite tilalle... wtf!? Ja porukkaa kun oli kesälomilla niin ei kuulemma oikein kerkeis edes tekemään tota.... silloin meni hermo lopullisesti ja kävin yhessä toisessa paikassa tasapainotuksessa ja saivat tärinän vaimenemaan niin että tulee vasta yli 120kmh...

LingLong + vannetukku = :banghead:


Kumit on myös todella uraherkät, saa pidellä ihan tosissaan kiinni ratista. Ohjauskulmat on kunnossa.
Entiset kumit 225/45 (star performer) meni kuin sukkasillaan ja nyt kun vaihdoin talvirenkaat alle niin on kuin eri auto...äänitaso on myös sama.

En tiedä sitten miten toimivat pienemmässä kokoluokassa.

Talvirenkaina on Federal Himalaja SUV 235/50/18 kolmatta talvea, kaikki nastat tallessa, pinta ei ole kulunut mihinkään ja pito/ajo-ominaisuudet todella hyvät. Hyvä ja halvahko rengas.
Nissan Murano SL MY07

Forester XT JDM MY08
Impreza STI JDM MY08
Forester STI MY04
Impreza WRX MY05
Targa Pickup MY89

micco
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 17:53

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja micco » 29 Tammi 2016, 22:35

Itsellänikin kuluivat LingLongit nahoille yhdessä kesässä vaikken montaa tuhatta kilometriä ajanut.
Enää ei testimenestyksellä ratsasteta: http://www.iltalehti.fi/autot/2016012521014060_au.shtml
VH45DET Remote Turbo
500whp.net

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja ikilika » 08 Maalis 2016, 20:55

Landsail 388 vai landsail 588? Kesäkumit ostan tällä viikolla. 225/40r18
Legacy sedan 2.0R -07

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Shakal » 09 Maalis 2016, 00:13

Ajoin muuten koko talven 225/40-18 pinnoitetuilla Master Nordic 3 renkailla.

Ei kertaakaan mitään ongelmaa, ihan hauskaakin oli ajoittain. Omituista.. :tard:
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja ikilika » 09 Maalis 2016, 00:16

Noi virolaiset masterit on oikein käypäsiä talvikumeja. Jopa kitkat toimii, rsi pinnalla myyvät vaikka oikeesti pintamalli on gislaved softfrost2...
Legacy sedan 2.0R -07

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Tomcat » 09 Maalis 2016, 06:29

Törkyä tarjolla :lol:

viewtopic.php?f=22&t=2973
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Shakal » 09 Maalis 2016, 07:37

ikilika kirjoitti:Noi virolaiset masterit on oikein käypäsiä talvikumeja.


Sehän tässä hirvittääkin. Paljon olen mielestäni ajanut ja nämä oli oikeasti ihan kelvo mustat ja pyöreät.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja ikilika » 09 Maalis 2016, 14:52

ikilika kirjoitti:Landsail 388 vai landsail 588? Kesäkumit ostan tällä viikolla. 225/40r18
Hain sitte nuo landsail 388:t. Saas nähä mimmoset sitte on käytännössä, arvot on ainaki paperilla hyvät: B, B Ja melu 68db.
Legacy sedan 2.0R -07

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Jampsu » 10 Maalis 2016, 03:12

Shakal kirjoitti:
ikilika kirjoitti:Noi virolaiset masterit on oikein käypäsiä talvikumeja.


Sehän tässä hirvittääkin. Paljon olen mielestäni ajanut ja nämä oli oikeasti ihan kelvo mustat ja pyöreät.

Master nordic 3 on imprezankin alla ja hyvin noilla on tiellä kestänyt.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja ikilika » 11 Maalis 2016, 18:34

Mitäs mieltä täällä ollaan noista renkaan kyljen väritäplistä, punanen vai keltanen venttiilin kohdalle? Löytyy molempaa kansakuntaa... Netin ihmeellinen tietotoimisto sanoo punasen olevan korkein kohta ja keltasen kevein, eli keltanen venttiilin kohalle, rengasliikkeistä kuuluu että se punanen venttiilin kohalle ja keltasesta ei tartte välittää. Englannin kielellä löytyy ohje vielä hiukan erilaiseen asennukseen :lol:
Legacy sedan 2.0R -07

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Kennedy » 11 Maalis 2016, 20:18

Seiberling kumit tuli ostettua ja ovat ekat jossa on maalimerkki.
Tuosta kun netistä etsin niin yksi punainen on venttiilin kohdalle. Itseasiassa aikalailla kaikki sanoo, että punainen venttiilin kohdalle jos ei ole kuin 1 väri.

Virolaisen rengasfirman sivuilta
Renkaiden asentamiseen punaisten ja keltaisten merkkien avulla käytetään kahta menetelmää:
* Muodon sopivuus (punainen merkki)
* Paino (keltainen merkki)

Muotojen sopivuus
Kun rengasta asennetaan muotojen sopivuuden menetelmällä on renkaassa oleva punainen merkki, joka osoittaa suurimman radiaalivoiman muuttumisen kohtaan, sovitetaan yhteen vanteen minimaalisen radiaalisen heiton paikan kanssa, jossa yleensä on väripiste tai pieni syvennys (noudatkaa vanteen valmistajan ohjeita). Radiaalivoiman muuttuminen vaikuttaa renkaan pyörimisakseliin, kun pyörivää rengasta kuormitetaan. Renkaan vaatimusten mukainen asennus edellyttää radiaalivoiman muutoksen minimointia. Kaikissa vanteissa ei ole minimaalin radiaalisen heiton paikka merkitty, mikä tekee mahdottomasti käyttää muotojen sopivuuden menetelmää. Jos minimaalisen radiaalisen heiton paikkaa ei ole vanteeseen merkitty, on käytettävä painojen sovitusmenetelmää.

Painojen sopivuus
Painojen sovitusmenetelmä käyttäen sovitetaan keltainen piste, joka osoittaa renkaan kevyimpään kohtaan, yhteen vanteen venttiiliaukon kanssa, joka on vanteen painavin kohta. Kun rengas on asennettu vanteelle, voidaan pyörä tasapainottaa.


Tuon mukaan punainen jos vanteessa merkintä. Jos ei niin keltainen venttiiliin?
Forester S Turbo '99 - RIP

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja ikilika » 11 Maalis 2016, 20:33

Juurikin näin. Saman tekstin löysin. Eli JOS vanteessa on joku merkki, täplä, syvennys tms, niin sillon punanen siihen. Yleensä tilanne on se ettei vanteissa oo mitään merkkejä. Renkaissa kyllä on täplät, keltanen ja punanen. Eli keltanen venttiilin kohdalle.
Legacy sedan 2.0R -07

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Shakal » 11 Maalis 2016, 21:00

Mulle on tulossa kesäksi "arkikumeiksi" ( :) ) Aeolus AU01 renkaat. Kokemuksia?

Kirjoittelen kesänmittaa tänne millaiset ovat olleet.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja ikilika » 12 Maalis 2016, 20:42

Ensi puraisu landsaileilla suoritettu, ja todella eleettömät ja suht hiljaset tuntuvat olevan. Painojakaan ei mennyt juur mittää. Laitoin keltasen täplän venttiilin kohdalle, oli sitte oikein tai väärin :thumbsup:
Legacy sedan 2.0R -07

Avatar
Subio
Jäsen
Viestit: 120
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:28
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Subio » 12 Maalis 2016, 21:02

ikilika kirjoitti:Ensi puraisu landsaileilla suoritettu, ja todella eleettömät ja suht hiljaset tuntuvat olevan. Painojakaan ei mennyt juur mittää. Laitoin keltasen täplän venttiilin kohdalle, oli sitte oikein tai väärin :thumbsup:

Viime kesänä ostin Landsail 388 muijan Golffiin ja hyvin ne toimi. Tosi hiljaiset ainakin.
Impreza WRX STi PSEII MY05

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja ikilika » 12 Maalis 2016, 21:06

No nää on juur samat 388:t, 225/40/18 kokoa :occassion:
Legacy sedan 2.0R -07

MSJD
Viestit: 87
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 23:23

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja MSJD » 14 Maalis 2016, 20:04

Tulipas laitettua tilaukseen Nokian Z-Linet 1001 renkaista. 225/45R17 koko hieman alle 380€ kotiovelle toimitettuna. Onko jollain kokemuksia renkaista? Vesipito pitäisi ainakin olla hyvä, kun EU-merkintä on A.
Mielestäni ainakin halpa ja vain 100 € hintaero verrattuna kiinarenkaisiin, niin ei tarvinnut miettiä kummat ottaa.
Subaru Impreza Type R STI V3

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja ikilika » 14 Maalis 2016, 20:53

Se satanen on monelle melkosen iso summa :roll:
Legacy sedan 2.0R -07

Avatar
Pelekonen
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 14:51
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja Pelekonen » 14 Maalis 2016, 21:47

MSJD kirjoitti:Tulipas laitettua tilaukseen Nokian Z-Linet 1001 renkaista. 225/45R17 koko hieman alle 380€ kotiovelle toimitettuna. Onko jollain kokemuksia renkaista? Vesipito pitäisi ainakin olla hyvä, kun EU-merkintä on A.
Mielestäni ainakin halpa ja vain 100 € hintaero verrattuna kiinarenkaisiin, niin ei tarvinnut miettiä kummat ottaa.


Mulla on ollu pari kesää nokian hakka blackit tuossa koossa. Huippu renkaat! (Sama tuote, eri hinta).
Subaru Exiga GT
Subaru Impreza GF8
Ex Subaru Legacy GT-B (Rev.D)

MSJD
Viestit: 87
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 23:23

Re: Törky- ja vähemmän törkyrenkaat

ViestiKirjoittaja MSJD » 14 Maalis 2016, 22:26

ikilika kirjoitti:Se satanen on monelle melkosen iso summa :roll:

Itse ajan sen verran, että vähintään 2 kesää menee rengassarjalla, joten lisähintaa kertyy 50€/kesä vrt. kiinalaisiin. Itse en tosiaankaan pidä tuota pahana lisänä varsinkin ottaen huomioon subarun muut ylläpitokulut. Renkaiden kulumisenkaan ei pitäisi tulla yllätyksenä, joten työssäkäyvällä ei pitäisi olla ongelmia kerätä tuollaista summaa säästämällä.
Itsellä ainakin periaatteena lähteä karsimaan jostain muualta kuin ainoasta asiasta joka fyysisesti koskee tiehen. Varsinkin STI:n alle jos lyö halvimmat renkaat mitä löytyy niin ei voi kuin ihmetellä.
Subaru Impreza Type R STI V3


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa