Omassa legacyssä alkaneet bilsteinit osoittamaan antautumisen merkkejä. Olen pallotellut tässä ajatuksilla alustan suhteen, mutten ole oikein vielä tullut mihinkään lopputulemaan.
Vaihtoehtoja olisivat varmastikin;
-Uudet bilsteinit jostain
-Tarvikeiskunvaimentimet
-Coilit
Uudet bilsteinit olisivat tietenkin oivallinen valinta, mutta hinta vaikuttaa hurjalle. ~200€ kappale plus rahdit, lienee paras mitä olen löytänyt.
Tätä valintaa tukisi myös se, että stokissa olisi Tanaben madallusvieterisarja, jos vaikka haluaisi kokeilla madaltaa. Mutta hinta on jo coiloverien luokassa - ylikin - joten järki on kyseenalainen.
Tarvikepumput olisivat halvin ratkaisu ja niidenkin kanssa olisi optio hyödyntää madallusjousia, mutta jotenkin tuntuisi hieman downgradelta laittaa tusinapumppua, vaikka käyttöauto onkin kyseessä.
Coilit palvelisivat monessakin mielessä, mutta mukavuuden suhteen aiempien autojen kokemuksilla voi tulla huti, jos jouset ovatkin liian terhakkaat. Mitenkään automaattisesti auto ei epämukavaksi coileista tule tietenkään. Ja saisipa sen korkeudenkin juuri sellaiseksi kuin haluaa ja tarvittaessa takapäähän tömäkämpää vieteriä, jos meinaa perä roikkua. Camber-säädöt "kaupan päälle". Hinta lienee kahden edellä mainitu välimaastossa, eikä talvikäyttökään taida nykycoileja paljon hetkauttaa. Mutta kyseessä käyttis ja jotenkin tuntuu että coilien kanssa lipsuisi harrastuksen puolelle ja tiedä vaikka lapanen keulisi rotkoon hanskasta, kun lähtee liikaa säädettävää palikkaa laittamaan
Miten olette muut lähestyneet asiaa?