HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy ja outback alustan erot

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Jappi » 08 Tammi 2017, 21:01

Onko outbackin korotus tehty pelkästään iskareiden jousilautasten sijoituksella vai onko siellä jotain tehty ihan eri tavalla? Kävi nimittäin niin että saksalainen autodoc myi lekaan taakse ilmeisesti outbackin iskarit, useamman sentin nousi perä.

En jaksa alkaa vääntämään noiden osien palautuskuvioiden kanssa kun nuo kerran käy tuohon niin mietin että jos keulaakin nostaisi kun sinnekin iskarin vaihto on tulollaan...

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja KK9 » 09 Tammi 2017, 17:45

IV korissa (03-09) oli muistaakseni korotus toteutettu iskareilla ja jousilla! Uudemmassa korimallissa taisi sitten ollakin jo muitakin eroja!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 09 Tammi 2017, 19:05

Ja Outbackissa takajousien tasonsäätö, paitsi > -15
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Jappi » 09 Tammi 2017, 21:32

KK9 kirjoitti:IV korissa (03-09) oli muistaakseni korotus toteutettu iskareilla ja jousilla! Uudemmassa korimallissa taisi sitten ollakin jo muitakin eroja!


Joo, neloskoppanenhan mulla on. Eli outsbäkin etutolpat tilaukseen kunhan saa aikaan...

Petter
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 16:30

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Petter » 10 Tammi 2017, 15:59

Kuinkahan menee katsastuksesta läpi Legacy Outbacin osilla? H&R korotusjouset nostaa 30mm toimivat vakio iskareilla. Mukaan tulee TUV paprut, joten menee katsastus heittämällä. Tästä Legan korotuksesta löytyy juttua sivuilta.

Kippo
Jäsen
Viestit: 153
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 19:07

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Kippo » 10 Tammi 2017, 17:44

Tämmöisiä settejä taisi useampikin asentaa Legacyyn. http://www.ebay.de/itm/H-R-Federn-Hoher ... SwYHxWH8j0
Outback BP -04

Shima
Viestit: 96
Liittynyt: 04 Touko 2015, 22:59

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Shima » 10 Tammi 2017, 20:51

Petter kirjoitti:Kuinkahan menee katsastuksesta läpi Legacy Outbacin osilla?

Voisi hyvinkin mennä. Vm 2015 vanhempi Outbackhan on rekisteriotteessa Legacy. Nyt en justiinsa ulkomuistista uskalla sanoa, onko Outbackilla ja farkku-Legacylla jopa sama tyyppi- ja varianttitunnus. Villinä arvauksena heitän, että on sama tyyppi (BP), mutta eri variantti (numero siellä perässä). Riippuu siis siitä, millaiset koodit jousien hyväksyntälappuun on keksitty merkitä. Sedanin kanssa katsastus voi jännittää vähän enemmän, koska sen rekisteriotteessa on jo "tyyppi"-kentässä eri kirjaimet kuin Outbackilla. Tosin hyvällä tuurilla ne samat kirjaimet löytyvät jousienkin dokareista.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 10 Tammi 2017, 21:03

Kyllä se -15 on rekisteriotteen mukaan vieläkin Legacy...

Ja mulla oli neloskoppasessa legassa noi H&R +30mm jouset. Se oli niillä pirun paljon parempi ko orkkiksilla. TUV paprut tuli jousien mukana, mutta taisin unohtaa kertoo katsurille, että ne on hieman pitemmät...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Jappi » 10 Tammi 2017, 21:18

Petter kirjoitti:Kuinkahan menee katsastuksesta läpi Legacy Outbacin osilla? H&R korotusjouset nostaa 30mm toimivat vakio iskareilla. Mukaan tulee TUV paprut, joten menee katsastus heittämällä. Tästä Legan korotuksesta löytyy juttua sivuilta.


Minä oon vaan laittanut legacyyn myytyjä varaosia paikalleen, minkäs minä sille että puusilmä saksalainen myy mulle vääriä osia :angel2:

Ei vaan, en aio poiskaan ottaa, katsotaan mitä sanoo kun pitää noiden takatolppien kanssa parin viikon sisään leimalla käydä...

japa
Jäsen
Viestit: 218
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja japa » 10 Tammi 2017, 21:45

Pistää isompaa pyörää niin menee kyllä! :thumbsup:
Impreza GC8-99 (370/500)
Outback 2.5-07 man (käyttis)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)
Kadett GSI-87 cabrio

Alf
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Tammi 2016, 16:25

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Alf » 13 Tammi 2017, 11:55

Ajattelin itsekin korottaa noilla +35 H&R jousilla ja orkkis iskareilla... Mites muuten mm. Vetarit ja muut kestää korotusta? Taitaa olla helppo saada leimalle.. Tää lega on 2.0i joten kulutus pyörii matka 6.6 yhdistetty 7.2 ja kaupunki 8 halpaa kuin saippua !!

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Jappi » 27 Tammi 2017, 17:22

Tänään tuli leimattua, eipä noista mitään puhetta ollut... Tosin jarrupaloista valitti, ihme kun on kuitenkin vielä melkein pari milliä pintaa :mrgreen:

Wolfheart
Viestit: 103
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:12

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Wolfheart » 16 Touko 2017, 20:52

Kuinkas sitten toisinpäin.
Meneekö outbackkiin esimerkiksi saman korinmallin legacy GT-B:n alusta, jolla sitä saisi vähän siedettävämmälle korkeudelle?

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Jappi » 16 Touko 2017, 22:40

Etupäässä tolpan yläpää pitää vaihtaa gt-b malliseen jos ei täydellisenä tolppana tule, vakiomallin iskarilla ei edes sitä. Ainakin jos se keulan iskari on upside-down kuten olen ymmärtänyt.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Legacy ja outback alustan erot

ViestiKirjoittaja Jampsu » 18 Touko 2017, 17:50

Mulla ois tarjolla yhdet 4gen gt spec b legan bilsteinit jousineen ja yläpäineen
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron