Suolaa on aina hyvä syyttää.
http://alk.tiehallinto.fi/julkaisut/pdf ... ruihin.pdf"Märän levyn tapausta analysoitaessa kahdella eri levyllä mittaustulokset olivat
kuivan levyn tapaan varsin poikkeavia toisistaan. Näin ollen sen vertaaminen
kuivuneen suolan tapaukseen on hieman ongelmallista, mutta joka
tapauksessa pelkkä vesikin heikensi tehoa kuivaan verrattuna. Eroa kuivaan
levyyn tuli toisella levyllä 25 % ja toisella 42 %. Joka tapauksessa märän levyn
jarrutusteho lienee hieman kuivuneiden suolojen tilanteita heikompi. Kun
levyn kitkapinta altistui kalsiumkloridiliuokselle, tapahtui jarrutustehossa
dramaattinen pudotus. Momentin nousu oli todella hidasta ja verrattuna kuivaan
levyyn momentin nousunopeus oli peräti 90 % pienempi. Vastaavalla
tavalla toinen levy kasteltiin natriumkloridiliuoksella, ja samoin tässä mittauksessa
oli havaittavissa selkeä heikennys jarrujen tehossa, ei kuitenkaan aivan
yhtä raju kuin kalsiumkloridilla. Momentin nousunopeuden ero kuivaan
levyyn oli noin 68 %. "
Vuokrataan EJ20 stressilevytLeone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98