HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Camppeeria imprezaan

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
Pepek
Viestit: 6
Liittynyt: 27 Loka 2015, 22:28

Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Pepek » 02 Elo 2016, 00:09

elikkäs sellainen problemo, että lauantaina tuli hatchbackki impun alle uudet renkaat ja vanteet, joka kulmaan 18x9,5 et35 ja 255/35-18 kumeilla. Liikkeestä kysyin mikä on sopiva et noilla spekseillä tuohon autoon ja sanoi että tuo 35 on laitettu. NOH, edestä tulee n. 15-20mm ulos kaaresta, mutta takana paha ongelma. Ottaa kaariin kiinni ja kaaret leikkaa kumista paloja, jotenka saako vakioalustalla säädettyä yhtään taakse lisää camppeeria? Edestä ainakin taitaa saada, onko kellään tietoa kuinka paljon? Muita ehdotuksia? Itse olin ajatellut joko 20-30mm pudottavia jousia, jotka olisi jäykät samalla/ coilover sarjaa. Onko ehdottaa mistä katsoisi? Bemareiden kanssa aiemmin puuhastellut ja tuli huomattuan että tähän ei löydykkään ihan samalla tavalla jokapaikasta tavaraa :driving:

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 02 Elo 2016, 20:29

Yritän nyt pitää mielestä pois ne kauheet kamppeeriviritykset mitä kadulla näkee :shifty:

Joo etupäästä saa epäkeskopulteilla tolpasta ja takana keskellä on epäkeskopultit monivarsituennan poikkitangossa

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Qulle » 02 Elo 2016, 22:53

Siis takana joku säätö camperille? Minkä ikäinen auto? Vanhemmissa takaata ei saa säädettyä kuin aurausta, toki mun lekassa joku kai oli luullut toisin koska samalla se vähän myös muuttaa camperia = auraus miten sattuu.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

JJR
Viestit: 75
Liittynyt: 14 Kesä 2016, 09:11

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja JJR » 03 Elo 2016, 07:47

Unohda tuo hellaflush-camppeeri pelleily heti alkuunsa. Pyöränkulmat oikeisiin arvoihinsa niin ajo-ominaisuuset pysyy kunnollisina ja renkaille lisää tilaa mankeloimalla kaaria tai vaikka rälläkällä kaaresta suikale pois ja levikesarjaa asentamaan.

Pepek
Viestit: 6
Liittynyt: 27 Loka 2015, 22:28

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Pepek » 04 Elo 2016, 08:01

Auto on 2009. Näyttää siltä että pitää viedä vanteet sorviin, takaa ei pysty niin paljoa mankeloimaan että mahtuis ja en ala kyllä vielä ainakaan silppuamaa lokareita, siis vielä ainakaan :D
takaa korkeus on just passeli, pitäis vaan saada paljon jäykemmäks niin auttais paljon, edestä sitten 30mm alemmas kun näyttää keulivalta nyt.

Avatar
JuuS0
Viestit: 205
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 04 Elo 2016, 20:48

Eikö kannattaisi olla yhteydessä siihen narikkaan joka myi sulle noi vanteet? Jos kumikorjaamo sulle kertoo et-luvun jolla pitäis toimia, vaan ei sovi, niin eikö heillä ole jonkinmoinen vastuu asiasta. Ei ainakaan omalla duunipaikalla laiteta vanteita alle periaattella "ois pitäny ite selvittää" taikka "ei mahdu - deal with it". Yks hyvä ois myös ylimaalaus telalla, rälläkkää kaariin, vaikka foren tolpat bonarikorotuksin, kunnolla kumia vanteiden suojaksi, popparikaaret, karjapuskuri, kattotelineet, lisävalopatterit ja Lamb of God - Redneck soimaan. Voin piirtää vaikka ms paintilla sulle mallin tästä neronleimauksesta jos oot kiinnostunut.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

JJR
Viestit: 75
Liittynyt: 14 Kesä 2016, 09:11

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja JJR » 04 Elo 2016, 22:42

OFFTOPIC!
JuuS0 kirjoitti:Yks hyvä ois myös ylimaalaus telalla, rälläkkää kaariin, vaikka foren tolpat bonarikorotuksin, kunnolla kumia vanteiden suojaksi, popparikaaret, karjapuskuri, kattotelineet, lisävalopatterit ja Lamb of God - Redneck soimaan. Voin piirtää vaikka ms paintilla sulle mallin tästä neronleimauksesta jos oot kiinnostunut.


Heeeei, ei saa varastaa mun suunnitelmia Legacyn varalle :headbang: luettelit meinaan mun "to do"-listan kokolailla täydellisesti :angel2:

Avatar
SERE
Viestit: 267
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 00:20

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja SERE » 05 Elo 2016, 11:03

Onse kyllä kumma kun ihminen ei saa tehdä autolleen mitä haluaa vaan heti pitää koko asia unohtaa ja sit korottaa koska muutkin tekee niin. Se camber ei hirveesti ajoon vaikuta ellei mene -4 asteen yli.
Itellä legacyssa leveet vanteet, venykumit ja n.3 astetta camberia ja ihan samanlainen ajaa kun vakionakin.
Sitäkin ihmettelen että miks joka ikinen subaru pitää olla vakiota korkeempi. Vakio maavaralla pääsee kyllä mihin vaan jos tarve vaatii.

Ei nää mitään offroad autoja ole. Kadulla näistä kuuluu nauttia...
AWDsome
Projekti: JDM Compound twinturbo Limited edition
Käyttis: GF8 STI
ex. Subaru Legacy 207 Turbo MY92
SVX

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Kennedy » 06 Elo 2016, 09:37

Madallus ja kamberit o jees, mutta jos edessä vanne tulee 2-3cm ulos niin sen pitää myös tulla takaata sama.
On meinaan dorkan näköistä jos edestä tai takaa tulee ulos lokareista ja toisessa päässä autoa on sisällä.

Kapeampi kumi vanteella ja sitten rullaus kaarille varmaan menee pitälle.

SERE kirjoitti:Ei nää mitään offroad autoja ole. Kadulla näistä kuuluu nauttia...


Mulla lukee vielä ohjekirjassa, ettei foresteri ole tarkoitettu maastoajoon :lol:
Forester S Turbo '99 - RIP

Pepek
Viestit: 6
Liittynyt: 27 Loka 2015, 22:28

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Pepek » 12 Elo 2016, 22:05

sunnuntaina vanteet sorviin ja camppeerit on edessä tapissaan, ei paljoa kyllä saanu. Mutta vanteet sorviin ja kaaret mankeliin. BC:n alustaa kattelin, kai pitää semmoinen hommata viellä. Saako jostain säädettäviä takatukivarsia :wtf:

Mikou1993
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 23:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Mikou1993 » 11 Maalis 2017, 21:35

Pystyykö vakio subaru impreza sti 2001 bugeye:ssä säätämään takaa camberia ollenkaan? Miten paljon? Entä edestä? Olis tarkotus eteen laittaa -2.5 ja taakse -1.5 astetta. Onnistuuko molemmat?
Viimeksi muokannut Mikou1993 28 Maalis 2017, 22:59, yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Tomcat » 11 Maalis 2017, 23:09

Tommonen löytyis jos kunnon alustaa haet

viewtopic.php?f=22&t=1269&p=32733&hilit=Ast+4150#p32733

Niin ja 09 Imprezassa on kammo isot kantit takalokareissa, kunnolla rullatessa niistä tulee kyllä aivan kauheet ja ulkomuoto menettää linjansa. Tietty jos haluu tuhota autonsa niin agressiivista rullausta vaan.
Pullkuukkaan jos haluu leveen vanteen/renkaan niin ET46. Siinä on MAX tila sisään että ulospäin ilman modeja.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Jampsu » 12 Maalis 2017, 01:52

Kylhän toi nyt oli odotettavissa et menee ihan poskelleen jos vakio et on 53-55 ja 7-8" ja sit isketään et35 9.5" alle noin leveillä kumeilla niin eihän se sinne mahdu ilman toimenpiteitä.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Mikou1993
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 23:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Mikou1993 » 28 Maalis 2017, 22:59

Mikou1993 kirjoitti:Pystyykö vakio subaru impreza sti 2001 bugeye:ssä säätämään takaa camberia ollenkaan? Miten paljon? Entä edestä? Olis tarkotus eteen laittaa -2.5 ja taakse -1.5 astetta. Onnistuuko molemmat?

osaaks porukka vastata?

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Qulle » 28 Maalis 2017, 23:03

No käsittääkseni takaata ei saa säädettynä vakiona ollenkaan. Camber-pulteilla varmaan saisi tuon verran. Edessä ei varmaankaan saa ku vähän pakkaselle vakiopulteilla. Muokkaamalla tolppia saa niin paljon kuin haluaa. Ei tartte ku "siirtää" sitä tolpan alapään ylempää reikää. Negge-tyyli on vaan kairata reikää leveämmäksi, kunnolla ku tekee niin hitsaa ainakin toiselle puolella prikan haluttuun kohtaan.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Jampsu » 29 Maalis 2017, 01:50

Qulle kirjoitti:No käsittääkseni takaata ei saa säädettynä vakiona ollenkaan. Camber-pulteilla varmaan saisi tuon verran. Edessä ei varmaankaan saa ku vähän pakkaselle vakiopulteilla. Muokkaamalla tolppia saa niin paljon kuin haluaa. Ei tartte ku "siirtää" sitä tolpan alapään ylempää reikää. Negge-tyyli on vaan kairata reikää leveämmäksi, kunnolla ku tekee niin hitsaa ainakin toiselle puolella prikan haluttuun kohtaan.

On siellä vakiona säätö mut on niin onneton että loppuu jo pikku madalluksella kesken
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Qulle » 29 Maalis 2017, 06:26

Niin mistä sitä säädetään? Jos tarkoitat sitä etummaista alatukivartta niin se säätö on ainakin vanhemmissa aurauskulmaa varten. Jotkut ovat sitä kyllä camberi-säädöksikin luulleet.
Toki ton ikäisessä voi olla vähän erilailla ku classicissa
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Mikou1993
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 23:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Mikou1993 » 30 Maalis 2017, 21:23

Tilasin nyt camperi pultit niin ei tarvi miettiä enään tätä :)

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Qulle » 30 Maalis 2017, 21:56

Mitkä otit ja mistä, mitä tuli hintaa?

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Mikou1993
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 23:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Mikou1993 » 31 Maalis 2017, 14:49

Eibachin pultit ebaysta briteistä ja makso 26 puntaa toimituskuluineen. Toivotaan et noi kestää.

http://www.ebay.co.uk/itm/331404028208

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Qulle » 31 Maalis 2017, 15:02

No eiköhän nuo pidä.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Jusuk
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Elo 2016, 13:00

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Jusuk » 31 Maalis 2017, 21:29

Pystyykö vakio subaru impreza sti 2001 bugeye:ssä säätämään takaa camberia ollenkaan? Miten paljon? Entä edestä? Olis tarkotus eteen laittaa -2.5 ja taakse -1.5 astetta. Onnistuuko molemmat?


Se voi olla että noilla pulteillakaan ei tonne -2.5 asteeseen pääse, jos on vakio korossa. Näyttäis olevan ainakin pulttien ohjeessa -1.75 astetta maksimi. Etupään -1.5 astetta luulis onnistuvan jo vakio säädöillä, tai ainakin hyvin lähelle pääsee. Itsellä omassa (blobeye wrx) on bc racing br alusta, jossa camber säädöt tolpan yläpäässä edessä ja takana, varteenotettava vaihtoehto jos meinaa enemmänkin harrastella esim. ratahommia.

Mikou1993
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 23:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja Mikou1993 » 01 Huhti 2017, 17:09

Jusuk kirjoitti:
Pystyykö vakio subaru impreza sti 2001 bugeye:ssä säätämään takaa camberia ollenkaan? Miten paljon? Entä edestä? Olis tarkotus eteen laittaa -2.5 ja taakse -1.5 astetta. Onnistuuko molemmat?


Se voi olla että noilla pulteillakaan ei tonne -2.5 asteeseen pääse, jos on vakio korossa. Näyttäis olevan ainakin pulttien ohjeessa -1.75 astetta maksimi. Etupään -1.5 astetta luulis onnistuvan jo vakio säädöillä, tai ainakin hyvin lähelle pääsee. Itsellä omassa (blobeye wrx) on bc racing br alusta, jossa camber säädöt tolpan yläpäässä edessä ja takana, varteenotettava vaihtoehto jos meinaa enemmänkin harrastella esim. ratahommia.


Joo siis tuo takapää on ainoa ongelma koska siellä vakio yläpäät kiinni. Itelläkin on bc racing alusta säädettävillä yläpäillä edessä eli etupäässä saa helposti säädettyä :)

bass84
Jäsen
Viestit: 108
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:36

Re: Camppeeria imprezaan

ViestiKirjoittaja bass84 » 01 Huhti 2017, 17:55

Mikou1993 kirjoitti:
Jusuk kirjoitti:
Pystyykö vakio subaru impreza sti 2001 bugeye:ssä säätämään takaa camberia ollenkaan? Miten paljon? Entä edestä? Olis tarkotus eteen laittaa -2.5 ja taakse -1.5 astetta. Onnistuuko molemmat?


Se voi olla että noilla pulteillakaan ei tonne -2.5 asteeseen pääse, jos on vakio korossa. Näyttäis olevan ainakin pulttien ohjeessa -1.75 astetta maksimi. Etupään -1.5 astetta luulis onnistuvan jo vakio säädöillä, tai ainakin hyvin lähelle pääsee. Itsellä omassa (blobeye wrx) on bc racing br alusta, jossa camber säädöt tolpan yläpäässä edessä ja takana, varteenotettava vaihtoehto jos meinaa enemmänkin harrastella esim. ratahommia.


Joo siis tuo takapää on ainoa ongelma koska siellä vakio yläpäät kiinni. Itelläkin on bc racing alusta säädettävillä yläpäillä edessä eli etupäässä saa helposti säädettyä :)


Eikö newagessa ole jo vakiona -1.3astetta takana, tai ainakin MY05 näyttää olevan?
Vai onko vanhemmissa eri?


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa