Shakal kirjoitti:Milloin aurauskulmat on viimeksi säädetty?
Onko takana vakio takavakaaja? Onko muita alustamuutoksia tehty vakiosta?
Tenox kirjoitti:Koko on uriin varmasti huonosti sopiva 225/40/18.
Tenox kirjoitti:Mä olen tässä miettinyt, että liittyyköhän tuohon pidon menetyksen tunteeseen / hermostuneisuuteen se, että olen siinä kohtaa todennut tien jäiseksi ja nostanut jalkaa kaasulta => moottorijarrutus jne. Yhtä kaikki aika ikävä tuo on nyt ajaa jäisillä teillä yli kuuttakymppiä. Eli kulmien tsekkaukseen mars.
mechanix kirjoitti:Kitkat syynä. Jos tuollainen on ajaa nyt niin vaihtaisin suosiolla nastat alle jo ihan oman turvallisuuden takia.
Qulle kirjoitti:Turha sitä on jossitella ennen kuin ne kulmat on tarkistettu.
JMTN kirjoitti:Misukan uusilla kitkoilla ei ole ollut mitään ongelmaa...
Tosin itse olen kiertänyt nokia renkaat kaukaa, koska ovat tunnettu löysistä rungoista.
JuuS0 kirjoitti:Tulipahan vaan mieleen että onhan pyörimissuunnat oikein?
JuuS0 kirjoitti:En tiedä mitä tuolla tarkalleen tarkoitat, mutta michelin on ainakin kyljestään huomattavasti pehmeämpi kuin esimerkiksi nokian nordman tai aikaisemmat hakkapeliitat, hakka8 alkaa olemaan jo aika pehmoista kuten michelinkin.
JuPe kirjoitti:Äkkiseltään tuntuu talvirenkaisiin turhan suurilta paineilta tuo 2,8bar.
Mulla taitaa olla joku 2,2-2,4bar ja renkaana 225/45/18 kitka. Ei se kitka vain pidä jäisellä asfaltilla, kun on niin vähän pintaa mistä hakea sitä kitkaa. Tämä korostuu varsinkin uudella asfaltilla, kun se on vielä sileää.
Jos se perän pito pyrkii katomaan ns. normaaliajossa ilman provosointia, niin se ei ole normalia.
Qulle kirjoitti:Rengashan toimii oikein kun se on ns oikeassa muodossaan. Eli harhakuva paremmasta pidosta kun painetta laskee tuntuu olevan aika yleinen. Poislukien tietty jotkut offirenkaat kallioilla mönkiessä
Tomcat kirjoitti:Lukolliset STi mallit käyttäytyy kuitenkin suht eleettömästi versus muut "lukottomat" Subarut, näiden wannabe nelikoiden luisut ym mutkaajot varsinkin vaihtelevalla pidolla on oikeastaan kauheen näköistä katsottavaa, kun se pyörä mikä on liukkaalla huutaa hoosiannaa ja taas pidolla oleva pysähtyy kun seinään = auto menee minne sattuu! Jos ei muuta niin ainakin fiilis on vähintäänkin luokkaa
Pullukkaan kun tottui 5-vuoden aikana, niin vaikka auto olikin kookas/painava esim Classicciin nähden, niin luisut oli kesät talvet yhdenmukaisia ilman yllätyksiä ja oli nelikoks kyllä todella helppo viedä isoa kovaa oli kitkat sitten uudet tai vanhat. Eikä sinkoillu mihinkään oli pito miten vaihtelevaa tahansa...
JuPe kirjoitti:Osithan voinut kirjoittaa nuo Nokian renkaiden näkemykset jo hieman aikaisemminkin, niin olisi ollut hieman erilainen lähtökohta keskusteluun.
Aamun liukkaus on muisto vain, joten pitää lykätä testauksia. Selvästi terävämpi tuo rengas on nyt korkeammalla paineella, mutta ei se edeleenkään oireile lainkaan kuten Tenoxin tapauksessa. Kun perä lähtee sivulle, ei se tule mitenkään yllättäen tai epämääräisesti vaan tarkoituksella.Tomcat kirjoitti:Lukolliset STi mallit käyttäytyy kuitenkin suht eleettömästi versus muut "lukottomat" Subarut, näiden wannabe nelikoiden luisut ym mutkaajot varsinkin vaihtelevalla pidolla on oikeastaan kauheen näköistä katsottavaa, kun se pyörä mikä on liukkaalla huutaa hoosiannaa ja taas pidolla oleva pysähtyy kun seinään = auto menee minne sattuu! Jos ei muuta niin ainakin fiilis on vähintäänkin luokkaa
Pullukkaan kun tottui 5-vuoden aikana, niin vaikka auto olikin kookas/painava esim Classicciin nähden, niin luisut oli kesät talvet yhdenmukaisia ilman yllätyksiä ja oli nelikoks kyllä todella helppo viedä isoa kovaa oli kitkat sitten uudet tai vanhat. Eikä sinkoillu mihinkään oli pito miten vaihtelevaa tahansa...
Aiheen aloittajan tapauksessa autossa on visco-lukko takana ja avoin etuperä. En tosin itse muista että aikaisemmat ns. lukottomat tai vajaalukolliset subarut olisivat olleet mitenkään levottomia liukkaalla. Toki se luisun pitäminen on ollut työläämpää.
Mielenkiinnolla odotan sitä ohjauskulmien säätöä ja sen tuloksia, sillä oma kokemus Subarusta liukkaalla on varsin päinvastainen. Tuo käyttöpeli Skoda häilyvällä nelivedolla on ihan eri luikertelija, kuin yksikään mulla ollu Subaru.
Sen verran pitää korjata vielä, että Subarun suositukset tuohon Foresteriin on 2,3bar/2,2bar.
JuPe kirjoitti:Osithan voinut kirjoittaa nuo Nokian renkaiden näkemykset jo hieman aikaisemminkin, niin olisi ollut hieman erilainen lähtökohta keskusteluun.
Tenox kirjoitti:Sori, en ajatellut että olisi oleellista, kun mietin lähinnä sitä että onko noi "mukavuuspaineet" myös pitävämmät liukkaalla. Mainittakoon myös, että perä ei ole varsinaisesti lähtenyt suoralla tiellä jäällä sivulle kunnolla minullakaan. Sellainen tunne vain tulee, että ei ole yhtään pitoa takana ja auton perä mielestäni hiukan hakee / on levoton. Vaikea selittää, mutta aiheuttaa kuskissa erittäin negatiivisia tunteita. Aina tunne on siitä, että on lähdössä sladiin perä oikealle. Et voihan sieltä olla jotain alustassa rikkikin oikealla puolella. Silmämääräisesti ei ole mitään erikoista nähtävissä
Tenox kirjoitti:Mä oon luullut, että tässä on lukot edessä ja takana. Aina sitä oppii uutta. Vaihteisto ja perähän tässä ei ole vakioita, jos sillä jotain merkitystä on. On siis TY754VBBAA JDM Impreza WRX NB, NBR, 20K MY01-02 mallia laatikko ja siihen kuuluva perä.
JayL kirjoitti:Ootko tsekannut, etteivät jarrut laahaa takana? Jarrumännän jumittelukin voi aiheuttaa perän hakemista.
JuPe kirjoitti:En tosin itse muista että aikaisemmat ns. lukottomat tai vajaalukolliset subarut olisivat olleet mitenkään levottomia liukkaalla. Toki se luisun pitäminen on ollut työläämpää.
Tomcat kirjoitti:mutkaajot varsinkin vaihtelevalla pidolla on oikeastaan kauheen näköistä katsottavaa,
JuPe kirjoitti:Tenox kirjoitti:Mä oon luullut, että tässä on lukot edessä ja takana. Aina sitä oppii uutta. Vaihteisto ja perähän tässä ei ole vakioita, jos sillä jotain merkitystä on. On siis TY754VBBAA JDM Impreza WRX NB, NBR, 20K MY01-02 mallia laatikko ja siihen kuuluva perä.
Ei siinä ikävä kyllä taida olla. Avoin etuperä ja R160 visco-lukko perässä.
Linkin taulukko on varsin totuutta vastaava:
http://rallispec.com/downloads/Transmis ... Public.pdf
Jampsu kirjoitti:JuPe kirjoitti:Tenox kirjoitti:Mä oon luullut, että tässä on lukot edessä ja takana. Aina sitä oppii uutta. Vaihteisto ja perähän tässä ei ole vakioita, jos sillä jotain merkitystä on. On siis TY754VBBAA JDM Impreza WRX NB, NBR, 20K MY01-02 mallia laatikko ja siihen kuuluva perä.
Ei siinä ikävä kyllä taida olla. Avoin etuperä ja R160 visco-lukko perässä.
Linkin taulukko on varsin totuutta vastaava:
http://rallispec.com/downloads/Transmis ... Public.pdf
Ainoastaan tehtaalta lähtiessään dccd kanssa on AINA etulukko 6v askeissa. 5v askeissa ei taida olla ku joissain harvoissa olla keulalukkoa, mut jos on keulassa lukko niin sillon perässä on taas järeempi lukko eikä mitään visco lelua.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa