HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy GT iskunvaimentimet / alusta - vaihtoehdot

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
Avatar
matsuda
Viestit: 60
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 16:16
Paikkakunta: Vantaa

Legacy GT iskunvaimentimet / alusta - vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja matsuda » 03 Helmi 2017, 16:25

Omassa legacyssä alkaneet bilsteinit osoittamaan antautumisen merkkejä. Olen pallotellut tässä ajatuksilla alustan suhteen, mutten ole oikein vielä tullut mihinkään lopputulemaan.

Vaihtoehtoja olisivat varmastikin;
-Uudet bilsteinit jostain
-Tarvikeiskunvaimentimet
-Coilit

Uudet bilsteinit olisivat tietenkin oivallinen valinta, mutta hinta vaikuttaa hurjalle. ~200€ kappale plus rahdit, lienee paras mitä olen löytänyt.
Tätä valintaa tukisi myös se, että stokissa olisi Tanaben madallusvieterisarja, jos vaikka haluaisi kokeilla madaltaa. Mutta hinta on jo coiloverien luokassa - ylikin - joten järki on kyseenalainen.

Tarvikepumput olisivat halvin ratkaisu ja niidenkin kanssa olisi optio hyödyntää madallusjousia, mutta jotenkin tuntuisi hieman downgradelta laittaa tusinapumppua, vaikka käyttöauto onkin kyseessä.

Coilit palvelisivat monessakin mielessä, mutta mukavuuden suhteen aiempien autojen kokemuksilla voi tulla huti, jos jouset ovatkin liian terhakkaat. Mitenkään automaattisesti auto ei epämukavaksi coileista tule tietenkään. Ja saisipa sen korkeudenkin juuri sellaiseksi kuin haluaa ja tarvittaessa takapäähän tömäkämpää vieteriä, jos meinaa perä roikkua. Camber-säädöt "kaupan päälle". Hinta lienee kahden edellä mainitu välimaastossa, eikä talvikäyttökään taida nykycoileja paljon hetkauttaa. Mutta kyseessä käyttis ja jotenkin tuntuu että coilien kanssa lipsuisi harrastuksen puolelle ja tiedä vaikka lapanen keulisi rotkoon hanskasta, kun lähtee liikaa säädettävää palikkaa laittamaan :biggrin:

Miten olette muut lähestyneet asiaa?

Topsa-
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Joulu 2016, 22:50
Paikkakunta: Ristiina

Re: Legacy GT iskunvaimentimet / alusta - vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja Topsa- » 03 Helmi 2017, 18:36

Vaihdoin omaan Leagacyyn BC-Racingin tolpat alle kun rupesi etuiskarit jäätämään pikkupakkasilla. Jäykemmät selvästi mitä Bilsteinit. Saksasta / Englannista taisi olla koko Bilsteinin sarja n. 600€ tienoilla. BC:t maksoivat 900€.
Omassa BC:n satsin tilauksessa sattui möhläys omalta osalta, tuli tilattua BM/BR korisen satsi, joten etujouset ovat 1kg jäykemmät ja takana 2kg löysemmät vrt. BL/BP koriin tarkoitetussa sarjassa. Uusilla kiinnikkeillä laitoin alle, säädöt vielä hakusessa kun haluaa kunnolla istuvaksi. :think:
Jäykkyydestä voisin mainita että talvikäytössä hitaissa nopeuksissa melko epämukavan jäykkä vaikka on löysimmillään, nopeammalla nopeudella varsin miellyttävä. Ja jääradalla on mukava puikottaa myös.. :thumbsup:
Subaru Legacy BLE 3.0 R Spec. B -06 (taas)
Chrysler Town & Country 383 + A727 '67

Avatar
Juhiss
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Legacy GT iskunvaimentimet / alusta - vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja Juhiss » 03 Helmi 2017, 19:38

Paljon maksat Bilsteineista STI:n madallusjousilla ? :D Mä voin sit laittaa sen BC:n coilisetin.

Avatar
matsuda
Viestit: 60
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 16:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Legacy GT iskunvaimentimet / alusta - vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja matsuda » 05 Helmi 2017, 21:09

Paljon niillä on ajettu ja paljonko madaltavat (kuva ois kiva). Käytetyistä ei kyllä kauheita arvaa maksaa. Enkä toisaalta tarvis niitä vietereitäkään :)

Kovalski
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Syys 2015, 16:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Legacy GT iskunvaimentimet / alusta - vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja Kovalski » 06 Elo 2018, 21:05

Itsellä on Legacy Gt:ssä orkkisbilsteinit väsyneet niin kiinnostaisi tietää, mihin ratkaisuun matsuda päätyi? Oma on kans jokapäiväisenä käyttiksenä ja bilsteineja olen miettinyt, kun saksasta saa setin 600e sisältäen postit. Tuleekohan bilsteinien mukana vieterit myös vai onko hommattava erikseen? Jos hommattava niin mitä kannattais laittaa tilalle? :dontknow:
Subaruton :problem:
Ex: BP5 Legacy GT spec B MY03
Ex: Legacy RSK MY00 Rev C

Laaban
Viestit: 22
Liittynyt: 27 Loka 2015, 16:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Legacy GT iskunvaimentimet / alusta - vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja Laaban » 29 Elo 2018, 20:39

Ei se niitä mihinkään vaihtanu ja autonkin hävitti jo.

Itse katellu myös, että Saksasta sais noita Bilsteineja. En usko, että niissä tulee jousia mukana. Vakio jousia saa Japanista 75e/kpl. Toki rahdit, tullit + alvit noihin jousiin, niin yli 1000e mennään kokonaisuudessa.
Legacy GT Spec-B STW -08

Avatar
Juhiss
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Legacy GT iskunvaimentimet / alusta - vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja Juhiss » 30 Elo 2018, 08:56

Legacyn käytettyjä alustoja löytyy varmaan 3-4 sarjaa jousineen. jos tarvetta niin laittakaa viestiä. Ei pitäs jäädä hinnasta kiinni.

Hekxalite
Viestit: 19
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:12

Re: Legacy GT iskunvaimentimet / alusta - vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja Hekxalite » 26 Tammi 2019, 22:04

Yksi vaihtoehto ainakin etuiskareille on huoltaa ne. Rally systems Kellokoskella huoltaa http://www.rallysystems.com . Meidän legacyn etuiskarit käytettiin liukuholkkien vaihdossa kun rupesivat kolisemaan hiljaisessa vauhdissa. Se kustansi 90€/pari kun oli tolppa purettuna eli vein pelkät iskarit sinne. Täyshuolto joka sisältää öljyt, paineistukset, holkit ym. Olis ollut noin 120€/kpl. Takaiskareista en tiedä voiko niitä huoltaa. Toki hieman hankala tapa jos auto käyttiksenä kun autoa pitää seisottaa jossain pukkien päällä.
MY05 Impreza WRX STi PSE


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa