HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 12 Syys 2016, 13:42

Ihmettelin aamulla kun impreza muljusi oudosti, ajattelin että ottaapa tuuli herkästi.
Vika löytyi 10 sekunnin tutkimisella, eli takaa on apurunko jossa poikittaistangot kiinni ruostunut niin paljon että ei ole enää korissa kiinni :twisted:

Mutta asiaan, riittääkö teoriassa se että poistetaan apurungon ja perämurikan väliset mutterit, sitten tukivarret irti ja tunkin avulla lasketaan perämurikkaa jotta apurunko muljahtaa pois paikaltaan?

Ja saako lain mukaan korjailla hitsaamalla uutta rautaa vai täytyykö hankkia ehjä osa tilalle? Suomessa näyttäisi tarjonta olevan niukanlaista.

Kiitos etukäteen opastuksesta asian suhteen :D

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Qulle » 12 Syys 2016, 15:41

Kaveri vaihtoi muistaakseni tuolleen takalkelkan -98 legacyyn. Eli pultit auki ja siitä ns välistä. Vähän inssistä kiinni miten kelpaa hitsaukset tuossa kohtaa. Kannattaa melkeen ettiä vaikka jostain purussa olevasta tuontipelistä hyväkuntoinen tilalle.
Mullakin olis yks mut pitää jättää itelle varoiksi...

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 12 Syys 2016, 16:05

Täytyy katsoa mitä teen, Suomessa kovin vähän tuntuisi olavan tarjontaa ja varaosaliikkeistä ei uutta saa.
Jännä silti, auto oli ihan ajettavissa vaikka apurunko oli irti kunhan ei vauhtia nostanut yli 70km/h. Ja vasta keväällä katsastettu. :wtf:

Mutta korjataan tavalla tai toisella (mieluiten uudella/ehjällä apurungolla) ja jatketaan sitten ajamista 8-)

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 13 Syys 2016, 08:19

Onkohan siellä perämurikan etupuolella mitään pultteja joita täytyy löysätä että perämurikka putoaa (tunkilla tuettuna) alaspäin sen verran että apurungon saa muljautettua pois?

Nyt näyttäisi että perämurikka on ainoa joka pitää apurunkoa ylhäällä. On se apurunko nyt n. 3cm normaalia alempana, eli joustaako se perämurikan etupuolen kiinnitys siten ettei ole tarvetta koskea murikan etupuoliseen kiinnitykseen?

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 13 Syys 2016, 16:48

Kun tapanani on korjata viat heti, niin tää on nyt korjattu.
En tiedä mitä inssisetä sanoo, mutta varmasti tuli parempi kuin monessa samavuotisessa tällä hetkellä.
Eli apurungon päät oli 5cm matkalta sormin purettavissa. Korjasin rungon paikallaan siten että hitsasin 2,5 mm puikolla (kyllä, keskempää on huomattavasti paksumpaa terästä tuo apurunko) joka kiinnitysnurkkaan apurungon päälle 15 cm lattaraudan pätkät joissa valmiiksi porattu sopivan väljä reikä runkokiinnitysruuveille.
Nyt ei ole kumivaimentimia apurungon kiinnityksessä, mutta miksi pitäisikään? kaikki apurunkoon kiinnitettävät osat on kuitenkin kumivaimennettuja.

Ei muljua eikä vetele, eli ajo-ominaisuudetkin parani. Katsellaan asiaa uudelleen katsastuksen yhteydessä :roll:

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Qulle » 13 Syys 2016, 16:51

Kova veto, ja puikolla viel. Ite hitsasin muotoillun pellin palan migillä kaverin auton apurunkoon. Oli siinäkin oma hommansa kun autossa oli se kelkka paikoillaan.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 13 Syys 2016, 17:34

Mielelläin olisin kyllä vaihtanut apurungon, mutta kun näytti siltä pultteja katsellessa ettei siitä iman kirosanoja selviäisi niin menin "helpoimman" kautta. Tosin helppoa reittiä käyttäessä aikaa meni 5 tuntia :lol:

No nyt pelaa, täytyy katastukseen vähän siistiä ja jos siihen tökkää niin pistetään peltoautoksi.
Kun apurunkoa katseli, ei se juuri korissa ole ollut pitkään aikaan kiinni kunnolla.Siitä kai johtui muljuaminen jarruttaessakin?

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Qulle » 13 Syys 2016, 17:41

Kyllähän se kaikkeen vaikuttaa.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 14 Syys 2016, 12:36

Qulle kirjoitti:Kyllähän se kaikkeen vaikuttaa.


Joo niin tekee, ei vain osannut yhdistää ominaisuuksia apurungon pehmeyteen vasta kun irtosi kokonaan.
Viime kesänä tuli ratti laitettua suoraan kun oli pykälän verran oikealle vinossa, nyt se on pykälän verran vasemmalle vinossa :D
Eli on tuo apurunko elänyt ennen repeämistään, vasen takapyörä hankasi töyssyissä lokasuojaan jota se ei enää tee.
Toinen ominaisuus oli jarrutuksessa se että takapää muljusi.

Eli voi aiheuttaa kaikkea jännää ennen lopullista repeämistään.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Qulle » 14 Syys 2016, 12:38

Pitänee itekin tsekata joutuuko sen vaihtamaan sit joskus kun pääsee alustaa vaihtamaan.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 14 Syys 2016, 12:50

Kannattaa myös kiinnittää huomiota korissa olevaan apurungon kiinnityspisteeseen.
Aika hyvin oli omassa muhinut siellä ruoste kun kosteus pääsee apurungon ja korin väliin.
Vielä ei saanut meisseliä tökättyä läpi, paneudun asiaan sitten jos katsuri vaatii apurungon vaihtoa 8-)

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Qulle » 14 Syys 2016, 12:56

Kiitti vinkistä, pitää muistaa tsekata. Itse ajanu tolla pääasiassa radalla viime vuonna joten ei se ihan irti ole :)

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 15 Syys 2016, 06:28

Apurungon pultien mutterit (runko palkin sisällä) repeää muuten aika helposti hitsauksesta irti. Rojektissa pyörii yksi pultti tyhjää, mutterit ei ole kuin muutamalla pisteellä hepattu peltiin kiinni.

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 16 Syys 2016, 12:42

^ Varsinkin kun apurungon kiinntyspultit on muhineet kiinni niin kannattaa M12x1.25 kierrepakalla käydä läpi kierteet ennen uudelleen asennusta jos on tiukat pyörittää auki.
Oli sellainen pakka jemmassa kun aikanaan kävin pyörien pinnapulttien kierteet läpi.

Avatar
sotaherra
Viestit: 257
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja sotaherra » 17 Syys 2016, 22:34

omaan tehtiin toinen pääty uusiksi kun meni poikki. 2 kertaa leimattu jo sillä vaikka hitsisaumat onkin näkyvissä.
outback 3.0 my04
impreza gl my96
gsxr 1000 k6
e36 höntsädrifteri

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 18 Syys 2016, 10:38

^ Mun kyllä täytyy vähän siistiä tuota korjausta että kehtaa edes katsastukseen viedä.
Mutta nythän siihen en helppo lisätä pellin palaset lattarautojen väliin niin tulee "yhtenäisemmän" näköinen :lol:

Sitten vähän siistiä vanhoja pellinrepaleita ja hioa ja maalata apurungon päätyt.
Tuo oli vain sellainen "väliaikainen" korjaus.

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 09 Loka 2016, 15:31

Tuon näköinenhän se nyt on, mut ajattelin jos noiden lattarautojen väliin hitsais tavaraa ja kiinnityspultit vaihtaisi lyhyempiin ettei tarvis noita mulkeroita olla välissä.Ja koko komeuden maalaisi sinkkimaalilla.

Miellyttäisiköhän kats-miehen simmuu?

Kuva

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Qulle » 09 Loka 2016, 16:12

Varmaan siinä satkun paikkeilla käytettynä tuollainen jos kunnossa, ehkä vähän allekin.
JDM-tuonneista hyvä katella, yleensä melko vähällä ruosteella

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

japa
Jäsen
Viestit: 218
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja japa » 09 Loka 2016, 16:35

Vedät välin vaan täyteen ja maalia päälle niin hyvä on. :thumbsup: Itse tein 2mm pellistä suikaleet sinne ainakin kolme katsastanut ei ongelmaa. Noissahan on se vika että se vesi jää runkopalkin ja kelkan väliin ja kelkka mätänee juuri tosta kohtaa.
Impreza GC8-99 (370/500)
Outback 2.5-07 man (käyttis)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)
Kadett GSI-87 cabrio

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 09 Loka 2016, 17:08

japa kirjoitti:Vedät välin vaan täyteen ja maalia päälle niin hyvä on.



Näin itsekin ajattelin. :D
Varmasti parempi kuin moni korjaamaton vastaavan ikäinen.

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 09 Loka 2016, 17:45

nall3 kirjoitti:
Näyttää sen verran viritykselle että toivoisin että katsuri huomais ja antais pitkän hylsyn.


Hylsyhän olisi ollut paikallaan jo maaliskuussa milloin leima on haettu :lol:

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 10 Loka 2016, 12:30

Täytyy katsella miten tuota fixailee sitten kun talvirenkaat menee alle.
Hyvin tuo on kuitenkin jo kuukauden kestänyt :lol:
Ja vaikka irtoaisikin, ainoa mitä ajaessa huomaa on tunne kuin tuuli heittelisi autoa. Eli mitään akuuttia ei tapahdu vaikka apurunko irtoaisikin.

Mutta työ jotka olette näitä korjailleet hitsaamalla: Oletteko poistaneet suosiolla apurungon ja korin väliset kumipuslat?
Itse ne jätin pois välistä ja nyt auto kulkee huomattavasti "vakaammin" eli ei tarvitse niin ohjailla.

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 12 Loka 2016, 15:29

JOVAIN kirjoitti:Täytyy katsella miten tuota fixailee sitten kun talvirenkaat menee alle.
.


Toissapäivänä meni nastarenkaat alle. Katselin kyllä mutten fixaillut.
Ehkä ennen katsastusta siistin ruosteiset repaleet sekä vanhat massat pois ja maalaan kokonaisuuden sinkki-alumiinimaalilla.
Myös pultit vaihdan lyhempiin ettei tarvitse noita möykkyjä olla aluslevyinä.
Jämäkkä systeemi tuo silti on, apurunko on keskeltä huomattavasti paksumpaa rautaa kuin puhkiruostuvat päädyt.

:roll:

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 12 Loka 2016, 16:10

Harmi kun ei tullut otettua kuvaa ennen korjausta, mutta käytännössä pelti oli ohutta kuin folio apurungon päätyissä 50 mm:n matkalta.
Eli kaikki pelti mitä on apurungosta poistettu on ihan sormivoimin lähtenyt.

:shock:

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 16 Loka 2016, 13:02

japa kirjoitti: Noissahan on se vika että se vesi jää runkopalkin ja kelkan väliin ja kelkka mätänee juuri tosta kohtaa.


Kelkan lisäksi näköjään ruostuttaa auton koriakin kuten kuvastani ilmenee.
No ajellaan tyytyväisenä maaliskuuhun asti ja katsellaan sitten miten tuota vielä fixailee.

:)

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 16 Loka 2016, 13:09

Oishan tuolla maailmalla tarjolla uutta putkihäkkyrää, mutta hinta hirvittää :shock:

Kuva

Avatar
sotaherra
Viestit: 257
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja sotaherra » 16 Loka 2016, 13:27

minkä hintanen tollanen on?
outback 3.0 my04
impreza gl my96
gsxr 1000 k6
e36 höntsädrifteri

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 16 Loka 2016, 13:30

http://www.mooresport.com/indexe.php/ch ... r-subframe

Sikäli mikäli lontoon kieltä ymmärrän, puhutaan tuhansista eikä satasista :?

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja HABA » 16 Loka 2016, 20:04

Ymmärsinköhän väärin, kun katsoin tuota listaa, että 1993-2007 malleihin käy sama runko?
Jos näin on niin hommaisi uudemmasta autosta tuohon vanhaan autoon tuon rungon?!?!? :dontknow:
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 102tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.

japa
Jäsen
Viestit: 218
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja japa » 16 Loka 2016, 20:18

Jep. On se hyvin pitkälti sama. Joku jo tossa sanoi että kannattaa etsiä jostain tuontipelistä toi runko kun nämä (Suomiautojen) on :cry:
Impreza GC8-99 (370/500)
Outback 2.5-07 man (käyttis)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)
Kadett GSI-87 cabrio

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja HABA » 16 Loka 2016, 20:31

japa kirjoitti:Jep. On se hyvin pitkälti sama. Joku jo tossa sanoi että kannattaa etsiä jostain tuontipelistä toi runko kun nämä (Suomiautojen) on :cry:

Ihan hyvä vaihtoehto sekin, jos vaan sattuu joku raato olemaan osina myytävänä... :thumbsup:
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 102tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 17 Loka 2016, 14:37

No maaliskuuhun mennään tällaisella virityksellä.
Katsastusmies sitten sanoo millaisella mennään siitä eteenpäin:
Kuva
Kuva

japa
Jäsen
Viestit: 218
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja japa » 17 Loka 2016, 15:26

Kyllä se sinne ainakin menee. :thumbsup:
Impreza GC8-99 (370/500)
Outback 2.5-07 man (käyttis)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)
Kadett GSI-87 cabrio

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 17 Loka 2016, 15:45

japa kirjoitti:Kyllä se sinne ainakin menee. :thumbsup:


Kiitos kannustuksesta :D
Vielä kun jaksaisi alapuolelta hitsailla nuo railot umpeen, tosin sillä ei kestävyyden kannalta ole merkitystä kun yläpuolelta lattaraudat on hitsattu kunnolla.

Massalla en kuitenkaan ala peittelemään.

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 20 Loka 2016, 12:39

Täytynee vielä fixailla sen verran (oman mielenrauhan vuoksi) että nuo pystypellit jatkaa lattaraudan päähän asti "kiilamaisesti" ja tuon lattojen välisen aukon peittää pellillä.
Ärsyttävän lähellä vaan tuo bensiinitankki :argue:

Ei ilmeisesti ole uusia apurunkoja oikein tarjolla kun tuo putkihäkkyräkin maksaa miltei 2000 euroa.

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 20 Loka 2016, 16:45

Eikös tommoinen lontoon malli passaa?
http://www.importcarparts.co.uk/parts-i ... earchPart=

Ei kovinkaan kalliilta kuulosta verrattuna tuohon putkihässäkkään.

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 20 Loka 2016, 16:56

Ai tuommoinen lontoon mallikin oli tarjolla. Kiitos vinkistä ja linkistä.

Mutta ehkä jatkan hitsuulinjalla kun kerran siihen olen lähtenyt :D
Jos ei katsuri hyväksy korjattua, tilaan sitten tuolta. :thumbsup:

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 21 Loka 2016, 06:35

Jeps, metallin liimaus on ihan asia linja.
Mut ohi mennen tuli vaan mieleen että onko kenelläkään tietoa tuosta apurungosta. Eroaako tuo jollain tapaa "suomi" versioista? Japanin tuonneissahan taitaa perä olla toisella tapaa kiinni, onko englannin vehkeissä myös?

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Qulle » 21 Loka 2016, 07:23

Uudemmissa on perämurikka pitemmillä pinnapulteilla suoraan kiinni kelkassa, osassa vanhemmista väliin tulee sellainen kappale missä puslat. Itellä lekassa uudemmasta perämurikka, passaa paikoilleen kun vaihtoi vanhasta perästä pinnapultit.
Tämän erottaa ihan siitä, onko perämurikan kiinnitys kelkkaan takaata päin katsottuna niin että pultit samalla tasolla lähekkäin (uudempi), vaiko aika kaukana toisistaan eri korkeudella.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Qulle » 21 Loka 2016, 07:23

Uudemmissa on perämurikka pitemmillä pinnapulteilla suoraan kiinni kelkassa, osassa vanhemmista väliin tulee sellainen kappale missä puslat. Itellä lekassa uudemmasta perämurikka, passaa paikoilleen kun vaihtoi vanhasta perästä pinnapultit.
Tämän erottaa ihan siitä, onko perämurikan kiinnitys kelkkaan takaata päin katsottuna niin että pultit samalla tasolla lähekkäin (uudempi), vaiko aika kaukana toisistaan eri korkeudella.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 21 Loka 2016, 16:24

Joo itselläni on impuissa tuolla uudella tyylillä pitkillä pulteilla ja lekassa on vanhalla väliraudan kanssa kiinni. Tarkemmin en ole asiaa ihmetellyt.
Mutta eikös noissa japanin tuonneissa ole väliraudan kanssa ja puslat on erikokoiset? Ja euro versioissa saman kokoiset puslat? Vai olenko ymmärtänyt väärin?

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 22 Loka 2016, 15:56

JOVAIN kirjoitti:
Massalla en kuitenkaan ala peittelemään.


Peitetty massalla, näytti korissakin olevan ruostetta sen verran ettei nappaa tuon apurungon kanssa alkaa taikinoimaan tuon enempää.
Katsastus on mahdollista kuukauden päästä, katsellaan sitten asiaa eteenpäin :thumbsup:

Jappi
Viestit: 419
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Jappi » 26 Loka 2016, 12:30

Paljonko tuo apurunko maksaa marmorilla? Joskus yhteen tojotaan kyselin vastaavaa osaa niin siihen se ei olisi ollut edes kallis, pari sataa...

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja scoobytune » 26 Loka 2016, 12:50

Jappi kirjoitti:Paljonko tuo apurunko maksaa marmorilla? Joskus yhteen tojotaan kyselin vastaavaa osaa niin siihen se ei olisi ollut edes kallis, pari sataa...

Villi veikkaus noin 500€ jos ei vielä enemmän.. Subarun osat maksaa marmorilla ;)
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja scoobytune » 28 Loka 2016, 20:34

scoobytune kirjoitti:
Jappi kirjoitti:Paljonko tuo apurunko maksaa marmorilla? Joskus yhteen tojotaan kyselin vastaavaa osaa niin siihen se ei olisi ollut edes kallis, pari sataa...

Villi veikkaus noin 500€ jos ei vielä enemmän.. Subarun osat maksaa marmorilla ;)

662€ marmorilla ilman alennuksia.. :roll:
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 21 Marras 2016, 18:06

Puskapeke kirjoitti:Eikös tommoinen lontoon malli passaa?
http://www.importcarparts.co.uk/parts-i ... earchPart=

Ei kovinkaan kalliilta kuulosta verrattuna tuohon putkihässäkkään.


Sivustolla lukee että:
None stock item

Eli ei taida kovin helposti olla saatavilla.
Kuitenkin nyt on mahdollisuus katsastukseen 4kk ennen käyttöönottopäivämäärää joten kokeillaan kepillä jäätä ehkäpä jo tällä viikolla :D

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 24 Marras 2016, 19:32

JOVAIN kirjoitti:No maaliskuuhun mennään tällaisella virityksellä.
Katsastusmies sitten sanoo millaisella mennään siitä eteenpäin:
Kuva
Kuva


Huomenna on aika katsastukseen kello 10.40.
Ainoa ero apurungossa on että se on massalla tasoiteltu mustaksi.

Mutta korjaus on toiminut hyvin noin teknisesti.
Saapas nähdä miten käy, selviääkö selittämällä :lol:

JOVAIN
Viestit: 167
Liittynyt: 02 Huhti 2015, 16:53

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja JOVAIN » 25 Marras 2016, 12:29

JOVAIN kirjoitti:
Mutta korjaus on toiminut hyvin noin teknisesti.
Saapas nähdä miten käy, selviääkö selittämällä :lol:


Hyvin kävi, eli auto on apurungon osalta hyväksytty. Katsuri oli sitä mieltä että jos auton kestää perämurikasta nostaa ja nuon lattaraudat ei väänny niin kestää se sitten käytössäkin.

Kun ainakin tuolla asemalla nostavat perän perämurikasta.

Eli tältä osin helpotuksen huokaus, toki yksi reikä täytyy helmasta hitsata mutta se on helpossa paikassa ja pari muuta pientä korjausta :thumbsup:

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Impreza 1996 2.0 taka-apurunko

ViestiKirjoittaja Qulle » 25 Marras 2016, 12:41

Komiaa!
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa