HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Forester 2011 nostokohdat

Jouset, iskunvaimentimet, jarrut, renkaat, vanteet jne.
Karppa82
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Elo 2017, 19:44

Subaru Forester 2011 nostokohdat

ViestiKirjoittaja Karppa82 » 24 Loka 2017, 19:10

Mistä kohtaa olette autoanne nostaneet tunkilla? Tarkoituksena nostaa keula/perä kerralla ilmaan. Löysin tommoisen sivun (https://projects.geothunder.com/jack-po ... -forester/), mutta jossakin taas luki että mistään keskeltä ei kannata nostaa vaan joistakin tukivarsista yms.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Subaru Forester 2011 nostokohdat

ViestiKirjoittaja Tomcat » 24 Loka 2017, 19:43

Mää oon nostannu jo vuosia Subaruita siitä eturenkaan takaa "Oman tunkin" paikasta... Ei oo ykskään ottannu kipeetä tuosta kohtaa ja aina kumpikin rengas ilmaan kerralla. Omassa tunkissa tosin aika iso lätty, eli rasitus menee leveelle alalle.

Kuva
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Karppa82
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Elo 2017, 19:44

Re: Subaru Forester 2011 nostokohdat

ViestiKirjoittaja Karppa82 » 24 Loka 2017, 20:05

Tomcat kirjoitti:Mää oon nostannu jo vuosia Subaruita siitä eturenkaan takaa "Oman tunkin" paikasta... Ei oo ykskään ottannu kipeetä tuosta kohtaa ja aina kumpikin rengas ilmaan kerralla. Omassa tunkissa tosin aika iso lätty, eli rasitus menee leveelle alalle.

Kuva

Juu no itselläkin tunkissa on kyllä melko iso tuo ”jack pad”, tuollainen tunkki käytössä (http://www.bahco.com/fi-fi/p/trolley-ja ... -e9-e7-ed/)

Kestääkö se muka tuosta reunasta, oman tunkin paikasta, nostaa vielä kummatkin renkaat kerralla?

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Subaru Forester 2011 nostokohdat

ViestiKirjoittaja Tomcat » 24 Loka 2017, 20:16

Voin sanoa että on tullu muutama Subaru nostettua tuosta 20-vuoden aikana ja ykskään ei ole ottanu kipeetä, yksi Outback otti kipeetä samasta kohtaa takaa, mutta oli läpi mätä noin 50cm matkalta koko kotelo :D

Itse asiassa tuossa kuvassa tunkki on mielestäni hieman liian takana, sen "oman" nostokohdan kyllä huomaa siitä kun katsoo tarkemmin.

Täytyy muistaa että Subarussa perä ei paina suhteessa keulaan juuri mitään, eli ei tuosta nosto ole oikeasti mikään paha asia.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Karppa82
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Elo 2017, 19:44

Re: Subaru Forester 2011 nostokohdat

ViestiKirjoittaja Karppa82 » 24 Loka 2017, 20:27

Tomcat kirjoitti:Voin sanoa että on tullu muutama Subaru nostettua tuosta 20-vuoden aikana ja ykskään ei ole ottanu kipeetä, yksi Outback otti kipeetä samasta kohtaa takaa, mutta oli läpi mätä noin 50cm matkalta koko kotelo :D

Itse asiassa tuossa kuvassa tunkki on mielestäni hieman liian takana, sen "oman" nostokohdan kyllä huomaa siitä kun katsoo tarkemmin.

Täytyy muistaa että Subarussa perä ei paina suhteessa keulaan juuri mitään, eli ei tuosta nosto ole oikeasti mikään paha asia.


Juu selvä homma, uskotaan. Osaatko sanoa mistä kannattaa nostaa jos haluaa keulan ylös? Tarvitsisi nimittäin jarrupalat vaihtaa eteen. Voihan ton tietty hoitaa toinen puoli kerrallaan, mutta helpompi olisi nostaa keula kerralla ylös.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Subaru Forester 2011 nostokohdat

ViestiKirjoittaja Tomcat » 24 Loka 2017, 21:10

No itse jos en nosturia käytä niin nostan puolen kerralla. Ja jos alle kurkkimista, niin pukki tunkin kaveriks. :thumbsup:
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Karppa82
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Elo 2017, 19:44

Re: Subaru Forester 2011 nostokohdat

ViestiKirjoittaja Karppa82 » 29 Loka 2017, 11:42

Tomcat kirjoitti:No itse jos en nosturia käytä niin nostan puolen kerralla. Ja jos alle kurkkimista, niin pukki tunkin kaveriks. :thumbsup:

Hyvin toimi tuo, että tosta eturenkaan takaa nosti koko sivun ilmaan, taakse laitoin pukin tueksi. Päätin vaihtaa kaikki jarrulevyt ja -palat, kun ei ollut levyt ja takapalatkaan hirveen hyvässä kunnossa. Hyvin sekin sujui, paria tosi tiukassa olevaa pulttia lukuunottamatta.

Sitä voisin vielä kysyä, että kuinka kuumat nuo etujarrulevyt kuuluu olla ~ 20 km kaupunkiajolenkin jälkeen? Etulevyt olivat niin kuumat ettei kärsinyt koskea. Normaalia? Takalevyt olivat puolestaan haalean lämpimät. Tietenkin nuo etujaarut jarruttavat paljon tehokkaammin kuin takajarrut ja tuli reissulla muutenkin jarruteltua enemmän, että saa nuo jarrut sisäänajettua.

Karppa82
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Elo 2017, 19:44

Re: Subaru Forester 2011 nostokohdat

ViestiKirjoittaja Karppa82 » 08 Marras 2017, 21:39

Osaisko joku vastata tuohon mitä aikasemmassa viestissä kysyin, että kuinka kuumat etujarrulevyt ovat ajon jälkeen? Lähinnä mietityttää se ettei jarrupalat ota kiinni levyihin?

Koitin kokeilla asiaa siten, että nostin etukulman ilmaan ja vaihde vapaalle. Sitten koitin pyörittä rengasta, mutta ei se pyörinyt hyvin kuin muutaman sentin ja sit tuli tosi raskaaksi pyörittää rengasta. Onko tämä ihan normaalia, joka johtuu nelivedosta??

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Subaru Forester 2011 nostokohdat

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 09 Marras 2017, 07:03

Kyllähän nuo jarrut suht kuumana käy.

Mutta jos kaikki levyt ja palat vaihdoit? Niin varmaankin samalla tarkastit jarrut muutenkin ja putsasit. Männän meni helposti sisään, liukutapit liikkuu, jarrupalat liikkuu kannattimeessa? Eikä takerra kiinni.

Joten veikkaisin että normaali lämmöissä on.

Karppa82
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Elo 2017, 19:44

Re: Subaru Forester 2011 nostokohdat

ViestiKirjoittaja Karppa82 » 11 Marras 2017, 14:35

Puskapeke kirjoitti:Kyllähän nuo jarrut suht kuumana käy.

Mutta jos kaikki levyt ja palat vaihdoit? Niin varmaankin samalla tarkastit jarrut muutenkin ja putsasit. Männän meni helposti sisään, liukutapit liikkuu, jarrupalat liikkuu kannattimeessa? Eikä takerra kiinni.

Joten veikkaisin että normaali lämmöissä on.

Juu kyllä kaikki palat ja levyt vaihdoin. Kyllä jarru cleanerillä puhdistin mitä saa suihkepullossa. Männän laitoin sisään puristimella käyttäen vanhaa jarrupalaa. Kyllä kaikki osat tuntui liikkuvan ihan ok.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa