HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Camberin säätöä (eli elämää alustasarjan jälkeen)

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Camberin säätöä (eli elämää alustasarjan jälkeen)

ViestiKirjoittaja chinaski » 21 Loka 2015, 14:53

KW Variant 3 on ollut alla pari viikkoa ja maanataina käytin 4-pyöräsuuntauksessa. Nykyisillä korkeudensäädöillä loppui edestä camberin säädöt kesken ja takaa ei vissiin saa edes säädettyä? Auto siis MY10 GT Leka.

Auttaiskohan nämä valkoviivan tuotteet? Kokemusta kellään tuon takapään asennuksesta ja säätämisestä? Mitä muuta lääkettä ylinegatiivisen camberin oikaisuun? Korkeudensäätö vakio maastokorkeuteen on poissuljettu.

Etupää:
http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=KCA414&sq=21700

Takapää:
http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=KCA326&sq=21709
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

ODE
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:29

Re: Camberin säätöä (eli elämää alustasarjan jälkeen)

ViestiKirjoittaja ODE » 21 Loka 2015, 17:27

chinaski kirjoitti:KW Variant 3 on ollut alla pari viikkoa ja maanataina käytin 4-pyöräsuuntauksessa. Nykyisillä korkeudensäädöillä loppui edestä camberin säädöt kesken ja takaa ei vissiin saa edes säädettyä? Auto siis MY10 GT Leka.

Auttaiskohan nämä valkoviivan tuotteet? Kokemusta kellään tuon takapään asennuksesta ja säätämisestä? Mitä muuta lääkettä ylinegatiivisen camberin oikaisuun? Korkeudensäätö vakio maastokorkeuteen on poissuljettu.

Etupää:
http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=KCA414&sq=21700

Takapää:
http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=KCA326&sq=21709


Etupää varmasti hoituu noilla osilla. Taakse paremmin säätöaluetta tarjoaa tämä setti
Forester XT AT MY10

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Camberin säätöä (eli elämää alustasarjan jälkeen)

ViestiKirjoittaja Hakala » 21 Loka 2015, 20:52

Mulla on edessä vastaavat pultit ja hyvin saa camberia säädettyä, eikä ole ainakaan vielä lipsuneet. Ei kai niistä pahaa sanottavaa löydy ennen kuin katkeavat :)

Asianmukainen kiristys vaan, olikohan n. 100lbft, 12.9 pultteja

Yksi vaihtoehto eteen on nuo mitä Tomppa myy alustasarjan kanssa. Kai niillä saa myös positiiviseen suuntaan camberia? Et kertonut paljonko sitä pitäisi saada korjattua?

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Camberin säätöä (eli elämää alustasarjan jälkeen)

ViestiKirjoittaja Kennedy » 21 Loka 2015, 21:11

Onko portaattomasti mitä saa säädettyä eli pysyykö pultti asennossa kuin asennossa paikoillaan?
Forester S Turbo '99 - RIP

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Camberin säätöä (eli elämää alustasarjan jälkeen)

ViestiKirjoittaja Hakala » 21 Loka 2015, 21:16

Kennedy kirjoitti:Onko portaattomasti mitä saa säädettyä eli pysyykö pultti asennossa kuin asennossa paikoillaan?

Niin sen on tarkoitus, ja mulla on pysynyt paikallaan niissä muutamissa asennoissa missä se on ollut. Ei sen pitäisi päästä siellä pyörimään, iskarin kiinnityskorvien ja olkavarren välinen kitka on niin suuri

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Camberin säätöä (eli elämää alustasarjan jälkeen)

ViestiKirjoittaja chinaski » 22 Loka 2015, 17:30

Ei ollut eilen työreissulla noita säätölappuja mukana. Tässä nuo nykyiset arvot säätöjen jälkeen:

edessä (ohjearvot välillä +0.15 -0.45):
vas oik
-1.35 -1.35
takana (ohjearvot välillä -0.25 -1.55):
-2.16 -1.51

Eli oikea taka menee spekseihin. Ihmetyttää tuo iso ero puolien välillä, liekö joku nivel tms. väljä? Katsastuksessa reilu kuukausi sitten ei löytynyt mitään moitittavaa nivelistä tms.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa