HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Foresterin takavaimentimien vaihdon seuraus >ABS vika

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
eeko
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Heinä 2016, 21:15

Foresterin takavaimentimien vaihdon seuraus >ABS vika

ViestiKirjoittaja eeko » 29 Syys 2017, 11:38

Vaihdoin juuri Forester XT 2,5 turbo AWD vm.2005 takavaimentimet.Seuraus oli,että ABS valo alkoi palamaan.Vaihdon yhteydessä yritin huolellisesti varoa,etten riko ABS antureiden johtoja ja ettei johdot joudu liian tiukalle.Mitään ulkoisesti havaitsemia vikoja ei antureihin ja johtoihin tullut.ABS valon lisäksi syttyi myös ajonhallinnan merkkivalo ilmoittaen sen järjestelmän olevan pois päältä.Auton perä nousi aika reippaasti uusilla tasonsäätävillä vaimentimilla.
Testaus Autocomilla antaa kolme vikakoodia: C0136,C006A ja C06CE.Löysin netistä vain koodille C006A selityksen>monisuuntaisen kiihtyvyyden tunnistin.Viitaisi ajonhallintaan.
Noille kahdelle muulle koodille en löytänyt selitystä.Onko kenelläkään tietoa näistä koodeista?
Uskon vahvasti,että ongelma syntyi vaimentimien vaihdon seurauksena.Puhdistin varmuuden vuoksi jokaisen pyörän ABS anturin (irroitin paikoiltaan).Lähtivät helposti irti,joten en usko niiden kärsineen puhdistuksessa.
Pitäisi mennä katsatusasemalle uusintanäytölle hylättyjen takavaimentimien takia,mutta eihän jarruvikaista autoa voi sinne viedä,vaikka jarrujen takia ei sitä hylättykään.

eeko
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Heinä 2016, 21:15

Re: Foresterin takavaimentimien vaihdon seuraus >ABS vika

ViestiKirjoittaja eeko » 30 Syys 2017, 16:05

Syy ABS valon palamiselle löytyi.Resistanssimittarilla mitattaessa oikean puolen taka-anturi antoi lukemaksi hieman yli yhden kilo-ohmin,mikä on varmaankin tuollaiselle induktioanturille sopiva arvo.Vasen puoli antoi arvoksi hyvin pienen lukeman. Anturin johtoa taivuttelemalla jöytyi johdosta paikka,jossa sitä puristelemalla ja taivuttelemalla sai pysymään saman arvon kuin oikealla puolella.Johdon päällysteen avaamisen jälkeen löytyi siitä paikasta katkos toisessa karvassa.Juottamalla päät yhteen ja teippaamalla anturista tuli toimiva.
Väliaikaisasennus on paikoillaan ja kaikki toimii.
Johto oli kuitenkin kärsinyt vaimentimen vaihdon yhteydessä.
Nyt vaan ebayltä etsimään uutta anturia.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron