Tapiok kirjoitti:Ei niitä kitkoja kannata ihan liikaa kehua, kun on kehä kolmosen ulkopuolella kelejä, jolloin hyvien nastarenkaidenkin kanssa on nelikolla ongelmissa. Esim. viime talvena oli välillä sellaiset kelit, ettei nelikolla ja uudehkoilla Goodyear Ultra Grip Ice Arcticeilla ollut asiaa ihan joka paikkaan. Eräskin noin 150 m pitkä loppua kohti jyrkkenevä mäki, tie suvikelin ja vesisateen jälkeen siinä kunnossa, että jalkaisinkin oli ongelmia. Ylöspäin vielä mentiin vauhdilla hyvin, mutta usko loppui, eikä seuraavaan notkoon uskaltanut enää laskeutua. Takaisinpäin tullessa lähdin ykkösen varassa laskeutumaan mäkeä alas, heti loppui pito ja alettiin luisua alaspäin. Reilun 50 m jälkeen alkoi pitoa jälleen löytyä ja loppumäki mentiin suhteellisen hyvin alas. Olisin mielelläni halunnut nähdä siinä jonkun koettamassa kitkarenkailla edes ylös, saatikka alas. Saimaassa olisi aivan varmasti ollut.
Kitkoilla pärjää siellä missä tien kunnossapitoluokka on tarpeeksi korkea ja liukkailla jääkeleillä tiet suolataan/hiekoitetaan välittömästi. Sivuteillä saattaa olla muutama päivä talvessa sellaista, ettei kitkoilla pääse joka paikkaan.
Tapiok kirjoitti:Ei niitä kitkoja kannata ihan liikaa kehua, kun on kehä kolmosen ulkopuolella kelejä, jolloin hyvien nastarenkaidenkin kanssa on nelikolla ongelmissa. Esim. viime talvena oli välillä sellaiset kelit, ettei nelikolla ja uudehkoilla Goodyear Ultra Grip Ice Arcticeilla ollut asiaa ihan joka paikkaan. Eräskin noin 150 m pitkä loppua kohti jyrkkenevä mäki, tie suvikelin ja vesisateen jälkeen siinä kunnossa, että jalkaisinkin oli ongelmia. Ylöspäin vielä mentiin vauhdilla hyvin, mutta usko loppui, eikä seuraavaan notkoon uskaltanut enää laskeutua. Takaisinpäin tullessa lähdin ykkösen varassa laskeutumaan mäkeä alas, heti loppui pito ja alettiin luisua alaspäin. Reilun 50 m jälkeen alkoi pitoa jälleen löytyä ja loppumäki mentiin suhteellisen hyvin alas. Olisin mielelläni halunnut nähdä siinä jonkun koettamassa kitkarenkailla edes ylös, saatikka alas. Saimaassa olisi aivan varmasti ollut.
Kitkoilla pärjää siellä missä tien kunnossapitoluokka on tarpeeksi korkea ja liukkailla jääkeleillä tiet suolataan/hiekoitetaan välittömästi. Sivuteillä saattaa olla muutama päivä talvessa sellaista, ettei kitkoilla pääse joka paikkaan.
Tapiok kirjoitti:Kaikki sivutiet, myös asvaltoidut, on huonon aurauksen takia tamppautuneet jää/lumipeitteisiksi. Saa nähdä, miten paljon noilla välikelinrenkailla liukastellaan. Olen käyttänyt nyt syksyisin ja keväisin nastarenkaita, joista on nastat nypitty pois, kun ne ei niissä muutenkaan kestäneet.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa