Sivu 1/2

legacy -07 iskarit

Lähetetty: 11 Helmi 2016, 21:54
Kirjoittaja ikilika
Mitkäs tonne kannattas laittaa? Takapää tekee ylimääräisen liikkeen hidasteen jälkeen, ja katsastuksella ne oli n.40% mittarin mukaan. Kyb on edukkain, vaan onko järkevä? Nimark myy jotain egt merkkiä alle 40e/kpl :lol: Ei ehkä semmosia... Mites boge/sasch? Mittarissa liki 109tkm. Kannattaako etupää laittaa samalla, niillä kuitenki oli ihan hyvät arvot?!

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 12 Helmi 2016, 08:50
Kirjoittaja -teme-
Kybbiläisiä jos meinaat niin sieltä löytyy 2 eri mallia, toiset ovat hieman pidemmät ja toisen taas matalemmat. Liekkö toiset sedaniin ja toiset wagoniin? Suosittelen myös hankkimaan kunnonn jouset sinne taakse niin loppuu ylimääräinen heijaaminen ja kantaa kuormaa paremmin.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 12 Helmi 2016, 09:21
Kirjoittaja ikilika
En mä jousia halua jäykentää, muuttuu vaan ikävämmäksi kovilla vietereillä...

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 12 Helmi 2016, 09:39
Kirjoittaja faillite
4-sarjan Legacyyn taitaa saada Bilsteinin B6 ja Konin sport malleja. Jos jouset vaikuttavat vähänkin löysemmältä kuin pitäisi niin ne kannattaa vaihtaa samalla. Uusi vaimentaja ei toimi toivotulla tavalla, jos jousi on menettänyt jäykkyyttä.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 12 Helmi 2016, 17:34
Kirjoittaja projone
Mulla on takana Koni sportit. Niissä on säädettävä paluuvaimennuksensäätö. Heiluminen loppu.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 12 Helmi 2016, 17:37
Kirjoittaja ikilika
Joo, säädettävät konit löytyy mun väyrysestäkin, kera weitec:in vietereiden...

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 08 Maalis 2016, 13:34
Kirjoittaja eki75
Täällä meni takapäähän Kybit tilaukseen Mister autosta, 130 pari lähimpään matkahuoltoon.. tuolla rahalla voi jo huvikseen kokeilla onko niistä mihinkään.. :crazy:

-Eki

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 08 Maalis 2016, 23:11
Kirjoittaja ikilika
150e maksais kybit varaosaliikkeessä, melkein siihen vois kallistua...

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 13:52
Kirjoittaja Jacob Lumley
"Korjaa vanha iskunvaimentaja" minulla käytössä alkuperäiset, ovat paremmat ja vankemmat kuin tarvikkevaimennin. (kokemus)
Ja onnistuu jos iskun vaimentajan suojakumi ollut kunnossa ja ei ole tullut tankoon teräviä pitkittäis naarmuja.
Ja Iskunvaimentajan poiskäyttö, jousen irroitus, ½tuntia värkkäystä. ja kasaus.
Iskun vaimennin imenyt kosteutta, Vanha iskunvaimennin öljy harmaata (vetistä)
Vaihdetaan ATF - automaatti öljy, arvelen on parempaa kuin alkuperäinen iskun vaimennin neste.
Iskunvaimennin irti, puretaan jousi pois, Ulkovaipan yläosasta n 80mm alaspäin porataan 3,2mm reikä, ja siihe M4mm kierre.
Männällä pumpataan vanha öljy pois, ja tippa kannulla reiästä uutta ATF ½puoli kahvikupillista jolla huuhtelu,
ja mäntä pitkäksi ja pyritään täyttämään siten että männän sylinyteriin ei jää ilmaa.
Nostetaan iskun vaimennin pystyyn painetaan mäntä pohjaan jolloin tulee liika öljy pois reiästä.
Vedetään mäntä pitkäksi ja vaikka nippusiteellä pitkäksi. ja reikään M4mm pultti (ei saa pohjata sisävaippaan) johon pannaan hydrauli putki tiiviste liimaa.
8 vuotta sitten tein taka iskun vaimentajille tuon n450t/km ajettuun autoon jolla ajettu tuon jälkeen n150tkm ja raskas jarrullinen kärry paljon perässä, Myöhemmin etuvaimentajille.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 17:08
Kirjoittaja JPA
Nykyajan iskareista vaan pääsee typpikaasut karkuun, jos pistelee poralla reikiä.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 18:40
Kirjoittaja ikilika
Sillä ei liene merkitystä vaikka kaasut karkaa jos iskareilla on muutenkin loppusuora menossa. Paksumpien öljyjen vaihdolla voi saada kyllä tuloksia aikaan sisuskaluiltaan kuluneessa iskarissa, sillä edellytyksellä ettei iskarit vuoda.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 20:29
Kirjoittaja Jacob Lumley
Kun vaihdatte osia jossain korjaamossa, ja varsinkin "molemmin puolin yhtäaikaa".
Elkää missään nimessä jättäkö vaihto osia, vaihtavaan korjaamoon "romuksi" .
Mieluummin tänne tai torille myyntiin ehyt ja "kaupanpäälle saa rikkinäisen".
Epäilen "vahvasti" että puolikuntoiset alkuperäis osat ilmaantuu ko... vaihto autoihin.
Olen huomannut, että korjaamon " Asiantuntiana mielellään myyvän ja vaihtavan" osia kiireellisenä, joilla käyttöaikaa vielä olis jäljellä useita vuosia.
Ja korjaus jäänyt puolinaiseksi,,,,,

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 20:35
Kirjoittaja Jacob Lumley
Purkakaa aina rikkinäinen "romuksi menevä" osa tai laite, ja tutustukaa sen "sielun elämään" ja pyrkikää kunnostamaan se.
ja kun saa sen kuntoon, usein, ,,

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 21:08
Kirjoittaja Jacob Lumley
Yhen rikkinäisen kaasuiskarin purin, siellä oli öljyä.
Arvelen valmistus, Robotilla, putki pystyyn, öljy, sisus. "typpitabletti -n200C jolla hidas haihtuminen ?, (voi ostaa kilotavarana meijäristä )", stefan sisältävä ylälenssi, hitsaus, jonka jälkeen iskun vaimennin paineistuu ko kaasusta.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 31 Maalis 2016, 13:16
Kirjoittaja eki75
Ollu nyt viikon ja 2tkm Kybit alla ja ihan hyvin pelittää, loppu ylimääräinen keinuminen, vaikkei orginaaleissakaan mitään näkyvää vikaa ollut.. vähän vaan pehmenneet ajan saatossa.. eli hinta/laatu ihan ok, katotaan nyt kauanko nuo sit kestää..

-Eki

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 13 Kesä 2016, 21:57
Kirjoittaja ikilika
Iskarit edelleen ostamatta. Skruvat myy bendix merkkisiä halvalla, mimmosia mahtaa olla? Entäs japan parts?

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 08 Heinä 2016, 09:41
Kirjoittaja Humpman
Mulla ois -08 legacyssä samaa "ominaisuutta" eli veltto perä. Osaako joku kertoa tuosta vakioalustan "tasonsäädöstä" jotain? Mitä se vaikuttaa mihinkään muuhun kuin itse jäykkyytteen, jos nuo Sprotti Konit laittaa?

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 08 Heinä 2016, 18:26
Kirjoittaja rs 200
Eikai Legacyssa ole tason säätöiskareita? Niitä on vaan Outbackissa ja Forestereissa... Eli jos perä roikkuu niin uusia jousia hommaamaan.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 08 Heinä 2016, 20:07
Kirjoittaja JuhaH
Liekkö kyse vaan neloskorin Legacyn vakiona hieman löysästä/pomppuisasta takajousituksesta. Nämä ketjut kannattaa vilkaista:
viewtopic.php?f=17&t=638
viewtopic.php?f=26&t=1947

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 10 Heinä 2016, 21:01
Kirjoittaja Humpman
No perhana. Oon käsittäny jotain väärin. Mutta nuo kaks viestiketjua auttoi kovasti. Kiitos!

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 29 Syys 2016, 17:35
Kirjoittaja ikilika
Nyt on minun osalta iskari-ongelma ratkaistu, ostin sachs:in kaasut taakse. Saapa nähdä mihin muuttuu kunhan kerkiän ne vaihtamaan. Näissä lukee made in japan, onkohan nuo samalta tehtaalta kun kybit?

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 30 Syys 2016, 10:38
Kirjoittaja macchina
Vaihdoin MY08 sedaniini Kybin iskarit ja jouset sekä vaimennuksen kumiosat n1.5 vuotta / vajaa 30tkm sitten mittarilukeman näyttäessä reilusti alle 100tkm. Alkuperäiset iskaritkin näyttivät olleen Kybin valmistamat, joten mitään moitteen sijaa noista uusista ei ole löytynyt. Takana ero vanhoihin oli melko radikaali kun taas edessä ei paljoa vaikuttanut. Ajettavuus kyllä parani kertaheitolla :D

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 02 Loka 2016, 17:49
Kirjoittaja ikilika
Kyllähän muuttu, nyt on peräpääkin (auton) samaa sarjaa etupään kanssa, ei keinuttele enää. Lukee muuten sachs:in alalenkin kumissa kyb... :roll:

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 02 Loka 2016, 20:04
Kirjoittaja Jappi
Google ei pikaisesti osannut kertoa: Onko Konin Sportit tarkoitettu vakiojousille vai madallusjousille? Kun koko auton sport kittinä tulee mukana madallusjouset?

Ja toiseksi, monella sivustolla sanotaan sopivuudeksi 05-08 mutta ei kai tuon korin lekassa mitään ole alustan osalta muuttunut -09 malliinkaan?

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 05 Kesä 2017, 10:59
Kirjoittaja VesCu
Legacy 09 sedan diesel.
Autolla oli jo ennen minua vedetty ilmeisesti raskasta peräkärriä + minä myös.
Vasen taka oli reilusti alempana. Vaihdoin viikonloppuna iskarit + jouset taka-akselille ja nyt on taas normaalikorkeudella.

Se miksi tästä peruskorjauksesta kirjoitan, niin johtuu siitä että samalla hävis vetely. Auto muuttui suuntavakaaks taas.
Ilmeisesti pyöränkulmat oli ihan persuksillaan kun vasen taka oli alhaalla niin se vissiin vähän nostatti myös sitten oikeaa etupuolta (tai muuta sellaista). Koko ajan sai talvella liukkaalla olla ratilla ohjaamassa autoa ja se ei kyllä kitkoilla mennyt yhtään suoraan. Olo oli aivan kuin pyöränlaakeri olisi antautunut. Itseasiassa olin jo aika varma että pelkkä iskari+jouset vaihto ei auta vaan pitää vielä tehdä navan vaihtokin, mutta sepäs korjas tilanteen täysin.

Että aina se vetely ei ole tae että laakerin vaihto edessä. Hyvä että syy löyty.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 13 Joulu 2019, 23:48
Kirjoittaja ikilika
Etupäähän tuli vajaa kuukausi sitten vaihettua saschit kanssa kun meni alkuperäsestä kybistä kierteen juuresta iskari poikki. Yläkumit/laakerit uusin samalla kyb merkkisiin. 157tkm menty. Nyt on jäykkä, liian jäykkä, tai kova oikeestaan, mut eiköhän alkukankeus hellitä muutaman tuhannen kilsan jälkeen...

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 21 Tammi 2020, 07:53
Kirjoittaja ikilika
Kiinanpaskaa nää etupään saschilaiset, kolisee enempi kun vanhat alkuperäset. Ja jäykätkin on. Made in china lukee kyljessä, meni perseelleen tää valinta...

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 29 Maalis 2020, 19:39
Kirjoittaja ikilika
Mitäs vaimentimia tonne pitäs hommata et toimis yhtä mukavasti tai jopa mukavammin kun uutena? Rupee toi etupään jatkuva klopina ottamaan päähän...

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 29 Maalis 2020, 20:07
Kirjoittaja -teme-
Omassa on kybin exel-g ollut 6 vuotta ja 140tkm eikä valittamista.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 29 Maalis 2020, 20:15
Kirjoittaja ikilika
Alkuperäsillä yläpäillä, vai laitoitko uudet? Eikä klopise?

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 29 Maalis 2020, 21:19
Kirjoittaja -teme-
Alkuperäiset yläpäät on. Eikä kolise muut kun koiranluut tällä hetkellä :mrgreen: tuossa lähes 400tkm outbackissäkin on todennäköisesti vielä alkuperäiset iskarit ja yläpäät paikallaan.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 29 Maalis 2020, 21:33
Kirjoittaja ikilika
Mä pistin kyb merkkiä olevat yläpäät, tais olla virhe sekin :lol:

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 30 Maalis 2020, 06:17
Kirjoittaja -teme-
Kybithän ne on alkuperäisetkin, kuten myös iskarit.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 30 Maalis 2020, 09:01
Kirjoittaja teehoo
Itsellä vaihdettu uudet kybin yläpäät ei kolise. Vanhat oli täysin kuolleet takapäässä ja etupäässä kolisi, kilometrejä 230tkm.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 04 Huhti 2020, 13:33
Kirjoittaja ikilika
Eli oletettavasti noi yläpäät ei kolise kun on uudet, vaikka sitten kybit ovatkin. Mitä mahtais monroen iskarit sanoo? Saiskohan niillä liikajäykkyyttä vähemmälle ja kolinatkin ehkäpä pois?

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 04 Huhti 2020, 14:37
Kirjoittaja rs 200
Oletko varma että kolina tulee iskareista? Aika usein noissa Legoissa kolisee kallistuksen vakaajan runkopuslat, ne on onneksi halvat ja helppo vaihtaa. Niistä minä lähtisin liikkeelle jos niitä ei ole vielä vaihdettu..

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 04 Huhti 2020, 14:50
Kirjoittaja ikilika
Ne on uusittu, samoin koiranluut ja tukivarsien takapuslat. Voisko tuolla olla joku vielä mikä kolisee? Pyöränlaakerinkin oon jo hommannu ku satasen vauhdissa valittaa.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 15 Syys 2020, 21:29
Kirjoittaja ikilika
Nyt on pakko tehdä jotain, hajoo pää tuon klopinan takia. Ei viitti edes turhia ajella... Eli tilaan tässäkohtaa autodocista kybin jouset eteen ja taakse, takaiskarit saa olla nuo jo uusitut sassilaiset, etuiskareiksi mietin tuota kyb exeliä, mutta... Nuo kolisevat kiinan paskat saa lähteä paluupostissa takasin saksaan. Lueskelin että kybbiläisiä on tuota samaa mustaa halpaa kiinan pilipalia johon on lyöty kyb tarra kylkeen, kalliimmissa kybeissä on tekstit stanssattu ja valmistusmaakin japani. Mites monroe, arvaisko niitä hommata?

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 23 Syys 2020, 13:17
Kirjoittaja 7Siskoa
Hei,
Minulla on IV gen -06 Legacy (STW) ja jouset on aika pohjassa erityisesti takana vaikka auto tyhjä. Mitä kaikkia osia minun tulee vaihdattaa? Iskarit? Jouset?
Mielellään kerralla laittaisin kuntoon ja uusin. Minulla on koirahäkit takapaksissa ja ajan aika paljon syksyllä metsäteitä jahtihommissa. Voiko tätä Legacya korottaa?

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 23 Syys 2020, 13:58
Kirjoittaja Jamesi
Itse laitoin uudet takajouset ja iskarit, sekä 20mm korotuspalat taakse. Kulkee nyt vaaterissa, jälkeenpäin ajateltuna olisin laittanut 40mm korottavat palat, jossain vaiheessa kun eteen joutuu uusimaan niin taas keulii.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 23 Syys 2020, 15:18
Kirjoittaja Petter
H&R korotusjouset korjaa tilanteesi, ja kyllä kestää kuormaa. On 4 vuoden kokemus jousista. Ovat kyllä aika napakat, mutta 205/60-16 renkaiden myötä ok.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 23 Syys 2020, 15:31
Kirjoittaja -teme-
Jos sitä korkeemmaks haluaa ja kantavuutta niin h&r korotusjouset alle.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 24 Syys 2020, 23:16
Kirjoittaja jaalto65
H&R korotusjouset on hyvät. Oma dieselileka nousi niillä takaa nelisen senttiä ja edestä tuuman. Auto näyttää nykyään siltä kuin se olisi jotenkin oikeassa asennossa, eikä aina nokka pystyssä.

Kuormaa ovat toistaiseksi kestäneet mainiosti, tosin kokemusta on vain alle 3 kk.

Jos sen kerralla haluat huolettomaan kuntoon, niin iskarit sitten kanssa. Menee työnäkin vähän samoille vaivoille.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 25 Syys 2020, 10:39
Kirjoittaja 7Siskoa
-teme- kirjoitti:Jos sitä korkeemmaks haluaa ja kantavuutta niin h&r korotusjouset alle.

Kiitos neuvoista,vaihdetaan iskarit ja jouset. Mistä noita H&R jousia saa ostaa? Nimim. Noviisi ostohousuissa.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 25 Syys 2020, 11:54
Kirjoittaja Petter
Tilasin jouset Saksasta Ebay.de kautta, kauppaa en enää muista. Muista katsoa, että saat TUV-hyväksynnän mukaan, on paljon helpompaa katsastuksessa.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 25 Syys 2020, 12:14
Kirjoittaja bob
Petter kirjoitti:Tilasin jouset Saksasta Ebay.de kautta, kauppaa en enää muista. Muista katsoa, että saat TUV-hyväksynnän mukaan, on paljon helpompaa katsastuksessa.


Mitä maksoi? Kattelin että autodocista saa myös noita - https://www.autodoc.fi/h-and-r/13665687

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 25 Syys 2020, 12:50
Kirjoittaja jaalto65
Itse tilasin Saksasta Orange Tuningilta, hintaa tuli toimituksineen melko tarkasti 300 €. Tüv-muodollisuudet oli niin kuin piti.

Kesällä ei muuten vielä ollut Autodocin kautta tarjolla. Mutta onpa halpa hinta. Autodocin toimitus saattaa tosin olla jonkin verran hitaampi kuin muilla - joskus tuntuu että niitä tuo kuriiri jalan ja soutuveneellä, sen verran kauan kestää.

Sitten vielä varoituksen sana - korottaja ottaa aina sen riskin, että katsastusmiehen kanssa tulee hankalampaa asioitavaa. Periaatteessa tuommoinen muutos pitäisi aina muutoskatsastusta. Se taas onnistuu vain täydellisen pyöränkulmien suuntauslappu kanssa. Sitä taas puolestaan ei voi aina etukäteen tietää, saako kaikki arvot vihreälle. Silloin on vaihtoehtona mennä pokkana ilman muutoskatsastusta, vaikka sitten säännöksen kirjainta rikkookin (ei säännösten henkeä niinkään, koska on Tüv-hyväksyntä & pyöränkulmat turvallisessa kunnossa). Tämä jää itsekunkin omantunnon varaan.

Muuten, oman Legani ennen ja jälkeen kuvat löytyvät tuosta hieman aiemmasta ketjusta, jossa puidaan neloslekan takajousia.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 25 Syys 2020, 13:01
Kirjoittaja 7Siskoa
jaalto65 kirjoitti:Itse tilasin Saksasta Orange Tuningilta, hintaa tuli toimituksineen melko tarkasti 300 €. Tüv-muodollisuudet oli niin kuin piti.

Kesällä ei muuten vielä ollut Autodocin kautta tarjolla. Mutta onpa halpa hinta. Autodocin toimitus saattaa tosin olla jonkin verran hitaampi kuin muilla - joskus tuntuu että niitä tuo kuriiri jalan ja soutuveneellä, sen verran kauan kestää.

Sitten vielä varoituksen sana - korottaja ottaa aina sen riskin, että katsastusmiehen kanssa tulee hankalampaa asioitavaa. Periaatteessa tuommoinen muutos pitäisi aina muutoskatsastusta. Se taas onnistuu vain täydellisen pyöränkulmien suuntauslappu kanssa. Sitä taas puolestaan ei voi aina etukäteen tietää, saako kaikki arvot vihreälle. Silloin on vaihtoehtona mennä pokkana ilman muutoskatsastusta, vaikka sitten säännöksen kirjainta rikkookin (ei säännösten henkeä niinkään, koska on Tüv-hyväksyntä & pyöränkulmat turvallisessa kunnossa). Tämä jää itsekunkin omantunnon varaan.

Muuten, oman Legani ennen ja jälkeen kuvat löytyvät tuosta hieman aiemmasta ketjusta, jossa puidaan neloslekan takajousia.

No minulla on tismalleen saman värinen ja mallinen! Näyttää tosi hyvältä korotuksella! Mulla perä roikkuu nyt aikalailla samoissa. Mitkä iskarit sulla on alla? Mä vaihdan jouset ja iskarit samalla kertaa niin on ens syksyksi siltä osin hommat tehty. Mulla on vasta 138tkm mittarissa niin ainoa mitä tälle voi tehdä on parannella ja ajaa paaliin.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 25 Syys 2020, 13:26
Kirjoittaja jaalto65
Sinne tuli jo kesällä 2018 nämä https://m.autodoc.fi/bilstein/631780?gshp=1&gclid=Cj0KCQjwqrb7BRDlARIsACwGad4yeokwjS3jp9odrlr3naElgZ4h1ghDdZEH-7Wy2fI40uYEacpFUNUaAo0AEALw_wcB

Ei tietysti ole parhaat mitkä rahalla saa, mutta kyllä niissä hinta-laatu -suhde pitäisi olla ok.

Kyllä noin vähän ajettua kuin tuo sinun autosi kannattaa vielä parannella. Toista se on tämmöisellä ehtoopuolen nokivasaralla mutta pakko on tällä ajatella vielä jokunen vuosi ajelevansa. Toisaalta ihmeen vähällä laittamisella se menee vielä täällä 300tkm tienoilla, joten siinä mielessä nämä on kärryjä joista kannattaa pitää kiinni.

Re: legacy -07 iskarit

Lähetetty: 25 Syys 2020, 21:56
Kirjoittaja Reetuhai2
Muutoskatsastusta jos ajattelee, ni kyselee suoraan konttoreilta mitä mieltä ne on ajatuksesta. Toinen sanoo suoraan että kunhan on sopivat laput mukana, ni ei ongelmaa. Toiset on vähän vaikeena, tyylillä "vie vaan muualle mielummin". Ja kulmathan tulee 98% varmuudella olee jostain kohtaa punasella, ne kun ei tehtaalta tulleissakaan taida missään olla kaikki vihreellä. Ja säätämällä niitä on mahdoton saada vihreelle, kun joka arvoon ei kuitenkaan löydy säätöä. Eli sitä vihreetä kulmalappua varten kannattaa kysellä pajoilta missä säädetään kulmia, että onnistuuko sellasen lapun saanti. Sen saa kyllä kun löytää sopivan paikan, missä joku viittii vähän kikkailla peilien kanssa. Maksaa vaikka parikymppiä ylimäärästä ylimääräsestä vaivasta, ni kyllä sen lapun saa. Ainahan noita juttuja löytyy että on muutoskatsastettu ilman kulmalappua, tai ei oo ollu kulmat vihreellä, mutta sillon on katsuri toiminu väärin. Aina pitää olla alustaa muuttaessa kulmalappu, ja kaikki vihreellä tai katsuri saa sen lapun bumerangina takas trafilta.