HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Ohjauskulmien säätö

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Ohjauskulmien säätö

ViestiKirjoittaja Kennedy » 28 Joulu 2015, 14:41

Onko miten kokemuksia hyvistä säädöistä kulmien kanssa?

Ohjearvojahan on mittauspenkissä, mutta miten käytännön kanssa todettuja hyviä säätöjä.

Mm. foressa ei ole ohjearvoja takapään camber kulmiin. Vakionahan siellä ei vissiin säätöjäkään ole, mutta kai sitä jotain raja-arvoja pitäisi olla.

Camber takana -0,2 - -0,1 akselilla varmaan ihan hyvä? Lähes suorassa niin hyvä pito siellä.
Eikös edessä olisi hyvä olla hieman enemmän ihan peruskäytössäkin mitä suositus -0,15 +-0,3? Mutkissa ja risteyksissä parempi pito.

Tarkoitus olisi käydä säätämässä takaiskareiden vaihdon jälkeen kulmat tässä.

Kuva
Forester S Turbo '99 - RIP

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Ohjauskulmien säätö

ViestiKirjoittaja Kennedy » 03 Syys 2017, 17:14

bump.

Taakse tulossa säädettävät tukivarret eli camber säätö tulee mahdollisesti.
Mennäänkö paperin mukaan ja arvotaan takapää vai onko vieläkään mitään suosituksia?
Forester S Turbo '99 - RIP

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Ohjauskulmien säätö

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 04 Syys 2017, 06:58

Jos kulkine on tulossa normaaliin katukäyttöön niin laittasin tehtaan ilmoittamat ohje arvot.

Nopealla vilkaisulla autodata antaa foren taka camber arvoksi 0 astetta 30 kulmaminuuttia +-45 kulmaminuuttia.
Kaikkiin vehkeisiin löytyy ohjearvot kulmille vaikka ei säätöä olisikaan. Suuntaus ohjelmat vaan eivät välttämättä niitä näytä niinkuin tuo sicam:min ohjelma.

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: Ohjauskulmien säätö

ViestiKirjoittaja iner » 04 Syys 2017, 08:40

Nuo tehtaan specsien toleranssit on tosi väljät. Taitaa suurin osa säätöpaikoista vaan laittaa koneen mukaan arvot "vihreälle" ja jättää siihen.

Koita saada laitettua näihin:
Camber etu 1.5° (1°-1.75°)
Camber taka 1.0° (0.75°-1.25°)
Auraus etu 0° (toleranssi +- 0°)
Auraus taka 0° (0°- -1°)
Kulkukulma 0° (toleranssi +-0°)

Ei noiden säätöön itsekään kovin kummosia laitteita tarvi. Tasanen alusta, vähän siimaa ja painoja...
Kuva
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron