HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Ebs jarrut

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
deeaa
Viestit: 40
Liittynyt: 24 Touko 2016, 15:20
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Ebs jarrut

ViestiKirjoittaja deeaa » 03 Kesä 2017, 18:41

Onko olleet hyviä osia? Entäs nuo green palat Mamasanilta? Viime kesänä vaihdoin EBS levyt ja green palat kymppi Outbackiin ja nyt jo huollossa sanoivat että menossa pian palat vaihtoon...ja minusta levyt jo ihan hieman kierot, pikkasen täristää kovemmassa jarrutuksessa vaikka 120 nopeudesta. Huonoa tuuria? Ihan melkein pelkkää kevyttä matka-ajoa ollut, ehkä n.10.000 työmatkaa 200km päivässä, ei yhtään ns.kovempaa ajoa ja käyttöä. Katsastuksessa meni kyllä läpi OK huomautuksitta eikä nuo ole yhtään pölisseet niinkuin orgis osat. Mutta niillä sentään meni 100tkm...

Se oli sentään positiivista että DPF poisto ei haitannut inssillä näillä tiukemmilla rajoillakaan.

Muuta tässä 160tkm kieppeillä, takapään laakerit meni uusiksi, samoin eturipustuksen puslat, takapään varret olikin jo uusittu 90tkm kohdalla. Ohjausvaihteessa kuulema jotain pystysuuntaista välystä mutta ei haittaa kuulema kuin vähän voi kolista. Mut joo, reilu tonni meni 160tkm huoltoon, käyttöhihna piti uusia ja sellaista, akku, vaihdeöljyt ja muuta pientä ja kaikki suotimet jne.

Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Ebs jarrut

ViestiKirjoittaja KK9 » 03 Kesä 2017, 20:30

Itsellä oli edellisessä kulkineessa ebc:n greenstuff palat ja levyt! Alkuun jarrut täristi, kun sattuneesta syystä pääsi hiukka levyt lämpenemään! Palat kesti hyvin sen pari vuotta, mitä ne kerkis paikallaan olemaan ennen kuin autoa vaihdoin eikä ainakaan silloin ollut merkkiäkään siitä että tarttis vaihtaa!
Nyt olis tuo nykyinen palojen vaihtotarpeessa, eikä niillä orkkis paloilla oo huoltokirjan mukaan ajettu 60t enempää!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Ebs jarrut

ViestiKirjoittaja SixStars » 03 Kesä 2017, 22:20

Noista 'kieroista levyistä' - hyvä lie lukea vaikka tämä tai moni muu netistä 'warped brake disc' -haulla löytyvistä artikkeleista.. se levy ei siis suurimmalla todennäköisyydellä ole itsessään kiero, vaan syyt on muualla (yleisin se että 'kovan' jarrutuksen jälkeen jäädään seisomaan jarrulle siihen paikkaan, jolloin tuo 'brakepad material transfer' pääsee tapahtumaan..) eli ihan juurikin jokapäiväisestä liikenteestä löytyy näitä tilanteita, ei niinkään 'kovassa käytössä' joksi vaikkapa radalla ajo lasketaan ;)
http://stoptech.com/technical-support/t ... ther-myths
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa