HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Parempaa kallistuksenvakaajaa eteen vai taakse?

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
Subukka
Viestit: 78
Liittynyt: 15 Maalis 2015, 17:48

Parempaa kallistuksenvakaajaa eteen vai taakse?

ViestiKirjoittaja Subukka » 04 Huhti 2016, 17:29

Eli Outback -07 kallistelee suht helposti mutkissa. Mieleen hiipinyt ajatus vaihtaa jäykempää kallistuksenvakaajaa esim. Whiteline:n valikoimista.
Mutta kumpaan päähän kannattaa ensiksi kokeilla? Eteen vai taakse?
Vai kannattaako ollenkaan, onko kokemuksia :roll:
Olisiko muita hyviä ideoita, iskarit pitäisi olla kunnossa :shifty:
Outback 2.5 AT MY07

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: Parempaa kallistuksenvakaajaa eteen vai taakse?

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 04 Huhti 2016, 17:52

Karkeesti paksumpi/jäykempi vakaaja edessä lisää puskemista, takana taas yliohjausta. Alottasin laittamalla jäykemmät jouset, sitten vasta vakaajien kimppuun

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 316
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Parempaa kallistuksenvakaajaa eteen vai taakse?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 06 Huhti 2016, 20:08

Foreen laitoin Whitelinen 22 mm umpikamasta tehdyn säädettävän vakaajan taakse. Puskenta ja kallistelu loppui, vaikka löysimmässä asetuksessa. Niin, takajousetkin ovat matkan varrella vaihtuneet Vallillan takomon jousiin. Alkuperäisenä oli siis tasonsäätöiskarit ja ohkasemmat jouset takapäässä.

EDIT:Pikku vinkkinä vielä, jos pahemmissa paikoissa joutuu liikkumaan: Autohan toki jäykemmällä vakaajalla sitten tulee maastokelvottomammaksi, koska ristiriipuntaan pääsee aiempaa helpommin...
Forester 2.0 MY06 2 kpl

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Parempaa kallistuksenvakaajaa eteen vai taakse?

ViestiKirjoittaja -teme- » 01 Touko 2016, 14:31

Lainataas tätä ketjua.

Eli omassa legacyssä on takavakaajan uusinta edessä ja ajatus oli vaihtaa paksumpaan kun joutuu myös koripuslat sekä koiranluut uusimaan. Eli vaihtoon menee koko setti. Vakio on näköjään onneton 17mm että mimmostahan raati suosittelisi tilalle?

Myös eteen pitää uusia koripuslat ja työntömitalla mittasin paksuudeksi 21mm mutta esim. Whitelinen listalta ei löydy kun 20mm ja 22mm tangolle puslia.? :eh:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parempaa kallistuksenvakaajaa eteen vai taakse?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 04 Touko 2016, 02:26

-teme- kirjoitti:Lainataas tätä ketjua.

Eli omassa legacyssä on takavakaajan uusinta edessä ja ajatus oli vaihtaa paksumpaan kun joutuu myös koripuslat sekä koiranluut uusimaan. Eli vaihtoon menee koko setti. Vakio on näköjään onneton 17mm että mimmostahan raati suosittelisi tilalle?

Myös eteen pitää uusia koripuslat ja työntömitalla mittasin paksuudeksi 21mm mutta esim. Whitelinen listalta ei löydy kun 20mm ja 22mm tangolle puslia.? :eh:

Puslathan tulee uuden vakaajan mukana. Mutta eteen laittaisin sen 20mm puslan mielummin vähä tiukka ku holo
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Parempaa kallistuksenvakaajaa eteen vai taakse?

ViestiKirjoittaja Qulle » 04 Touko 2016, 05:30

Eteen saa ebaysta oikeankokoisia puslia. Just nyt en luurilla lähe kaivamaan tilaushistoriaa läpi mut jos et löydä muuten ni voin katella. Kyllähän tuollainen kova uretaani tms pusla kannattaa oikeassa koossa ottaa.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Parempaa kallistuksenvakaajaa eteen vai taakse?

ViestiKirjoittaja -teme- » 04 Touko 2016, 18:21

Powerfelxiltä näkyy löytyvän käypäsiä puslia. :thumbsup:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 316
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Parempaa kallistuksenvakaajaa eteen vai taakse?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 14 Touko 2016, 22:32

Jos sen takavakaajan vaihtaa umpikamasta tehtyyn, niin kannattaa hankkia vahvat pukit tai sitten "boxata" originaalit. Kuvia on omasta projektista. Pannaan tyrkylle kunhan joutaa. Yksi korvake nääs antautui aika alkuunsa originaalista
.....
Forester 2.0 MY06 2 kpl


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa